Sony dementerar rykte om felaktiga PS3

Robot
Sony dementerar rykte om felaktiga PS3
Inaktiv
Sony dementerar rykte om felaktiga PS3

Sony + kvalitet = Sant!
Stupid germany!!1one

Medlem

Skönt att veta att de håller
Har alltid vart bra kvalite på Sonys produkter, fan mitt PSone funkar till och med fortfarande klockrent, och de är 10 år gammalt (om inte lite mer). (Var tvungen att kolla bara ... xD)


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

"och de är 10 år gammalt (om inte lite mer). (Var tvungen att kolla bara ... xD)"

PSone släpptes under 2000, matte ? ;P

http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation#PS_one

Medlem

ps 1 släpptes väl inte 2000!?!?

Medlem

jag tror han menar psx, alltså den första

Medlem

PlayStation != PSone

Rättat, tack. (igen)

PaZ
Medlem

Säger man inte "dålig journalistik" på svenska istället för "dålig journalism"?

tack för rättelsen

Inaktiv

skitmaskinen går sönder på löpande band. alltid samma problem - dvd-läsaren bara spontandör under användande. epic fail, jobbigare än red rings.

Medlem

Sony har fantastiskt trackrecord vad gäller sanningsenliga uttalanden.


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv

I wouldnt buy that for a dollar.. lalll


signatur

sleeplezz

Medlem

PSX och PSOne är inte samma sak och ingedera är original-versionen av Playstation. PSOne var en mindre modell av som släpptes år 2000 och PSX var mer eller mindre ett mediacenter som släpptes år 2003 (endast i Japan).


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Inte en enda defekt 40Gb:re har jag sålt och det är flera pall som har sålts under ett par veckor. Så jag tror det är mycket dåligt journalistik helt enkelt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Inte en enda defekt 40Gb:re har jag sålt och det är flera pall som har sålts under ett par veckor. Så jag tror det är mycket dåligt journalistik helt enkelt.

Men varenda Xbox 360 du sålt har gått sönder, eller hur? ;-|

Medlem

^- Det är väl ganska allmänt känt att X360 är självmordsbenägna?
Gick in i en butik och kikade runt, Harvey Normans tror jag det var närmare bestämt, och såg att de hade en X360 i en monter, med fina röda ringar på. Gick fram till personalen och berättade det, och de sa mer eller mindre att det händer

PS3 däremot verkar ju vara av fin kvalitet. Den enda felande jag läst om var en kille som var "rädd om sin maskin" och inte ville få in damm i den, så han tejpade över lufthålen. Ljushuvud...

Medlem
Skrivet av Rampager:

"och de är 10 år gammalt (om inte lite mer). (Var tvungen att kolla bara ... xD)"

PSone släpptes under 2000, matte ? ;P

http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation#PS_one

PSX då.
edit: eller vad nu den första versionen hette, "original" ?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:
Skrivet av Rampager:

"och de är 10 år gammalt (om inte lite mer). (Var tvungen att kolla bara ... xD)"

PSone släpptes under 2000, matte ? ;P

http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation#PS_one

PSX då.

Skrivet av mr.bear:

PSX och PSOne är inte samma sak och ingedera är original-versionen av Playstation. PSOne var en mindre modell av som släpptes år 2000 och PSX var mer eller mindre ett mediacenter som släpptes år 2003 (endast i Japan).


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Billen:

Sony har fantastiskt trackrecord vad gäller sanningsenliga uttalanden.

ooh.. såg vad du gjorde här ^_^


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Första original playstation skulle till en början kallas för Playstation X eller nått man kallade då maskinen för PSX sen i slutet kom det nån ny maskin som också hette PSX för PSX var aldrig ett officiellt namn för playstation.
Så nu får man väll helt enkelt säga Playstation 1 om man menar den första gråa playstation då psx är en annan


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

vad jag vet så var det nintendo som kontaktat sony om att göra en cd spelare till nintendo,
men av nån anledning så ville inte nintendo ha den sen,
och sony jobbade vidare på cd spelaren som sen blev Playstation.

Medlem
Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]Första original playstation skulle till en början kallas för Playstation X eller nått man kallade då maskinen för PSX sen i slutet kom det nån ny maskin som också hette PSX för PSX var aldrig ett officiellt namn för playstation.
Så nu får man väll helt enkelt säga Playstation 1 om man menar den första gråa playstation då psx är en annan

Nej, det hette Playstation tills dem släppte den lite ljusare rundare versionen, som dom kallade PSone, då vart Playstation omdöpt till PSX (X'et är en symbolisering för klassiskt.)


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av monsteras:

"PSX is also a popular nickname for the original PlayStation video games console. The "X" appears because Sony originally developed the PlayStation as a CD-ROM and SNES hybrid unit. When the project was halted by Nintendo, Sony decided to redesign the PlayStation as a stand alone console, which was known internally as the PlayStation Experimental. The media caught wind of the name and it has stuck ever since.[citation needed] The PSX label understandably causes much confusion, as in many contexts it is difficult to differentiate between the PSX media center and PSX video game console."

Din källa, längst ner..

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

vad jag vet så var det nintendo som kontaktat sony om att göra en cd spelare till nintendo,
men av nån anledning så ville inte nintendo ha den sen,
och sony jobbade vidare på cd spelaren som sen blev Playstation.

var eller vart har du denna info från?

Medlem
Skrivet av CommandoRED:
Skrivet av BangBoomBang:

vad jag vet så var det nintendo som kontaktat sony om att göra en cd spelare till nintendo,
men av nån anledning så ville inte nintendo ha den sen,
och sony jobbade vidare på cd spelaren som sen blev Playstation.

var eller vart har du denna info från?

Vet inte vart han har fått sin information ifrån, men här kan du iaf. läsa lite mera om samarbetet mellan Nintendo och Sony;

http://en.wikipedia.org/wiki/Playstation#History

Det är allmänt känt att dom skulle ha sammarbetat om en slags CD-Famicom, jag vet att jag har sett det i en en hel del dokumentärer som handlar om spel i olika former.

Inaktiv
Skrivet av AgamemnoN:

Din källa, längst ner..

Ja, där det klart står att det är ett populärt smeknamn som hängt med. Inte att det är det officiella namnet på Playstation, eller att X står för "klassiskt" (lul wut?).

Medlem

Förstår att de inte erkänner att de har defekta enheter. Då kommer de vara tvungna att ta ansvar och tex erbjuda förlängd garanti. Och det kostade massor för Microsoft.

Inaktiv
Skrivet av CommandoRED:
Skrivet av BangBoomBang:

vad jag vet så var det nintendo som kontaktat sony om att göra en cd spelare till nintendo,
men av nån anledning så ville inte nintendo ha den sen,
och sony jobbade vidare på cd spelaren som sen blev Playstation.

var eller vart har du denna info från?

jadu har man någorlunda intresse av vad som händer i konsol världen så gick det inte att missa sony och nintendos samarbete för några år sen.

http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9D0CEFDC113DF9...

http://technabob.com/blog/2007/06/07/the-original-nintendo-so...

Playstation var väll mer eller mindre n64, sen när skiten var klar sa nintendo "screw you guys, i'm going home".. då tog sony sin maskin och gjorde den till en egen konsoll

1
Skriv svar