Interplay anställer Fallout-veteran

Robot
Medlem
Interplay anställer Fallout-veteran
Citat:

BioWare köpte Fallout-licensen i våras, men Interplay ska ha kontrakt på att göra ett massivt onlinespel baserat på serien.

BioWare? Det var väl ändå Bethesda ?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jag håller andan. Att få förhoppningar om att de lyckas göra något värt namnet är förhastat.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

[quote=mr.bear]

Citat:

BioWare köpte Fallout-licensen i våras, men Interplay ska ha kontrakt på att göra ett massivt onlinespel baserat på serien.[/quoute]
BioWare? Det var väl ändå Bethesda ?

Nej, Bethesda gör inget MMO.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Jag instämmer med mr.bear, det står ju till och med i nyheten ni länkar till att det är Bethesda

Medlem
Skrivet av fisk:
Skrivet av mr.bear:
Citat:

BioWare köpte Fallout-licensen i våras, men Interplay ska ha kontrakt på att göra ett massivt onlinespel baserat på serien.

BioWare? Det var väl ändå Bethesda ?

Nej, Bethesda gör inget MMO.

Men de köpte en Fallout-licens, och nyheten FZ länkar till tar upp just Bethesdas köp av den licensen.

BioWares MMO har absolut ingenting med Fallout att göra, utan det det avslöjades ganska nyss att de arbetar med LucasArts.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Redaktör
Skrivet av mr.bear:

BioWare? Det var väl ändå Bethesda ?

Korrekt, fel av mig. Fixat, tack.


signatur
Inaktiv

Never ever give up! Jo men lite kul är det allt att se att han fortfarande kämpar Ska bli intressant att se vad det blir i slutändan, totalt fiasko såklart men hur!


signatur

But ladies and gentlemen.. have you ever seen the sight of human butchery IN PERSON?! (The Wizard of Gore (1970))

Medlem

Bara till att hålla andan och hoppas på att det blir mer av det 'riktiga' Fallout och inte vad det nu än är Betheseda håller på och larvar med.

Medlem

fallout-mmo skulle vara så brutalt ballt, om de fick till det dvs.. skulle de göra bort sig så är ju fallout-mmo-chansen mer eller mindre borta liksom :<

fallout 2.. ruggigt ruggigt bra spel, stämningsfullt som få!

Pansarknekt

Det här e de bästa jag hört på säkert 5 år när det gäller spel. Har svårt att sitta still i stolen, får nog gå o promenera en runda. XD


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Görs det bra och på rätt så säger jag tack och hej till verkligheten på obestämd tid.

Medlem

Tvivlar starkt på att dom får till det. Men dom kan ju alltid försöka...

"tänk om..."


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Om det släpps ett fallout MMO så hade jag hoppat upp och ner och skrikit så högt jag kunnat tyvärr är det nog för bra för att va sant men hoppas kan man.

Inaktiv

Låter fint.. Jag tillhör den lite yngre generationen så Fallout serien var före min tid. Är det fortfarande spelbart att spela för första gången? Eller måste man ha nostalgin i ögonen? Ser för övrigt fram emot Fallout 3

Inaktiv
Skrivet av Cane:

Om det släpps ett fallout MMO så hade jag hoppat upp och ner och skrikit så högt jag kunnat tyvärr är det nog för bra för att va sant men hoppas kan man.

Företagets VD säger: "we are working to secure funding for the development of a Massively Multiplayer Online Game (MMOG) based on the popular Fallout franchise".
Det är liksom inga lösa rykten det handlar om.

Tydligen ska Jason Anderson jobba på en annan titel, vilket är lite synd kanske...

Skrivet av Rave:

Jag tillhör den lite yngre generationen så Fallout serien var före min tid. Är det fortfarande spelbart att spela för första gången? Eller måste man ha nostalgin i ögonen? Ser för övrigt fram emot Fallout 3

Det är definitivt fortfarande spelbart! Grafiken är utan tvekan utdaterad, men inte på en nivå där det hämmar spelupplevelsen (som det kan göra för yngre spelare med andra nostalgilir som typ Doom eller gamla C64/Amiga/Atari-spel).
Om du testar så se till att ge det minst en timme eller två så att du kommer in i det ordentligt. En av spelets starkaste sidor som, enligt mig, slår det mesta som spottas ut nu för tiden är valfriheten. Så se till att göra vad du känner för hela tiden. Skjut folk, sno saker, var hur jävla snäll som helst eller lite av varje, gå åt fel håll, skit i questet osv.

Se upp för "Fallout: Tactics" och (viktigare) "Fallout: Brotherhood of Steel". Det är ettan eller tvåan som gäller.

Medlem
Skrivet av repet:

Se upp för "Fallout: Tactics" och (viktigare) "Fallout: Brotherhood of Steel". Det är ettan eller tvåan som gäller.

Dock skulle jag snarare kalla tactics för lite annorlunda än sämre. tycker att även det är ett mycket underhållande spel, man känner ju helt klart att man är i samma värld. (lite bättre grafik bara;) )
Så jag rekomenderar dig snarare att köra 1an 2an och tactics.

Inaktiv
Skrivet av Arion:

Dock skulle jag snarare kalla tactics för lite annorlunda än sämre. tycker att även det är ett mycket underhållande spel, man känner ju helt klart att man är i samma värld. (lite bättre grafik bara;) )
Så jag rekomenderar dig snarare att köra 1an 2an och tactics.

Mja nja njäh... ok agree to disagree
Det är helt klart inget totalfiasko som BoS.

Medlem

Det var ju mest bara att det inte var fallout 3.

Medlem

Låter bra på papper men tittar man på alla andra mmos så blir det troligtvis ganska likt i fallout kostym.

1
Skriv svar