Xbox 360 sålde bättre än PS3 i Japan

Robot
Medlem
Xbox 360 sålde bättre än PS3 i Japan

Oh noes, the world we knew is over.

Well, har för mig att ace combat är en gammal playstation serie som var väldigt poppis i Japan.. Så inte så konstigt att den säljer när även många av oss i väst köper en konsol för ett fåtal spel.

Medlem

Ska bli intressant att se hur Lost Odyssey kommer tas emot och om det kommer öka försäljningen ytterligare.... nåja grattis Microsoft!

Inaktiv

och hoppas dom maskinerna som säljs i japan funkar.
för är det nått japaner är noga med, så är det kvalitet och att det ska funka.

Medlem

inte så konstigt har ju börjat komma en massa japan spel på sista tiden


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Precis det är spelen som säljer, så länge de kan klämma ut spel som passar japanerna som inte finns till de andra konsolerna så kommer de att sälja bra.

Medlem

Xbox-fanboys får gärna notera den totala avsaknaden av gråtande inlägg från Ps3-ägare om konspirationsteorier och vinklande av nyheter till en konsolls fördel av FZs redaktion.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

och hoppas dom maskinerna som säljs i japan funkar.
för är det nått japaner är noga med, så är det kvalitet och att det ska funka.

Vet inte hur det är med hårdvara men om det är samma kvalité som många japanska spel har så är det nog ingen som bryr sig.

Medlem
Skrivet av asker:

Xbox-fanboys får gärna notera den totala avsaknaden av gråtande inlägg från Ps3-ägare om konspirationsteorier och vinklande av nyheter till en konsolls fördel av FZs redaktion.

märk istället den totala avsaknaden av "flame bait". något som PS3-fanboys:en här visar att de är specialster på


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av BearClaw:

märk istället den totala avsaknaden av "flame bait". något som PS3-fanboys:en här visar att de är specialster på

Det brukar inte behövas mycket "bait" för att Xbox-fanboysen ska reta upp sig. Det brukar duga alldeles fullgott med en originalnyhet som belyser någon som helst fördel för Sony eller Ps3. Jag vill hävda att det hade varit ett jäkla liv om nyheten hade handlat om att Ps3 sålde mer än Xbox. Ursäkter och konspirationsteorier hade haglat!

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

och hoppas dom maskinerna som säljs i japan funkar.
för är det nått japaner är noga med, så är det kvalitet och att det ska funka.

Men då kan de inte gilla PS3 den har ju usel handkontroll.

Medlem

även 360 har formtoppar i försäljningen, undra hur länge det varar? mohahahaha

Medlem
Skrivet av asker:

Xbox-fanboys får gärna notera den totala avsaknaden av gråtande inlägg från Ps3-ägare om konspirationsteorier och vinklande av nyheter till en konsolls fördel av FZs redaktion.

asker... Vad sysslar du med? Lägg ner den där fanboyskiten, du vet att det bara kommer leda till ett nytt ordkrig som vi definitivt har sett tillräckligt av. Låt tråden hålla sig till ämnet istället.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Är det bara jag som tycker att det är mer intressant att Wii fortfarande håller sig på första plats? xD

Annars så är det väl inte så värst förvånande, som många andra redan har sagt. Kommer aldrig skaffa en 360 själv dock.

Medlem
Skrivet av Zerpent:

Är det bara jag som tycker att det är mer intressant att Wii fortfarande håller sig på första plats? xD

Kan ju påminna dig om att de har en hel massa bra spel som inte finns i europa än..

Inaktiv

D'oh, this is baaad. Nu kommer jag garanterat att enda upp med japaner oftare i GeoW

Inaktiv
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av asker:

Xbox-fanboys får gärna notera den totala avsaknaden av gråtande inlägg från Ps3-ägare om konspirationsteorier och vinklande av nyheter till en konsolls fördel av FZs redaktion.

asker... Vad sysslar du med? Lägg ner den där fanboyskiten, du vet att det bara kommer leda till ett nytt ordkrig som vi definitivt har sett tillräckligt av. Låt tråden hålla sig till ämnet istället.

mm, förstår inte att han orkar försöka skapa en disskution om det ens. Men grattis MS och sen hoppas jag att dom fortsätter att släppa mer japan-influerade spel i fortsättningen.

Medlem

japanerna leavar sony

Medlem

^- Dom kommer älska sony igen så fort FF eller MGS släpps, eller någon annan titel som japanerna gillar som inte vi i väst världen ens har hört talas om.

Medlem
Skrivet av asker:

Xbox-fanboys får gärna notera den totala avsaknaden av gråtande inlägg från Ps3-ägare...

Märk den totala avsaknaden av whine öht. innan du kom med något onödigt och fjantigt.

Intressant att Microsoft har lyckats vinna ens en månad i Japan. Kan det också vara så att japanerna blivit lite mer accepterande vad gäller utländska produkter framför etablerade japanska?

Inaktiv
Skrivet av Korke:

D'oh, this is baaad. Nu kommer jag garanterat att enda upp med japaner oftare i GeoW

äh på helgerna är dom ett lätt byte, det är ju allmänt känt att japps knappt tål en snaps å sen är dom lite fulla så därför kommer deras huvuden rulla.

Medlem

fjortisbox


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Cedric:
Skrivet av asker:

Xbox-fanboys får gärna notera den totala avsaknaden av gråtande inlägg från Ps3-ägare...

Märk den totala avsaknaden av whine öht. innan du kom med något onödigt och fjantigt.

Intressant att Microsoft har lyckats vinna ens en månad i Japan. Kan det också vara så att japanerna blivit lite mer accepterande vad gäller utländska produkter framför etablerade japanska?

MS har inte vunnit något ;P Wii spöade skiten ur båda sina konkurrenter ;p

Inaktiv

konstigt egentligen att skit kan spöa skiten ur nåt som är bra.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

konstigt egentligen att skit kan spöa skiten ur nåt som är bra.

haha


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Vem fan bryr sig. Hur mycket skiten säljer gör den varken bättre eller sämre.

Medlem

Förvånar mig inte särskilt mycket, 360 har överlägset bäst spel i nuläget.

Medlem

Go MS


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem
Skrivet av The Vulture:

Förvånar mig inte särskilt mycket, 360 har överlägset bäst spel i nuläget.

håller med, har väl alltid varit ps3'ans problem iofs.

Inaktiv

kan ju också bero på att 360 funnits ute i drygt 2 år och ps3 har inte fyllt 1 år ens,
kan det bero på det tro ?

12
Skriv svar