Volvo: The Game och HockeyManager (igen)

Inaktiv
Volvo: The Game och HockeyManager (igen)

Tjenare!

Provat det nya Volvo-spelet, #Volvo - The Game, nu en liten stund. Ganska simpelt, men svensk som man är kan man bara gilla det. Men njae, det var kul i typ tjugo minuter. Värt ett test bara för att ha testat men verkligen inte mer. Kul initiativ dock, ska tilläggas.

------------

Fick in en ganska bra kommentar igår på mitt HockeyManager-inlägg.
Signaturen @alle1992 skrev följande:

"...Svaret är mycket enkelt, det är just det där med köpare och trogna kunder, det var jättemånga som spelade det, men iiinga som köpte det, det är ett av de mest nerladdade spelen och de förlorade mycket pengar på det. Så det är ett spel som är dött, kremerat, och begravt..."

Ja du, Alle. Ganska bra skrivet. Men när folk är så pass snåla att man inte kan lägga de 400 kronorna som spelet kostade, om ens det, så blir kollektivet straffat. Som i de flesta andra fall. Men i vilket fall känner jag att det borde finnas pengar i företaget Sega så att investeringar kan göras. Football Manager har ju överlevt? Väldigt många som laddar ner det också.

Fortsatt trevlig kväll!

#blogg


signatur

--------------------------
http://www.fz.se/bloggar/spelbloggen_/

Medlem
Volvo: The Game och HockeyManager (igen)

ja du har ju en poäng i det du säger, och man ska ju inte skjuta under stolen att sega har pengar, för det har dom... och få önskar så mycket som jag att det ska komma ett nytt hockey manager.
För att hockey manager ska få en framtid så måste de precis som i FM göra så att varje patch får en ny och egen .exe vilket gör nerladdning av spelet med nya patcherna myyycket svårt. Och de måste våga, för guds skull våga.
Det chansas för lite i spelbranschen, det är bara att springa, ibland trampar man på en landmina, men ibland så tar man sig i mål, och då många miljoner dollar rikare.

1
Skriv svar