GTAIV är ju riktigt kul

Flakmonkey
GTAIV är ju riktigt kul

I min kamp mot backlogen så har jag spenderat de senaste dagarna med #Grand Theft Auto IV - ett spel som jag köpte och testade när det släpptes men av någon anledning aldrig föll för. Då blev jag iofs inte särskilt förvånad över att jag tröttnade rätt fort. Det är väl som att svära i kyrkan det här men jag har aldrig gillat GTA-serien (efter den tog steget in i 3d det vill säga) även om jag har förstått varför de varit så populära hos så många.

I grunden så beror det nog på att jag inte gillar sandlådespel utan något särskilt mål. En värld där jag kan göra vad som helst är för mig inte något direkt positivt utan snarare en orsak till skepsis. Jag har helt enkelt aldrig sett storheten i att kunna ta sig runt i en öppen värld och utföra samma typ av monotona uppdrag om och om igen - känns bara extremt meningslöst och inte alls kul.

#Grand Theft Auto IV har dock växt på mig under de senaste dagarna. Jag kan inte säga att jag uppskattar sandlådeelementen så särskilt mycket, men det känns som att Rockstar har balanserat det på ett betydligt "bättre" sätt nu. Storyn och karaktärerna gör att allt bilåkande och inte alltför engagerande uppdrag känns värt besväret. Kanske skulle jag känt samma sak för GTA3, vice city och san andreas också om jag gett dem samma chans som jag nu gett IV, men av kommentarerna man läst om spelet så får jag känslan av att IV är betydligt mer "casual" än sina storebröder.

Hur som helst så så gillar jag verkligen GTAIV nu. Har nog inte kommit särskilt långt - har precis börjat hjälpa Playboy-snubben - men jag ser verkligen fram emot fortsättningen. Vill ju veta vad som händer med Nico och då kan jag stå ut andra störande element, men jag måste erkänna att jag nog inte hade stått ut om det inte vore för möjligheten att ta en taxi till uppdragen

#blogg

Medlem
GTAIV är ju riktigt kul

Håller med om Taxibiten :).
Lyckligtvis har dom fixat detta i DLCn, så där sparas det ju i varje fall. Så man behöver inte åka över hela stan varje gång man sumpar ett uppdrag.

Medlem

Taxin är guld. Likaså checkpoints i uppdragen, det fanns inte tidigare. Kunde krypa lite i i skinnet när man dog i slutet på ett 20-minuters-uppdrag.

Inaktiv

kör igenom vice city efter gta IV, det är det bästa spelet i gta serien

1
Skriv svar