Nyhet: PS3 slår världens snabbast Intel processor!

Medlem
Nyhet: PS3 slår världens snabbast Intel processor!

Processorn heter i7 965 XE och kostar 10.500:- och är vad världens snabbaste Intel processor i dagsläget (källa: Komplett.se) Men det behövs bara en PS3 för 3990:- för att slå denna processor ganska rejält. Detta i ett test där Fixstars gjorde en transcodning av en HD film. Mycket Imponerande och visar vilken framtidsmaskin PS3 är.

Citat:
According to the announcement of Fixstars reached the Cell processor of the Playstation a performance of 29 FPS, that is 1.2 times real-time conversion - the cell has a similar performance as the CUDA Badaboom encoder in combination with an Nvidia Geforce GTX-285. By comparison, Intel's current top-CPU, the Core i7 965 XE, does it still at 18 FPS - normal desktop CPUs even create only about 5 FPS.

Källa: http://translate.google.de/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.conso...

Källa 2: http://74.125.39.132/translate_c?hl=en&ie=UTF-8&sl=de&tl=en&u...

#blogg


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Nyhet: PS3 slår världens snabbast Intel processor!

Förändrar ju inte faktumet att PCn fortfarande är plattformen där du har unlimited resources att kräma ut på. Sen finns ju otroligt avancerad ram och grafik teknik på PCn som konsollerna inte hänger med på.

Hade ps3a 1 månad för att lira 2 exklusive dvs MGS 4 , Killzone 2 mycket annat vare inget att hurra över, min 360 gör ju allt lika bra så känns onödigt med två.

(Jag är dock en PC gamer)

Medlem
Skrivet av zauii89:

Förändrar ju inte faktumet att PCn fortfarande är plattformen där du har unlimited resources att kräma ut på. Sen finns ju otroligt avancerad ram och grafik teknik på PCn som konsollerna inte hänger med på.

Hade ps3a 1 månad för att lira 2 exklusive dvs MGS 4 , Killzone 2 mycket annat vare inget att hurra över, min 360 gör ju allt lika bra så känns onödigt med två.

(Jag är dock en PC gamer)

Ändrar fortfarande inte det faktum att PS3 har otroligt mycket att ge och står sig otroligt väl mot PC:n värsta processor. Det kan du inte snacka dig bort från.

Att du skriver att MGS eller KZ2 inte var något att hurra över är banalt uttryckt. Snacka om att sakna förnuft. Man må ha olika smaker men att säga så visar ju bara vad man har för inställning mot plattformen. Att du nu sålt eller givit bort PS3 visar ju hur omogen du är.

Att du skriver att Xboxen skulle göra allt lika bra förstår jag inte logiken i. Varför inte ha kvar båda plattformarna och njuta av de spel som båda har att erbjuda? Stor jäkla faceplam över hela ditt inlägg. Trots att min xbox360 har dammat igen för att det inte finns några spel till enheten så säljer jag den inte. Det är en ren ekonomisk logik, något du saknar.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av zauii89:

Förändrar ju inte faktumet att PCn fortfarande är plattformen där du har unlimited resources att kräma ut på. Sen finns ju otroligt avancerad ram och grafik teknik på PCn som konsollerna inte hänger med på.

Hade ps3a 1 månad för att lira 2 exklusive dvs MGS 4 , Killzone 2 mycket annat vare inget att hurra över, min 360 gör ju allt lika bra så känns onödigt med två.

(Jag är dock en PC gamer)

Ändrar fortfarande inte det faktum att PS3 har otroligt mycket att ge och står sig otroligt väl mot PC:n värsta processor. Det kan du inte snacka dig bort från.

Att du skriver att MGS eller KZ2 inte var något att hurra över är banalt uttryckt. Snacka om att sakna förnuft. Man må ha olika smaker men att säga så visar ju bara vad man har för inställning mot plattformen. Att du nu sålt eller givit bort PS3 visar ju hur omogen du är.

Att du skriver att Xboxen skulle göra allt lika bra förstår jag inte logiken i. Varför inte ha kvar båda plattformarna och njuta av de spel som båda har att erbjuda? Stor jäkla faceplam över hela ditt inlägg. Trots att min xbox360 har dammat igen för att det inte finns några spel till enheten så säljer jag den inte. Det är en ren ekonomisk logik, något du saknar.

citerar dig så du inte gör samma misstag igen utan istället läser vad folk skriver...

Medlem

De flesta som läser test av hårdvara på datorer vet att enstaka test inte ger en allmän bild på prestandan på en produkt. Eller ett helt system för det. Skulle gärna vilja se en PS3 och en high end PC gå igenom alla de vanliga testen, men det kommer ju aldrig gå så det är mer önskande.

Dessutom, diagram or it didnt happen.

Btw, tagga ner redmac och läs vad folk faktiskt skriver i sina inlägg.

Medlem

Väldigt trovärdiga siffror när de kommer från företaget som skapade programmet. Ungefär som nVidias interna grafer vid nya GPU-släpp...

Användes samma mjukvara till PC? Var PC-mjukvaran optimerad för quad och 64-bitar?

Helt värdelös "nyhet" imho. Särskilt när det bara påstås ett resultat och ingen info om system och mjukvaror på PCn t.ex och inga grafer eller liknande.

*Gäsp*

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av zauii89:

Förändrar ju inte faktumet att PCn fortfarande är plattformen där du har unlimited resources att kräma ut på. Sen finns ju otroligt avancerad ram och grafik teknik på PCn som konsollerna inte hänger med på.

Hade ps3a 1 månad för att lira 2 exklusive dvs MGS 4 , Killzone 2 mycket annat vare inget att hurra över, min 360 gör ju allt lika bra så känns onödigt med två.

(Jag är dock en PC gamer)

Ändrar fortfarande inte det faktum att PS3 har otroligt mycket att ge och står sig otroligt väl mot PC:n värsta processor. Det kan du inte snacka dig bort från.

Att du skriver att MGS eller KZ2 inte var något att hurra över är banalt uttryckt. Snacka om att sakna förnuft. Man må ha olika smaker men att säga så visar ju bara vad man har för inställning mot plattformen. Att du nu sålt eller givit bort PS3 visar ju hur omogen du är.

Att du skriver att Xboxen skulle göra allt lika bra förstår jag inte logiken i. Varför inte ha kvar båda plattformarna och njuta av de spel som båda har att erbjuda? Stor jäkla faceplam över hela ditt inlägg. Trots att min xbox360 har dammat igen för att det inte finns några spel till enheten så säljer jag den inte. Det är en ren ekonomisk logik, något du saknar.

Läs vad jag skrev, MYCKET ANNAT finns det inte att hurra över. Jag är nog ett av de största mgs fanen där ute det var ju därför jag köpte skiten.

Spelen var helt ok, MGS4 iaf killzone 2 var som vilket annat fps som helst fast snyggt, men sen gör sig inte fps särskilt bra överhuvudtaget på konsol.

Men mycket mer än att lira 2 exklusives på ps3an var den inte värd, 6000kr+ nej jag uppgraderar tamefan hårdvara varannan månad till datorn istället.

Konsoller är så otroligt tråkiga ändå, föredrar PCn med frihet, simulatorer, knåp med inställningar & filer & moddar.

Sedan varför inte sälja den? Den stog bara och samlade damm så köpte ett splirrans nytt grafikkort för pengarna. För att streama mina filmer m.m använder jag 360n och för dvds vanliga dvd spelare. Prövade blueray på 42 tums platteven men kan ju inte säga att bryr mig eller såg någon "markant" skillnad även om kvalitén var lite bättre.

Jag är inget fanboy , var totalt emot konsoller innan jag skaffade 360n , och gamar typ endast lite sp spel, så du behöver inte tro att jag går i favör för 360n.

Klara mig fint utan ps3grillen, mer nöjd med mitt nya graffe.

Medlem

*Håller med Dvorak och CaesarRex helt enkelt*


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

RedMac borde inte du sluta jobba i spelbutik och söka jobb hos Expressen eller Aftonbladet istället, dina "nyheter" skulle ju passa in perfekt där.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av zauii89:

Läs vad jag skrev, MYCKET ANNAT finns det inte att hurra över. Jag är nog ett av de största mgs fanen där ute det var ju därför jag köpte skiten.

Attans, läste på tok för fort. Missförstod ditt inlägg. Ber om ursäkt där. Sorry.

Dock står jag fast vid att man mycket väl kunde ha haft kvar enheten. Samt att du inte ser någon större skillnad på blu-ray blir jag lite fundersam. Menar du mot dvd då eller?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av zauii89:

Läs vad jag skrev, MYCKET ANNAT finns det inte att hurra över. Jag är nog ett av de största mgs fanen där ute det var ju därför jag köpte skiten.

Attans, läste på tok för fort. Missförstod ditt inlägg. Ber om ursäkt där. Sorry.

Dock står jag fast vid att man mycket väl kunde ha haft kvar enheten. Samt att du inte ser någon större skillnad på blu-ray blir jag lite fundersam. Menar du mot dvd då eller?

Jo mot Dvd.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Jo mot Dvd.

Ingen markant skillnad mot dvd...okej.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av zauii89:

Jo mot Dvd.

Ingen markant skillnad mot dvd...okej.

http://i39.tinypic.com/281rexh.jpg

QFT.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av zauii89:

Jo mot Dvd.

Ingen markant skillnad mot dvd...okej.

http://i39.tinypic.com/281rexh.jpg

Var ingen större skillnad för mig så "facepalm" ... not.
Med HDMI sere förträffligt ut , utan Blueray.

Överskattat?

Medlem

Ingen skillnad mellan vanlig dvd och Bluray runt 720-1080p? Riiiiiight

Medlem

Redmac, ps3fanboy n1. Han förstår inte att mgs4 är världens skitspel för 50% och ett bra spel för de resterande 50%. Redmac, get a leif!

Medlem
Skrivet av Kloker:

Redmac, ps3fanboy n1. Han förstår inte att mgs4 är världens skitspel för 50% och ett bra spel för de resterande 50%. Redmac, get a leif!

Det är högst individuellt vad man tycker, personligen tror jag att det är ett mediokert spel, fast jag har ännu inte testat det så jag vet inte än.
Jag antar att din felstavning var avsedd, eller?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Men sen är Redmac PS3ns största beundrare med. Orka välja? Det är ju same shit.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Men sen är Redmac PS3ns största beundrare med. Orka välja? Det är ju same shit.

Att jag vågar stå för min sak och argumenterar gör mig till en fanboy? Bara för att du äger en Xb360 ska det göra att du är en xb360 fanboy? Bara för att du inte håller med mig behöver jag inte utmålas som en fanboy. Bara för att jag står på mig och försvarar vad jag tycker, gör det mig till en fanboy?
Från början var jag ytterst lite intresse av konsoler. Jag höll mig till PC:n och spelade Total war spelen och lite FPS spel. Men allt eftersom de intressanta spelen börjades göras på konsoler började jag emigrera. När jag stod i valet vad jag skulle köpa så blev det PS3 i första hand för funktionaliteten, prestandan, KVALITÉN och spelutbudet. Inte för att jag favoriserar SONY eller PS3. Jag valde sedan att köpte en XB360 var för att lira lite Mass Effect och kommande Alan Wake .

Till dig och alla andra som kallar mig för saker här på FZ:
Med andra ord skulle jag uppskatta om folk slutar kalla mig för fanboy. Jag tycker en sak och står för det med goda argument. Precis som NI ALLA står för er sak. Jag kallar inte ER för fanboys! Det är NI som gör det, vilket visar att mognaden inte är så hög hos er andra.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Tycker Redmac's blogg är den bästa på FZ med marginal just pga att det som postas backas upp med källor. Sen att avarter som typ zauii89 kommer hit och sprider lögner (lol skaffa glasögon om du inte ser skillnad på bluray och DVD) får man tyvärr leva med på ett öppet forum.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Fanboy eller inte, du gör inga nyheter om 360, du påstår att det inte finns några bra spel till det heller, och at pcn är sämre än ps3? ps3 har inte ens ett grafikkort som kan köra upp för all den processorkraft du påstår den har, så det är bara död prestanda. PS3 borde sluta leka pc och hålla sig till att vara konsol. Samma med all annan pc-skit 360 försöker sätta in.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Sito:

Tycker Redmac's blogg är den bästa på FZ med marginal just pga att det som postas backas upp med källor. Sen att avarter som typ zauii89 kommer hit och sprider lögner (lol skaffa glasögon om du inte ser skillnad på bluray och DVD) får man tyvärr leva med på ett öppet forum.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Fanboy eller inte, du gör inga nyheter om 360

Detta för att mitt intresse ligger till stor del hos PS3. Men när Alan wake börjar närma sig release så ska du se att det dyker upp info om det. Ett av de spel jag ser fram mot.

Skrivet av KlosterKatten:

du påstår att det inte finns några bra spel till det heller,

Läs ovan.

Skrivet av KlosterKatten:

och at pcn är sämre än ps3?

Antar att du tänker på nyheten om HD encoding? Jag la upp denna nyhet för att den var anmärkningsvärd och väldigt intressant. Självklart så har datorn alltid mer råkraft och kommer alltid vara överlägsen i det långa loppet. Dock ville jag med nyheten visa att PS3 fortfarande hänger med i utvecklingen. Vilket är mycket imponerande vad gällande processorkraft.

Men om vi går in på spelutbudet, ja där tycker jag konsolerna erbjuder mer intressanta titlar. Men ska tillägga att jag köpte förra veckan Empire special edition. Så lite PC spelande blir det. Dock måste jag uppgradera datorn för att kunna maxa det *suck* detta gör att konsoler är smidigare.

//Ha det gött


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Sito:

Tycker Redmac's blogg är den bästa på FZ med marginal just pga att det som postas backas upp med källor. Sen att avarter som typ zauii89 kommer hit och sprider lögner (lol skaffa glasögon om du inte ser skillnad på bluray och DVD) får man tyvärr leva med på ett öppet forum.

Han såg skillnad inte sant?
Men ingen big deal!


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Sito:

Tycker Redmac's blogg är den bästa på FZ med marginal just pga att det som postas backas upp med källor. Sen att avarter som typ zauii89 kommer hit och sprider lögner (lol skaffa glasögon om du inte ser skillnad på bluray och DVD) får man tyvärr leva med på ett öppet forum.

Vem fan är du?
Sprider lögner?

För att jag inte ser någon större märkbar skillnad mellan blueray och hdmi dvd så är jag en lögnare? Jävla gnäll fan , snacka om att spotta ur sig orden, jag sa aldrig att det inte var någon skillnad jag sa att jag inte upplevde någon större skillnad.

Det är väl mitt problem då , och nejtack jag ser helt perfekt och hör minst lika bra enligt pliktverket, så puss påre.

Medlem
Skrivet av Sito:

Tycker Redmac's blogg är den bästa på FZ med marginal just pga att det som postas backas upp med källor.

Man tackar! Trevligt att det uppskattas!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

1
Skriv svar