Robot
Gears of War

Min negativa syn på konsoler fick mer ved i elden när det först sades att det lovande Gears of Wars inte skulle släppas på pc. På E3-mässan i somras kom dock lika glada som motsatta besked.


Medlem
Vi testar Gears of War på pc

Spelet är bra, bara att många har problem med att köra spelet.
Det har något med processorn att göra. Iaf min.. spelar den jobbar på typ 40 - 60%.. sen plötsligt hänger sig spelet och processorn jobbar på 2 - 5%..
Detta jobbar EPIC med, men patchen har inte kommit ännu.

Medlem

jag måste vara en av dom få som inte alls tycker om det här spelet, grått, trist, för mycket av samma sak

Medlem

Antar att det är lika enformigt som på 360.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Eh, hur kan man inte gilla kontrollerna på 360 i gow...

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

jag måste vara en av dom få som inte alls tycker om det här spelet, grått, trist, för mycket av samma sak

Du är inte direkt ensam iaff.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av phobic:

Eh, hur kan man inte gilla kontrollerna på 360 i gow...

Hur kan man gilla något FPS-spel på en konsol öht?

Medlem
Skrivet av pellen:

Hur kan man gilla något FPS-spel på en konsol öht?

Vissa FPS spel fungerar faktist bra på konsoller, och sen är Gears of War inte ett FPS utan ett TPS.

Medlem

Gillar man krig så är detta spel helt otroligt bra...Ett av mina favoritspel på 360 iaf! Och det lär lätt att gilla fps på konsol, är man en "gamer" så gillar man allt. Man går miste om så mycket spel om man bara gillar xbox 360, eller bara gillar PS3, eller bara gillar PC. Ja ni fattar, det är ju spelen man vill åt, och då får man inte vara en jävla nördig tönt som sitter och hatar allt förutom en grej.

Medlem

behöver man ett Betal LIVE account för att lira coop?

Medlem

Stor besvikelse tyvärr..(vilket Halo 1-2 var/är)

Medlem

Stora problem med det här spelet för många, live programmet får spelet att krasha hela tiden. En patch behövs illa kvickt! Gillar GoW som spel, men med så mycket problem som spelet har just nu så är det inte värt dina pengar.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv
Skrivet av pellen:
Skrivet av phobic:

Eh, hur kan man inte gilla kontrollerna på 360 i gow...

Hur kan man gilla något FPS-spel på en konsol öht?

FPS på Wii är rätt så skoj imo

Inaktiv

Kontrollerna i GoW på tycker jag att var de bästa i något TPS/FPS spel jag någonsin spelat på 360. Tyvärr kan man ju inte som med mus snurra 5 varv runt på en halv sekund, men det gör ju bara att man blir mera noga med var man går och var alla fiender är. Som Elit-mannen säger, vill man spela bra spel så får man nog ta och lära sig spela med både handkontroller och wasd+mus!

Medlem

Om det är så enformigt och dåligt, hur kommer det sig att det fick 10/10 i varenda jävla tidning?

Och alla höjde det till skyarna... Samma sak med Halo 3... Patetiskt.

Call of duty 4, Assassins creed, Mass effect. Där har ni bra spel med djup och spelglädje.


signatur

---
Boo!

Medlem

håller med om att enformigheten är spelets stora svaghet.
men Gears of War på högsta svårhetsgraden är den bästa och mest tillfredsställande spelupplevelsen jag har haft på många år.

MP tycker jag var en stor besvikelse, fick bara CS-vibbar av det


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv
Skrivet av L1ightF00t_:
Skrivet av pellen:
Skrivet av phobic:

Eh, hur kan man inte gilla kontrollerna på 360 i gow...

Hur kan man gilla något FPS-spel på en konsol öht?

FPS på Wii är rätt så skoj imo

Couldn't agree more. Det är fabulöst Hehe

Inaktiv

Jag sitter och spelar på pissfula 400x300 i upplösning (det ser ut som Final Fantasy 7) och har hur jäkla kul som helst med Gears of War. Snart ska jag investera i ett nytt grafikkort och då borde jag nog få en ännu bättre spelupplevelse.

Tycker att alla shooters där ute är lite av samma sak, även de som flashar med smyg-inslag, men Gears of War lyckas göra det enformiga till något riktigt roligt.

Jag måste ha blivit lurad av hypen

Hett tips: spela INTE på casual!

Medlem

Tyckte GoW var otroligt lyckat på xbox:en.. MEN det är garanterat för att jag endast spelat co-op. Kört igenom det med kompisar fyra gånger nu.

Tror inte jag gillat det riktigt lika mkt om jag bara kört single. Övrig multiplayer på fps:er blir oftast helt oviktig för mig då man som har jobb och annat att sköta på sin fritid, aldrig kan bli lika bra som de tjogvis med kids som inte har annat för sig än att nöta.

Men kör CoD 4 nu och snart kommer creed och mass effect så att prova GoW på pc kommer nog bli uppskjutet (och säkerligen glömt)


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem

Fattar inte hur man kan släppa ett spel när de inte har testat det (verkar det som) jävla idioter. Nu förstör de ett bra spel ;s , får vänta tills patchen kommer jag

Medlem

Jag fattar ingenting. Ni som säger att GoW är enformigt och tråkigt, vad tusan tycker ni om för spel egentligen? Har inte testat det till PCn, men till 360n tycker jag det är helt magnifikt.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

singleplayer delen är kul . men spelets rätta jag hittar man i multiplayer otroligt kul och beroendeframkallande är det !


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Bara jag som hade problem att installera spelet?? jag kunde inte välja vart det skulle installeras.. så jag fick pilla å ändra i regedit då fick jag det att funka


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Kontrollerna i GoW till xbox360 är verkligen inget att klaga på. Visst är man inte van att spela TPS eller FPS på en konsol då är man ovan, så är det bara. När jag fick mitt xbox kunde jag inte sikta för fem öre. Nu har jag klarat GoW på Insane på xbox360. Jag var också lite "Anti" FPS på konsoller i början kan jag säga. Men jag skojar inte när jag säger att jag har lärt mig gilla det, speciellt i Call of Duty 4 och GoW där live är så sjukt roligt :).

Sen tro fan att miljöerna i GoW är "grått och trist", det är ju krig. Städerna ligger i ruiner. Det är inte meningen att det ska vara fyllt med alla regnbågens färger, detta är inte yoshie island/story. Vill inte säga att det är enformigt heller, ljuvlig action och äg rakt igenom. Fast det är klart, jag gillade inte heller Half-life 2 för att det var på tok för linjärt och för jäkla enformigt ;\


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Alla spel är ju egentligen enformiga oavsett om det är TP, GH, bilspel eller FPS.
Gears till 360 var guld, särskilt i co-op och MP-delen är suverän. Kul att Pc-folket får chansen nu.


signatur

I fart in your general direction

Medlem

Hela GoW är ju perfekt anpassat till Xbox 360-kontrollen i orginalversionen. Det är inte tänkt att spelas med mus från början och fungerar därför alldeles underbart, till skilland från spel där själva grundidén egentligen är mus och tangentbord (t.ex. Call of Duty) där handkontrollen bara blir ett hinder och inget annat. Till Xbox:en är det lite av charmen att man inte kan sikta med hur bra precision som helst och att man inte kan vända sig om hur som helst eller kuta runt och skjuta perfekt, utan att man måste måste kasta sig i skydd, spraya i blindo osv. Det ger, till skillnad från fps-spel, en otrolig actionskänsla till spelet Jag har svårt att se hur det kan bli bättre till PC. Däremot så tror jag att det hade varit rätt coolt till Wii med dess kontroller - just det här med att man siktar in sig för att skjuta fungerade ju ypperligt i RE 4 och hade nog ägt i ett spel i stil med GoW till Wii också

Man får väl 4xfsaa till Xbox:en (eller kanske är 2x?) i alla fall så i fall det inte är rimligt (enligt recensionen) på en PC så är det ju lite synd.

Medlem
Skrivet av Phosphor:

Om det är så enformigt och dåligt, hur kommer det sig att det fick 10/10 i varenda jävla tidning?

Och alla höjde det till skyarna... Samma sak med Halo 3... Patetiskt.

Call of duty 4, Assassins creed, Mass effect. Där har ni bra spel med djup och spelglädje.

För att spelet är som berättelsen "kejsarens nya kläder" tyvärr.

GOW är ett helt okej spel men på tok för enformigt, stelt upplägg, och tråkig bandesign...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Bra recension, tyvärr saknade jag lite mer detaljer om multi player.. kan någon snälla skriva lite om hur det upplevs ?


signatur

http://www.rainbowsix-vegas.net - Rainbow Six: Vegas community

Medlem

Tycker spelet var riktigt kul, iaf i coop vilket var det enda jag körde. Dock var det för kort. Var ju inga problem att spela igenom det på 2-3 kvällar. Det är ju visserligen bra för då kan man byta in spelet innan ångerrätten tagit slut

Medlem
Skrivet av HeX|Mysticaly:

Bra recension, tyvärr saknade jag lite mer detaljer om multi player.. kan någon snälla skriva lite om hur det upplevs ?

Kan beskriva lite kortfattat hur xbox versionen är, de borde inte ha ändrat någonting, förutom det nya läget som jag inte vet något om.

Vanlig standard team deathmatch finns typ, 4 mot 4. Dör man så får man vänta tills nästa runda, försten till ett visst antal rundor vinner. (Motorsågen äger)

Coop läget lyser verkligen. Sjukt kul att spela igenom spelet med en kompis. När du blir nerskjuten dör du inte. Din kompis kan hjälpa dig upp så du är fit for fight igen. Det finns dock undantag, t ex när man åker i vagnar och någon av er blir nerskjuten så är det game over. Men i normala fall så måste båda 2 bli nerskjutna eller så måste den ena gibbas för att det ska bli game over. Kör man på Insane svårighetsgraden så måste man verkligen tänka och ha taktiker för att klara vissa banor, typ de flesta.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

123
Skriv svar