Infinity Ward arbetar på att lösa online-strul

Robot
Medlem
Infinity Ward arbetar på att lösa online-strul

Antar att det är ett bra tecken att många spelare kraschar servrarna. ;P

Medlem

Det är inte bara på ps3, pc har exakt samma problem. Nästan 8ggr av 10 så får jag "Error - Server Connection Timed Out" meddelandet. Så jag hoppas en patch till pc också är på väg. Konstigt nog så funkar 360 versionen helt utan problem för mig. Så om nån funderar på till vilken plattform man ska köpa spelet till så rekommenderar jag 100% 360. Varför? Jo:

Rumble effekt på kontrollen gör att man har mer känsla och får mer feedback från vapnen.

Nästan alla kör med headset, så det blir mer socialt, har knappt hört någon på pc med headset hittills.

Achievements!!!

Nästan inga nätverksproblem.

Inget behov av Punkbuster, och samtdigt inga fuskare!!(hoppas jag).

Och rent grafiskt så är pc och 360 versionen nästan identiska, enda skillnaden är att du kan öka på skärmupplösningen på pc. Men det känns inte som det behövs på 360, ser riktigt najs ut.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Det är inte bara på ps3, pc har exakt samma problem. Nästan 8ggr av 10 så får jag "Error - Server Connection Timed Out" meddelandet. Så jag hoppas en patch till pc också är på väg. Konstigt nog så funkar 360 versionen helt utan problem för mig. Så om nån funderar på till vilken plattform man ska köpa spelet till så rekommenderar jag 100% 360. Varför? Jo:

Rumble effekt på kontrollen gör att man har mer känsla och får mer feedback från vapnen.

Nästan alla kör med headset, så det blir mer socialt, har knappt hört någon på pc med headset hittills.

Achievements!!!

Nästan inga nätverksproblem.

Inget behov av Punkbuster, och samtdigt inga fuskare!!(hoppas jag).

Och rent grafiskt så är pc och 360 versionen nästan identiska, enda skillnaden är att du kan öka på skärmupplösningen på pc. Men det känns inte som det behövs på 360, ser riktigt najs ut.

Hum, allt det där (förutom achivments och rumble däremot kan du spela 18 spelare jämfört med Xbox 12 eller vad det var) kan du på PS3 med.

Sedan är ju nätverksproblemet inte ett PS3 problem utan helt enkellt att IW servrar är för klena.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av fanboy:

Hum, allt det där (förutom achivments och rumble däremot kan du spela 18 spelare jämfört med Xbox 12 eller vad det var) kan du på PS3 med.

Fel, Xbox 360:n har också upp till 18 spelare. Det finns väl ingen anledning att köpa samma spel med samma grafik och samma innehåll när man förlorar rumble och achievements (om man nu bryr sig om dem?)

Skrivet av fanboy:

Sedan är ju nätverksproblemet inte ett PS3 problem utan helt enkellt att IW servrar är för klena.

Måhända, men det är fortfarande ett PS3-problem, då det drabbar playstation 3-användarna

Medlem
Skrivet av fanboy:

Hum, allt det där (förutom achivments och rumble däremot kan du spela 18 spelare jämfört med Xbox 12 eller vad det var) kan du på PS3 med.

Sedan är ju nätverksproblemet inte ett PS3 problem utan helt enkellt att IW servrar är för klena.

Ja fanboy, jag menade faktiskt inte trampa på dina tår. Varför jag inte nämnde Ps3 är för att jag själv inte har ps3 så jag kan inte uttala mig om den versionen, däremot har jag spelet till både pc och 360.

PC versionen har stora problem i MP just nu, innan IW har fixat det så tycker jag 360 versionen är att rekommenderas. Roligaste MP spelet på 360 hittills!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Enligt mig så har PC ett mycket friare val av servrar (du får upp alla servrar och kan välja precis vilken du vill), vilket du inte kan på Xboxen

Däremot måste jag medge att Xboxen ligger på plus då du lätt kan bjuda in dina vänner eller hela klan till en och samma server, vilket du konstigt nog inte kan göra på PC'n.
(Förhoppningsvis ser de att PC'n var populär och släpper en patch som ger oss en "kompislista")

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av fanboy:

Hum, allt det där (förutom achivments och rumble däremot kan du spela 18 spelare jämfört med Xbox 12 eller vad det var) kan du på PS3 med.

Sedan är ju nätverksproblemet inte ett PS3 problem utan helt enkellt att IW servrar är för klena.

Ja fanboy, jag menade faktiskt inte trampa på dina tår. Varför jag inte nämnde Ps3 är för att jag själv inte har ps3 så jag kan inte uttala mig om den versionen, däremot har jag spelet till både pc och 360.

PC versionen har stora problem i MP just nu, innan IW har fixat det så tycker jag 360 versionen är att rekommenderas. Roligaste MP spelet på 360 hittills!!

Håller med! Spelade betan på xbox 360 och sen så spelade jag sp demot på pc och jag måste säga att xbox 360 var för mig mycket roligare

Medlem
Skrivet av Korke:

Håller med! Spelade betan på xbox 360 och sen så spelade jag sp demot på pc och jag måste säga att xbox 360 var för mig mycket roligare

Japp.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Enligt mig så har PC ett mycket friare val av servrar (du får upp alla servrar och kan välja precis vilken du vill), vilket du inte kan på Xboxen

Däremot måste jag medge att Xboxen ligger på plus då du lätt kan bjuda in dina vänner eller hela klan till en och samma server, vilket du konstigt nog inte kan göra på PC'n.
(Förhoppningsvis ser de att PC'n var populär och släpper en patch som ger oss en "kompislista")

Bara att instalera Xfire och bjuda på

Medlem

För er som har problem med att ni får timeout i PC versionen (Vilket är jävligt vanligt då Activisions master server är gravt överbelastad) så testa att skriva /cl_connectattempts 90 eller liknande, börjar i vilket fall på cl_connect så det kommer ploppa upp automatiskt.

Medlem

såg ett test mellan lolboxen och ps3 i cod4 grafik, ps3 var överlägsen


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Medlem
Skrivet av WarpGuN:

såg ett test mellan lolboxen och ps3 i cod4 grafik, ps3 var överlägsen

Oj..

För på gametrailers gjorde dom ett test och det va ingen skillnad what so ever.

Men fanboy'a på du gosse

emp
Medlem

Ah, ye olde fanboy wars.

Medlem

kan alla lugna ner er om på vilken plattform det möjligtvis ser bättre ut på? Kan vi diskutera MP ist? sj är jag sugen att skaffa mig frag FX musen till PS3, då kan man spela FPS på riktigt


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

kan alla lugna ner er om på vilken plattform det möjligtvis ser bättre ut på? Kan vi diskutera MP ist? sj är jag sugen att skaffa mig frag FX musen till PS3, då kan man spela FPS på riktigt

Funkar det inte med vilken USB-mus som helst?

Medlem
Skrivet av emp:

Ah, ye olde fanboy wars.

Hade jag fänbojat hade jag ju sagt att Xbox såg mycket bättre ut...

Inaktiv

Tänkte bara kommentera det där med serverproblem. På 360:n är det väl Ms som står för servrarna? Därav det kostar pengar då speltillverkarna slipper fixa det, vilket i sin tur innebär att fler spel har onlineläge till skillnad från ps3?

Ang grafiken så ska den se lika dan ut på alla tre systemen, eller iaf på ps3 och 360.

Inaktiv

Förstår bara inte varför achievements är så coolt, har inte hittat ett skit man kan göra med dem ändå.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Inte jag heller faktikst okej det är en kul feature men det är absolut inget måste spelen var minst lika kul förr utan achivements om inte roligare t.o.m.

Medlem
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av fanboy:

Hum, allt det där (förutom achivments och rumble däremot kan du spela 18 spelare jämfört med Xbox 12 eller vad det var) kan du på PS3 med.

Fel, Xbox 360:n har också upp till 18 spelare. Det finns väl ingen anledning att köpa samma spel med samma grafik och samma innehåll när man förlorar rumble och achievements (om man nu bryr sig om dem?)

Skrivet av fanboy:

Sedan är ju nätverksproblemet inte ett PS3 problem utan helt enkellt att IW servrar är för klena.

Måhända, men det är fortfarande ett PS3-problem, då det drabbar playstation 3-användarna

Jaha, läste någonstans att det var enbart för Ps3:an men se där!

Även solen har fläckar.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Ti.
Medlem
Skrivet av HaZe303:

Rumble effekt på kontrollen gör att man har mer känsla och får mer feedback från vapnen.

.

Rumble? Vem f#n bryr sig om rumble till ett FPS som nästan per definition skall spelas med mus??

Ge mig en bössa me rumble a'la caliber .50 ist!

1
Skriv svar