Super Mario Bros. 3 på Virtual Console

Robot
Medlem
Super Mario Bros. 3 på Virtual Console

Super Mario Bros 3 vilken dröm när man fick det i födelsedagspresent till NES


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

glömmer aldrig det ögonblicket man körde SMB3 första gången... ett måste och göra bort 500p på


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Vad jag inte förstår är varför de inte släppt det tidigare till VC. Spelet är helt odödligt och ett verkligt mästerverk. Det enda spelet från NES som jag kan bli sugen på att spela än idag.

Medlem

best mario game evah, period.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Det var på tiden!

Medlem

20 år senare och det är fortfarande det bästa plattforms spelet än, iallafall i 2D.


signatur

<3

Medlem

Ska köpa när jag kommer hem sedan, flickvännen har tjatat...

Inaktiv
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

glömmer aldrig det ögonblicket man körde SMB3 första gången... ett måste och göra bort 500p på

Inte jag heller... faen vad man hade tjatat på morsan då att man ville ha det där. Hehe...

Hm... kanske skulle tjata igen o kanske få ett Wii igen.

Inaktiv
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

glömmer aldrig det ögonblicket man körde SMB3 första gången... ett måste och göra bort 500p på

Inte jag heller... faen vad man hade tjatat på morsan då att man ville ha det där. Hehe...

Hm... kanske skulle tjata igen o kanske få ett Wii igen.

Inaktiv

Aw, men SMB3 på ett NES i klockrent fungerande skick är ändå mest retrokänsla. =D
*klapar snelt sitt NES* Spelglädje ftw.

Medlem

jag har då hört att man kan chippa sitt wii och sen bränna ut en emulator till det så man kan köra alla nes och snes spel etc....=)
INGENTING JAG HAR GJORT

Inaktiv
Skrivet av Nimman:

jag har då hört att man kan chippa sitt wii och sen bränna ut en emulator till det så man kan köra alla nes och snes spel etc....=)
INGENTING JAG HAR GJORT

Va?! Det låter ju otroligt, dom skulle säkert döpa den skivan till Multi Rom Boot eller något sånt

Medlem

Och Nintendo fortsätter med sitt fungerande koncept, Beat a dead horse...

Men SMB 3 är ett grymmt bra NES spel och precis som det fortfarande är fick vi i europa vänta 3 år på att det skulle komma hit från Japan (japan 1988 - europa 1991)


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem
Skrivet av Nimman:

jag har då hört att man kan chippa sitt wii och sen bränna ut en emulator till det så man kan köra alla nes och snes spel etc....=)
INGENTING JAG HAR GJORT

borde nog funka, jag menar funkar ju med gamla xboxen, vilket är det enda jag har den till nuförtiden.... ehum alltså, jag emulerar gammal hårdvara på den men jag har absolut inga olagliga roms

1
Skriv svar