Nya Forceware-drivrutiner för nVidia-kort släppta

Robot
Medlem
Nya Forceware-drivrutiner för nVidia-kort släppta

..Endast för XP? Jag installerade 169.09 för vista för några timmar sen.
Vista x64
Vista x86

Medlem

En liten fråga, vad gör forceware, ökar det prestandan/grafiken i spel, funkar det till alla kort? Har 8800gts


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Den stora skillnaden är att SLI fungerar bra i Crysis och ger en stor prestandaökning. Den fixar också "buggen" med vattenreflektionerna.

Adds SLI support for Crysis
Fixes a water reflection bug in Crysis
Adds Control Panel anisotropic filtering support for Crysis
With this driver, SLI will deliver 40-50% speedup over a single GPU for Crysis. In addition, Crytek will release a patch in the next week or two that will improve SLI performance further.

Medlem
Skrivet av tysonayt:

En liten fråga, vad gör forceware, ökar det prestandan/grafiken i spel, funkar det till alla kort? Har 8800gts

Ja, det funkar för ditt kort.
För övrigt ska de väl funka för nära inpå varenda nvidia-baserat kort också.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Forceware är namnet som NVidia valt att kalla sina drivrutiner för Grafikkort. Nästan alltid bäst att köra de senaste.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Det är betadrivrutiner. Ni får gärna nämna det också.

Medlem
Skrivet av ArtMan:

Det är betadrivrutiner. Ni får gärna nämna det också.

Jo, jag kommer ihåg när Bioshock var det man spelade. Det laggade uberpung, sen kom en beta drivare av forceware som var gjord för just Bioshock. När jag hade den så ökade fpsen betydligt mer ;p
Dock kunde jag inte köra några Source spel för allt blev bara rutigt och eländigt.
3 veckor senare kom en konkret driver som fungerade för alla spel.
Tror det är lite samma stuk på denna beta verison, bra prestanda i crysis men man får chansa med andra spel.

Medlem
Skrivet av Buio:

Den stora skillnaden är att SLI fungerar bra i Crysis och ger en stor prestandaökning. Den fixar också "buggen" med vattenreflektionerna.

Var hittar du detta nånstans? Hittar inget om Crysis i release notes.

Medlem

Fick spelet igår och du måste ha en superdator i is delen av ön. Körde på very high med 1024x768 DX10 och hade 5 - 6 fps. Men annars har jag väldigt bra fps.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Detta är ju de "vanliga beta" vart finns international drivers ?
Dessa måste man väl ha om man kör svenskt OS ?

Medlem

"This driver:

Adds SLI support for Crysis
Fixes a water reflection bug in Crysis
Adds Control Panel anisotropic filtering support for Crysis
With this driver, SLI will deliver 40-50% speedup over a single GPU for Crysis. In addition, Crytek will release a patch in the next week or two that will improve SLI performance further.

"

Medlem

Blir nog till att införskaffa ett till kort och köra SLI, man vill ju kunna köra ultra high med acceptabel FPS.

Medlem

öhh den här nyheten verkar inte stämma riktigt va?

Medlem

Känns lite meningslöst att installera denna drivrutin när det tar 6-8 timmar att klara Crysis (på normal)...

Medlem

Spännande. Laddar ned nu.

Medlem

Jag fick faktiskt några extra fps med mitt 8800GTS.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Inaktiv

På tal om fps. Jag undrar om nån av er lyckats spela crysis på absolut max, utan att tappa fps? Frågar för jag har en medeldator och höjde till högsta och tänkte "wow, snyggt som fan", men lagga för mycket. Sen kom tanken att jag borde vänta med spelet tills jag får en bättre dator. Men går det verkligen att maxa?

Medlem

Har AMD Dual Core 4400+ 2 gig ram och 2 st 7800GT i SLI.. Kör med hälften på medium och hälften på high i 1280x768 ingen AA och har typ 15-25 i fps genom större delen av spelet förutom Is-delen där fpsen går ner till typ 5 eller mindre ofta....

Galet snyggt o ballt spel btw.. Dock fett besviken på storyn och känns som spelet tappar sin kvalité den sista 1/4 delen....

Sorry för offtopic men var tvungen o lätta mig hjärta ;P hehe.

Bästa Crysis reviewen IMO ----> [http://www.1up.com/do/reviewPage?cId=3164321]


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

har C2D6400, 2 gb pc6400 ram, 2 st 7950GT. "512mb verisonen"

kör allt på high förutom shadows som jag har på medium.
samma upplösning och ingen AA som du Bill.

och...det
flyter på skit bra. ska bli kul o se om det kan bli något bättre med denna instalerad. d:

Medlem

Ok.. måste uppgradera nu i jul tänkte jag Jag tror inte jag märkte nån skillnad med dessa drivrutiner :S Gjorde du?


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

1
Skriv svar