Jag hatar papper redux

Skägg.
10 Chambers
Jag hatar papper redux

Jag har tidigare uttryckt mitt hat mot pappersexcersis men jag undrar om det inte är själva pappret, detta döda ting, som jag hatar. Räkningar är en sak, de har ju ett syfte men alla dessa kontoutdrag, specifikationer, informationsblad och så vidare. Jag hatar er. År 2009 skulle vi lika gärna kunna få dem på mail med ett sånt där "FYI" som inledning. Sånt som kan få skräpa i inkorgen i ett par veckor innan de förpassas till den digitala underjorden för alltid.

#blogg


signatur
Medlem
Jag hatar papper redux

På tal om papper. Jag har på något håll lyckats utveckla fobi mot formulär och blanketter. Tex. jag har inte börjat övningsköra pga. att jag måste fylla i formulären och skicka in. Hade inte varit några problem om jag kunde fyllt i på nätet och bara skickat in via internet. Men nej, tyvärr vi ska fortfarande leva i en värld där jag måste 1. antingen hämta ett formulär eller skriva ut ett formulär 2. fylla i förhand 3. Ta detta formulär och skicka in.

Nu kanske detta låter som världens I-landsproblem. Men för mig är detta en fobi som ställer till grava problem som jag ännu inte lyckats bota.

Skägg.
10 Chambers

Ja, de är hemska och jag kan lova dig att det inte blir bättre med åren (nu låter jag jävligt gammal).


signatur
Medlem

Jag går på ams och får hela tiden en redig hög papper att fylla i, sist blev jag tvungen att fylla i en sjukanmälan till förseningskassan då jag var förkyld en dag.
Två veckor senare så får jag ett utbetalningskort på hela 0 kronor, hur mycket kostade det inte att skicka ut den lappen

1
Skriv svar