Min kompis definition av "nörd"

Inaktiv
Min kompis definition av "nörd"

Hallå!

Min kompis, Kalle, insisterade på att han ville skriva ett inlägg i min, för tillfället, något tröga blogg.
Här kommer hans definition av ordet och uttrycket "nörd".

"Vad är en nörd?

En nörd kan vara så mycket olika eftersom det inte måste innebära att man spelar tv-spel eller kan mycket om datorer.

Men mycket handlar såklart om hur mycket tid man lägger ner på spelet, datorn eller varför inte shopping?

Om man köper nya kläder konstant eller tränar varje dag är man inte en nörd.
Så är det bara, i alla fall när man frågar vad ?vanliga Svenssons? tycker och tror.

Men nu till min egen upplevelse.
För låt oss göra en sak klar: Jag ÄR en nörd.
Framförallt spelar jag #FIFA 09 och andra sportspel. Extremt hardcore.
Jag har precis börjat utklassa världsklass på FIFA och detta efter drygt 600 spelade matcher. Det gör mig till en nörd.
Även om det kanske inte är World of Warcraft, Warhammer Online eller något annat spel kom har ett rykte att ta väldigt mycket tid.

Jo, även jag har spelat wow, precis som alla andra någon gång har gjort.
Men då var man klassad som nörd.
Alla som spelat eller spelar wow kan intyga att man får den stämpeln om man ?delar? med sig av sitt spelande till andra.

Hur långt jag skulle kunna gå in på mitt beroende till wow får ni veta någon annan gång.
Det får inte plats här idag i alla fall.

Ska bara ta och avsluta med ett smart citat från en nära vän till mig.

"En nörd är något man föds till, den dagen man slutar vara en nörd så förlorar man en del av sig själv".

Hur ni vill tolka det får ni bestämma själv. "

Kalla honom rubbat, om ni vill?
Har Kalle rätt? Kommentera.

NU: TESTA DATABASEN "KALKIRÖARNA" PÅ FOOTBALL MANAGER.

adjÖ!

#blogg


signatur

--------------------------
http://www.fz.se/bloggar/spelbloggen_/

Medlem
Min kompis definition av "nörd"

Min definition av en nörd är någon som har ett väldigt passionerat och fixerat intresse av något. Sen om det är datorspel, film, sport eller mode är irrelevant. Så jag får väl lov att hålla med den där Kalle.

Inaktiv

Tur att någon gör det. Han verkar inte få så mycket respons. ^^


signatur

--------------------------
http://www.fz.se/bloggar/spelbloggen_/

1
Skriv svar