TimeShift
Saber Interactive var sju buggar från att släppa TimeShift när Sierra frågade om de ville ha ett år till på sig att göra spelet. Saber svarade ja och har under det senaste året byggt om TimeShift från grunden. Var det värt besväret? Kortfattat: ja. Om de har skapat ett fps som kan konkurrera med det tuffa motståndet är tyvärr en annan fråga.
Det här är ett dåligt spel, men uppskattas säkerligen av folk som tycker att Adam Sandler är rolig. Timeshift-pusslen är lika mycket en gimmick som gravitationspussel i Half-Life 2. AI:n är pinsamt dålig. Jag vet inte hur många gånger jag stött på soldater som kommer utspringande ur ett rum, jag mejar ner dom och går in i rummet där ett gäng forskare sitter och blir helt överraskade. Missade de att två soldater precis sprang förbi och sedan blev nermejade tre meter utanför?
Ett stort plus för motorn som levererar riktigt imponerande skugg- och ljuseffekter bitvis. Tråkigt bara att det som imponerar mest...
Det här är ett dåligt spel, men uppskattas säkerligen av folk som tycker att Adam Sandler är rolig.
Det är inget fel på adam sandler
vet inte om spelet är dåligt,
men Adam Sandler är verkligen inte dålig.
där är en komiker som fortfarande är kul efter många år.
"you can do it"
Jag gillar Timeshift, inte världens bästa story och så. För det mesta är det nog Slowmotion, reverse och timestop som gör det roligt. Gillar även grafiken grymt mycket, och den förstörbara omgivningen.
Men det är enligt mig.
Folk måste lära sig detta: "Om nån t.ex skriver "Jag gillar inte Adam Sandler" Då gillar den individen inte honom, oavsett hur många andra som säger att han är bäst. Detta var ett dåligt exempel, men om nån skriver vad som helst, så är det enligt dom....lägg gärna till ett "enligt mig" om du ska dissa nåt eller någon.
Tack för mig!
Om man nöjer sig med att jämföra betyg kan det se ut som om FZ tycker spelen är lika bra, ja. Men då gör man ett rätt stort misstag. Dels handlar det om helt olika spel som bedömts av helt olika personer (FZ är ingen kollektiv hjärna, vi har åtta, tio personer som recenserar - alla med sin smak), dels ska man läsa texten för att få veta vad recensenten tycker.
Betyg är bra som en snabb överblick över vad recensenten anser. De är dock rätt värdelösa för att förbehållslöst jämföra olika recensioner rakt av, av ovan nämnda anledningar.
För de som tycker att Halo är monotont och The Orange Box för djupt fyller TimeShift det fps-tomrum som uppstår.
Att Halo är bitvis monotont är väl inget att tala om men att mena att The Orange Box är DJUP var väl att ta i lite även om TimeShift inte är något av Kafka direkt.
Demot av TimeShift var iaf lite charmigt även om tidsvridandet inte var riktigt lika elegant som i de trailers som visats tidigare. Tänker särskilt på serien filmer som visar hur 'nooben'/den skicklige och elitspelaren ser på tiden, väldigt eleganta lösningar bitvis.
Som vanligt känns det som att man har för LITE "kontrollerad tid" att tillgå men det vänjer man väl sig vid.
Gav TimeShift ett försök men tröttnade på det, det var på tok för enformigt, och som recensenten säger så tröttnar man på spelet när man tröttnat på striderna.
Däremot lirar jag Gear Of War nu PC edition och den är jävligt tufft faktiskt och sjukt snyggt med det där grymma flytet! GJ Epic!
PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB
TimeShift PC rockar tycker jag, för mig var det här något alldeles nytt, ser folk jämför med FEAR, fast jag tycker nog det är lite drygt, TimeShift skulle jag nog jämföra med Doom3 före fear, I alla fall när det gälder gameplay, du har lite fler val i Timeshift en i fear, i fear är du som oftast låst i trånga gångar eller liknande värt man kan antigen gå fram eller tillbaka, medans i TimeShift har du faktiskt oftast möjligheten av att flanka osv, lägga upp en taktik före du angriper osv,., du har inte alls samma möjligheter i fear.
TimeShift MP är faktiskt nåt av det bästa fps lir jag har spelat på väldigt länge, matcherna är intensiva, det händer något precis hela tiden, och kartorna är smart byggd upp, för det är nämligen hur svårt som helst att hitta en camping position vilket i stort sett eliminerar camping.
Game modes finns det plenty av, och som att inte det var nog så finns det riktigt många presets till dom olika game typerna vilket gör att spelar du på en server och joinar sen en annan kan upplevelsen vara helt annorlunda.
För mig är inte story allt i SP, inte ens grafik, game play är allt, och TimeShift levererar det i byttor och spann. Det är otroligt skoj att experimentera med TimeShift grejerna under en firefight, tex få tiden att gå sakta, strippa alla från sina vapen, sen gjömma sig lite, sen när dom skall plocka upp vapnen så fryser du tiden (om du har boost kvar) och smäller av en raket framför fötterna på varje och en
Ofta känns SP och MP i spel väldigt olika, fast så känns det endå inte i TimeShift, samma planering och taktik kan användas i MP som i SP, man kan helt enkelt få tiden på sin sida i båda vilket ju spelet i sig själv går ut på.
Om story, och ansikts texturer inte betyder så hemskt mycket för dig, men game play betyder det mesta så är det här spelet något för dig
Och ljudet i spelet är förövrigt helt otroligt. sen animeringarna, inte ofta man ser så coola animeringar när man laddar om tex, inte ofta man ser så många detaljer på vapnen heller.
Från mig 8 av 10
Om man nöjer sig med att jämföra betyg kan det se ut som om FZ tycker spelen är lika bra, ja. Men då gör man ett rätt stort misstag. Dels handlar det om helt olika spel som bedömts av helt olika personer (FZ är ingen kollektiv hjärna, vi har åtta, tio personer som recenserar - alla med sin smak), dels ska man läsa texten för att få veta vad recensenten tycker.
Betyg är bra som en snabb överblick över vad recensenten anser. De är dock rätt värdelösa för att förbehållslöst jämföra olika recensioner rakt av, av ovan nämnda anledningar.
Ni får nog ta bort betygen, för folk fattar verkligen inte
Varende recension så är det någon som klagar på antingen att Halo 3 fick för lite eller att något annat spel de gillar har fått för dåligt!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Grymt kul spel. Anledning till att folk jämför med fear kanske är för att det är samma grafikmotor?(tror jag) Det är samma "plastiga" grafik om kan kollar på vapnena och så.
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
håller med beersgarden, det är en bra recension som gör mig sugen att lira spelet faktiskt..
tyvärr har det ju dykt upp i en dålig tid då cod,asassins' och mass effect kommer alla inom en 3veckorsperiod...
goddamit, jag har ju knappt hunnnit börja med cod, och om 4 dagar kommer assassins... dyrt!
Bra skrivet HeX|Mysticaly!
Håller med till fullo!
Jag gillar Timeshift skarpt! Det enda jag har att klaga lite på är att jag tycker bandesignen är av lite varierande kvalitè; tex är dom inledande banorna i regnet helt underbara, helt klart bland dom bästa jag någonsin spelat - men dessvärre finns det bitar lite längre in i spelet som är låååångt mycket sämre tyvärr. Tänker mest på snöbanan med quadbikes och järnväg.
Men på det stora hela har jag haft långt mycket roligare med Timeshift än jag haft med HL2 episode 1 & 2!
Och så priset sen - billigt!
8/10 får Timeshift av mej med!
Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry