DivX-stöd på gång till Playstation 3

Robot
DivX-stöd på gång till Playstation 3
Medlem
DivX-stöd på gång till Playstation 3

Detta har jag väntat på! PS3:an kommer att bli mycket roligare nu. (Fast den var väldigt skön ändå xD)

Inaktiv

Lite off-topic men men:

Nån som vet om jag kan koppla en bärbar hårddisk och spela upp nerladdade filmer på xbox 360?

ptr
Medlem

uhm vem kollar på divx fortfarande?

Medlem

Stöd för DivX skadar inte. Vi får hoppas att Sony släpper stöd för ytterligare ljud- och videocodecs framöver, såsom FLAC och XviD, vilka är vida använda.

Förresten "den stora höstuppdateringen" till Xbox 360? Skulle vilja påstå att det är en stor vinteruppdatering i sådana fall..

Medlem

Höst räknas fram till 21 december i USA.

Och kul att det kommer till PS3, det behöver den.

Inaktiv

Den som använder DivX idag är ju rätt bakom flötet. Alla använder XviD eller x264/h264.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Visar ju bara hur retard det är med konsoler i jämförelse med... Tja, det mesta egentligen, men codecs i det här fallet. Men visst. Hurra för PS3 som för DivX. ( -.- )

Medlem

Ohh fyfan vad Sony äger ! De updaterar sin maskin hela tiden Sony är helt enkelt kungar <3

Flakmonkey

Är Xvid något som Sony måste ha tillåtelse för att stödja? Har för mig att det ska vara helt fritt till skillnad mot divx... då vore det ju iaf inte omöjligt att de lägger till stöd för det också... kan ju alltid hoppas iaf

Inaktiv

Vad är skillnaden mellan Xvid och Divx?

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Är Xvid något som Sony måste ha tillåtelse för att stödja? Har för mig att det ska vara helt fritt till skillnad mot divx... då vore det ju iaf inte omöjligt att de lägger till stöd för det också... kan ju alltid hoppas iaf

Nej det tror jag inte xvid är precis som linux är alltså free medans divx kostar.

Betyder det att man kan kolla på avi filer nu för det är viktigast

Medlem
Skrivet av Alcr:

Vad är skillnaden mellan Xvid och Divx?

Tekniskt sett så är det inte mycket skillnad mellan dem, båda är olika implementeringar av mpeg4. Den stora skillnaden är väl egentligen att DivX-codec kostar pengar att implementera, medans XviD är opensource. Har för mig att det t.om. är så att XviD gruppen skapades efter det att DivX började ta betalt, av f.d. DivX-utvecklare.

Rätta mig om jag har fel, men generellt sett så brukar det väl vara så att om en produkt stödjer någon form av XviD/DivX codec, så fungerar båda formaten i någon form.

Inaktiv

jag har en sony skrivbar stationär dvdspelare, den står det DivX på och den klarar ändå XviD, dock inte med ac3-ljud...

Har alla uppmärksammat vad DivX blir baklänges?

Medlem

Kan bli intressant den dagen det även finns stöd för subtitles...

Inaktiv

Bra början, XviD lever fortfarande så hoppas Sony stödjer det snart, M$ kommer förmodligen aldrig erkänna att xvid/divx etc ens finns fast det slår deras format på allt inklusive användarbas.

Inaktiv

streama med tversity så kan ps3:an spela vilket mediaformat som helst, med subtitles och allt. kvalitén är riktigt bra, om du har en okej dator för att sköta transcodandet.

appropå h264 så har väl redan ps3 stöd för det.. det kom i firmware 1.81 eller 1.82 tror jag

Medlem

@d00mz + harrborg
"Xvid encoded files can be written to a CD or DVD and played in a DivX compatible DVD player. However, Xvid can optionally encode video with advanced features that most DivX Certified set-top players do not support. Files encoded with global motion compensation, Qpel, MPEG quantization, multiple B-frames or files that exceed the VBV limitations may not play back properly on DivX Certified hardware devices."

@monkeybeach
Jo, PS3 har stöd för H. 264. Se http://ps3.ign.com/articles/742/742009p1.html

Medlem
Skrivet av d00mz:
Skrivet av Alcr:

Vad är skillnaden mellan Xvid och Divx?

Tekniskt sett så är det inte mycket skillnad mellan dem, båda är olika implementeringar av mpeg4. Den stora skillnaden är väl egentligen att DivX-codec kostar pengar att implementera, medans XviD är opensource. Har för mig att det t.om. är så att XviD gruppen skapades efter det att DivX började ta betalt, av f.d. DivX-utvecklare.

Rätta mig om jag har fel, men generellt sett så brukar det väl vara så att om en produkt stödjer någon form av XviD/DivX codec, så fungerar båda formaten i någon form.

Stämmer bra det Hoppas bara att det nu är sant också för då är det riktigt grymt !

Flakmonkey
Skrivet av monkeybeach:

streama med tversity så kan ps3:an spela vilket mediaformat som helst, med subtitles och allt. kvalitén är riktigt bra, om du har en okej dator för att sköta transcodandet.

appropå h264 så har väl redan ps3 stöd för det.. det kom i firmware 1.81 eller 1.82 tror jag

Mjo, TVersity fungerar ju... och det här nero-programmet... men det vore ju smidigare om man slapp ha igång datorn utan kan se direkt från sin PS3:s hårddisk eller en extern sådan...

Medlem

Ja det vore ju inga fel att kunna lägga över filmer på ps3 och titta så.... använder tversity med men man tappar ju lite av kvaliten igenom strema.

Medlem
Skrivet av sibbor:

@d00mz + harrborg
"Xvid encoded files can be written to a CD or DVD and played in a DivX compatible DVD player. However, Xvid can optionally encode video with advanced features that most DivX Certified set-top players do not support. Files encoded with global motion compensation, Qpel, MPEG quantization, multiple B-frames or files that exceed the VBV limitations may not play back properly on DivX Certified hardware devices."

Ok, men jag tror väl inte att "scenen" använder sig av dom avancerade funktionerna, eller? Är inte deras krav att det skall fungera på så många produkter som möjligt?

För det är väl ändå det ni sitter och hoppas på, att kunna titta på era nedladdade tv-serier/filmer....

Inaktiv

Plötsligt blev PS3 bra mycket mer intressant. Har letat efter en bra spel/media-lösning men aldrig kommit till skott. Min TV har inbyggd DivX/Xvid-spelare, men den klarar tyvärr inte HD.

Skrivet av d00mz:

Ok, men jag tror väl inte att "scenen" använder sig av dom avancerade funktionerna, eller? Är inte deras krav att det skall fungera på så många produkter som möjligt?

Jo, det stämmer. Många ser till att filmerna går att spela på alla DivX/Xvid-spelare.

Skrivet av d00mz:

För det är väl ändå det ni sitter och hoppas på, att kunna titta på era nedladdade tv-serier/filmer....

Ja, varför hyckla med det?

Medlem

Porr i Home = Sant


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Xvid är inget videoformat. Xvid använder MPEG-4 ASP (Advanced Simple Profile) komprimering och därför kan den spelas upp på alla mediaspelare som stödjer MPEG-4 ASP som tex DivX-certifierade spelare. Men det går att "hårdkoda" med Xvid så det inte funkar att med något annat än xviddecoder.

Inaktiv
Skrivet av fanboy:

Porr i Home = Sant

Låter intressant


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Medlem

Vore fint med en saklig klargörelse nu, exakt vilka film-format kommer PS3an stödja efter denna uppdatering?

.avi ? .mkv ? .mpg ?


signatur

Tänk gärna fel - men tänk själv

1
Skriv svar