Sapphire 4870 Rev. 1 - Problemens kort!

Medlem
Sapphire 4870 Rev. 1 - Problemens kort!

Efter inköpet i mitten av hösten 2008, så har jag fortfarande stora problem med spontana krascher och artefakter. Jag har provat konsol-flash metoden, men uppenbarligen så har inte den fungerat. Är det någon annan som har en bra metod, och som har fått det till att fungera?
När jag startar om Windows sen så står det att det är ett "Bluescreen Error" och att drivrutinerna har kraschat (Obviously).

Usch, jag är så trött på skiten! Försökte lira #Timeshift idag, men nejdå, 100 fyrkantiga gråa rutor, och sen becksvart. Omstart. "Send Error Report", startar #Crysis och efter 1 minuts spelande, eller gång på stranden efter fallet om man så vill, så dyker det åter upp 100 gråa rutor, följt av en becksvart skärm. Omstart. Försökte med #Fallout 3, som fungerade galant i över två timmar, sen stängde jag av det manuellt. Tjoho!
Även Steams spel fungerar, men #Left 4 Dead tenderar att få artefakter efter dryga timmens lir.

Är jättetacksam om nån ville hjälpa!

Oh Damn...Not again!

#blogg

Medlem
Sapphire 4870 Rev. 1 - Problemens kort!

Inte haft problem med min 4870 en enda gång, dock kör jag XFX, vill påpeka att mitt sapphire 4850 krånglade massor, köper aldrig dom igen, deras kylning suger.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ja, vad jag förstår så är det bara Sapphire som har haft problem medderas 4000 serie. Ville egentligen ha ett HIS, men Sapphires va så mycket billigare när jag köpte det.
Ångrar det nu dock!

Medlem

Inga problem här heller, kört ATI sedan september 2008 köpte då ett 4870 HD 512mb sedan bytte jag för ca 3 veckor sedan till ATI 4890 HD 1024mb OC.

Inte märkt av något från några av korten förutom DX unrecoverable error 1-2 gånger under ett år, randomly.
Någon bluescreen också men det har varit engångsförtelser och inget upprepande.

Medlem

Jag antar att temperaturerna är kollade och ligger på acceptabla nivåer? Stockkylning på 4850 och 4870 ska kyla riktigt dåligt från vad jag hört.

Medlem

Sapphire fick mig att avsky ati-kort öht, så jag kör endast nvidia nu. Inte haft några problem med dem öht.

Mitt tips är iaf att du testar kortet i en annan dator och ser om det fungerar bättre/sämre där. Är det samma sak så skicka tillbaka kortet och få skiten utbytt.

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Jag antar att temperaturerna är kollade och ligger på acceptabla nivåer? Stockkylning på 4850 och 4870 ska kyla riktigt dåligt från vad jag hört.

Ja, höjer alltid fläkthastigheten innan jag spelar. Brukar ligga runt 60, max 70 grader.

Medlem

Accelero S1 är ju kungen av grafikkortskylare, kyler de flesta singel gpu kort passivt utan probs! xD Men har du klockat kortet eller?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Jag klockade kortet i början av hösten, när jag hade Vista. har numera bytat till XP. Men ska snart formatera om igen till Windows 7 64bit:)
När jag klockade så hade jag 800 Mhz i GPU och 1000 Mhz i Minne. Men sen upptäckte jag artefakterna.

Jag skulle vilja ha ett Accelero S1 som kylare, men jag har inte plats med en utblås-fläkt bakom den:)

1
Skriv svar