Vad är problemet för HockeyManager?

Inaktiv
Vad är problemet för HockeyManager?

Tjena!

Under tiden jag började rota bland mina dataspel, då jag var tvungen att omaktivera mitt Football Manager igår, hittade jag mitt gamla #NHL Eastside Hockey Manager 2007.

Min filosofiska hjärna gick igång igen och följande frågeställning kom upp:
"Varför har inte #Sega lyckats producera ett lika bra hockey-spel som fotbolls-spel?"

Dessa följdfrågor kom upp under min tankegång:
1. Är det inte lika utvecklat? Nja, kanske inte.
2. Varför lägger man inte ner samma energi, eller åtminstone en bråkdel, för att utveckla ett hockey-spel?
3. Är inte hockeyn lika intressant som fotbollen? Jo, men kanske inte lika bred.

Nog för att hockeyn inte täcker hela världen på samma sätt som fotbollen gör, och att det inte finns en hockeyliga över allt. Men jag tror ändå att man hade kunnat locka flertalet köpare om man bara fortsatt utvecklingen. Det kom ut ett 2005 och ett 2007. Och säg att man gjort ett nytt förra året som hade utvecklats i samma takt som Football Manager gjort när det kom ut första gången. Tror verkligen att det hade varit ett givet köp för många hockeyälskare.

Som tidigare nämnt, så finns det ju inte lika bred publik som ett HockeyManager-spel hade kunnat rikta sig till. Men trots allt. Den publiken där finns hade garanterat varit trogna köpare. Tror bara att Sega behöver en spark i häcken för att man ska ge det en chans till.

Det ska ju även nämnas att det bara kommer fler och fler bra hockeynationer hela tiden. Det är ju faktiskt inte bara Sverige, Kanada, USA, Tjeckien och Ryssland som är de "fem stora" längre. Det såg man ju ganska tydligt under Hockey-VM för inte allt så länge sedan. Och tro mig, hockeyn kommer bli ännu större.

Diskussioner är välkomna i kommentarsfältet.

Godkväll!

#blogg


signatur

--------------------------
http://www.fz.se/bloggar/spelbloggen_/

Medlem
Vad är problemet för HockeyManager?

hockeyälskar som jag är, managerälskar som jag är så har jag också ställt denna fråga: varför las Eastside hockey manager ner?

Svaret är mycket enkelt, det är just det där med köpare och trogna kunder, det var jättemånga som spelade det, men iiinga som köpte det, det är ett av de mest nerladdade spelen och de förlorade mycket pengar på det. Så det är ett spel som är dött, kremerat, och begravt.... tyvärr :'(

1
Skriv svar