Call of Duty 4: Modern Warfare

Robot
Call of Duty 4: Modern Warfare

We're going deep, we're going hard. Grant Colliers presskonferensgroda blev devis för höstens kanske hetaste actionspel. Ridån går upp på scen för Call of Duty 4: Modern Warfare.


Medlem
Hårdgranskning - Call of Duty 4

Kampanjen är grymt rolig, även om den är arkadig, riktigt bra action och hyfsad story Klart värd betyget.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

så hela spelet är bättre än demot eller? demot var ju totalt genomruttet, en sak som är säker.. kändes som ett spel från tidigt 2000tal >_>

Medlem

CoD 4 verkar dock vara riktigt väl oljat. Demot flöt på riktigt bra och såg riktigt bra ut även om jag körde ganska låga inställningar. Till skillnad från de flesta moderna spel som ser ut som skit och/eller flyter som skit om man inte har modern hårdvara. T.ex. UT3 Quake Wars...

Dock verkar singleplayer riktigt kort? Läste nånstans att den vägde in på 5 timmar... stämmer det?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Skön artikel! Spelet är en helklar femma! Länge sedan jag fick en såppass rusch av ett spel!

Medlem

Tycker SP delen lider av en rejäl dos trial and error gameplay, man utsetts hela tiden för "gör om, gör rätt". Det går inte göra på något annat sätt än det som utvecklarna tänkt sig, vilket är tråkigt då deras sätt oftast är rätt så korkat. På plus sidan så är spelet tokigt bra optimerat och flyter på som bara den, gillas i dessa tider då de flesta utvecklare inte får tid av utgivaren att optimera sina titlar


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

OMG OMG IM SO EXCITED!!11one

Ska ut och köpa spelet om ca. 15 min

Edit: Väldigt bra recension John!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Riktigt bra skrivet John!

"Ur askan, i elden och därefter rätt in i gasugnen, utan att passera gå."

Du sålde spelet till mig som om det vore gjort av guld.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Demot hade mycket replay value trots att målen var de samma. Mycket, på gränsen till kaotisk, action. Snyggt var det också och dessutom väl optimerat då det flöt överraskande bra på min burk. Givet köp (har inte varit en fan av de tidigare spelen med detta var riktigt bra).

Medlem

Riktigt bra spel, lite synd att jag klarade singleplayer-köret på fem timmar. (Körde näst svåraste svårhetsgraden.) Däremot var det jävligt välgjort och spelar det dagligen ändå. Värt ett köp.

Medlem

GOTY


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Panimala:

Riktigt bra spel, lite synd att jag klarade singleplayer-köret på fem timmar. (Körde näst svåraste svårhetsgraden.) Däremot var det jävligt välgjort och spelar det dagligen ändå. Värt ett köp.

Ja sp-delen är ju inte bara skamligt kort utan uber kort. Men trots det är sp-delen faktiskt mycket roligare än de flesta andra fps spel med sp-delar på 8-10h

Inaktiv

Jag gillar stilen att först blåsa upp ballongen för att sedan spräcka den - men att först prisa detaljrikedomen på vapen och utrustning för att en bit ner motbevisa dig själv genom klaga på att det inte går att ändra patronläge från automateld ger en viss känsla av inkonsistens.

Medlem

från mig till alla kort spel med riktigt bra gjort!!!
ett klart köp säger jag bara inlevelsen riktigt grym som alla andra cod spel!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

Sjukt bra spel! Dock bara hunnit lira någon timma...


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem
Skrivet av FZ Redaktion:

Bästa pris:
Uppgift saknas.

Kan tipsa om CD WOW, som säljer spelet för 359kr (fraktfritt).

CD WOW
Prisjakt


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Såhär ska spel se ut, snyggt men inte för krävande om man jämför med crysis här vinner cod4 utan tvekan.

Inaktiv

sitter just nu och installerar spelet, hoppas allting går bra. Ska bli intressant att kriga, får alltid känslan att jag är en amerikanare och krigar i Irak när jag kör detta


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Fick äntligen tid att testa COD4 demot igår, men jag vet inte, så himla bra var det inte, bra försök dock att komma bort från WW2 spelen...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Tycker spelet är värt 4 utav 5 fz poäng, en ganska spännande singleplayer upplevelse, med några riktigt roliga moment
Enda nackdelen är att det är verkligen ostoppbara mängder soldater som kommer på vissa uppdrag, och en viss idioti när det kommer till ens kamrater (dom kan komma springandes ur rum där en massa FI finns, och drar såklart med sig dom när man som minst behöver det.)

Nu är det bara att kolla om multiplayer delen är lika bra som förgående spel, det skulle kunna höja betyget möjligtvis.
Bra recension f.ö

Edit: ett plus i kanten för att det funkade på min något utdaterade dator, och det på medium likaså!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

1. För kort
2. För scriptat
3. För linjärt
4. Överhypat
5. Överdrivet
6. Arkadiskt

= Ok, men absolut inte fantastiskt

3.8/5

Medlem
Skrivet av KazikluBey:

Jag gillar stilen att först blåsa upp ballongen för att sedan spräcka den - men att först prisa detaljrikedomen på vapen och utrustning för att en bit ner motbevisa dig själv genom klaga på att det inte går att ändra patronläge från automateld ger en viss känsla av inkonsistens.

Ehh... tror nog att han menade den grafiska detaljrikedomen. Sen att det inte går att ändra patronläget är ju mer en gameplay-teknisk fråga.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv

Köpte spelet idag, nästan enbart för onlinedelen ska sägas, men kommer självklart att lira igenom SP också. Så det var trevligt att komma hem och få denna bra nyhet, wähey.


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Kan ej starta Multiplayer vilket verkar vara ett fel för många, om man tittar på deras forum.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Testade demot, men sedan efter en stund så orkade jag inte med det helt enkelt. Pang skjut dö pang skjut dö osv...

I take Crysis anyday.

+ det vanliga "gå förbi den där stenen och det kommer 50 soldater ut ur den där dörren" FANTASIN FLÖDAR !

Medlem

Betyg: 2 (tack vare grafiken, annars 0)

Medlem

sjukt vad kassssssst MP var, bara campa o "immersion effekter konstant som förstörde allt vad action heter

Inaktiv

sjukt kul när man kör bombplan och bombar skiten ur alla gubbar

FML
Medlem

Tyckte spelet imponerar stort. Mycket underhållande, precis som föregående. Men fan vilken stämning det är i introt, när "man" blir dragen genom Baghdad(?) och hör uppropen m.m. Totalt maktlös.

Grafiken var väl liknar föregående spelen, med lite tweaks. Men skönt att spelet flyter framför allt! Jämnfört mot Crysis, som var hjärtekrossande.

Få bli att spela klart det nu i helgen, men än så länge få den 4.5/5. Pågrund av stämningen och tempot.

Skribent

Singleplayer skulle vara betydligt bättre om inte utvecklarna envisades med att göra samma misstag hela tiden, nämligen detta förbannade spawnande. Vapnen känns också alldeles för klena och ljuden är skrattretande. Jag vill ha kaos, högljutt smatter från vapnen, dånande explosioner, folk som skriker, allt som skulle få ett befäl att spruta i byxan, men icke. Vad får man? Pew pew pew... På avstånd låter eldstriderna som introscenen till Terminator 2...

Skriv svar