Far Cry 2 smygfilmat

Medlem

Crysis kan slänga sig i vägen. Far Cry 2 ftw!


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Vill ha! NU! Men man kan undra på vilket sätt Far Cry och Far Cry 2 hänger ihop. Kanske är så att dom använder sig av Far Cry-namnet för en helt annan orsak?

Högst troligt, ja. Så vitt jag vet är man inte ens Jack Carver i tvåan...


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Jag måste faktiskt erkänna att detta faktiskt såg mer lovande och coolare ut än Crysis. Det ska bli spännande och se vilket som "vinner", trots att det egentligen är två helt olika spel idag...

Skrivet av skribb:

Högst troligt, ja. Så vitt jag vet är man inte ens Jack Carver i tvåan...

I videon sa han att man fick välja mellan 10 avatars, och de 9 andra "buddies" skulle typ roama fritt, och hjälpa dig ifall du ingick i en allians, och andra grejjer som jag förstod det...


signatur
Medlem

Nämen! En djungel! På en Ö! OMG! Far Cry 2 goes... Far Cry... och Crysis... ... ... .. . .. . .. zzzzzzzzzzzzzzzzzzz


signatur

- r4z0r -

Medlem

verkar ju riktigt najs... jag tycker det är väldigt realistiskt att om man skjuter ett skott att alla andra blir oroliga och börjar skjuta och springa...


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av r4z0r:

Nämen! En djungel! På en Ö! OMG! Far Cry 2 goes... Far Cry... och Crysis... ... ... .. . .. . .. zzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Det var inte en ö sa han på filmen.

Medlem

Allt känns så otroligt realistiskt, att till exempel det blir vapen jam, man ser kartan med händerna och inzomat på skärmen, man rör sig realistiskt i bilen när man byter plats, för att nämna några få saker. Jag är otrolig glad att detta spel görs på just detta vis. Jag längtar enormt!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av r4z0r:

Nämen! En djungel! På en Ö! OMG! Far Cry 2 goes... Far Cry... och Crysis... ... ... .. . .. . .. zzzzzzzzzzzzzzzzzzz

det är afrika... riktigt riktigt stort sandbox spel
du såg väll att det var en savann?


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv
Skrivet av Bluevortex:

?...det är pre alpha plus att någon filmar off screen trodde du att det var hd-upplöst bildskärpa? tycker att det är coolt överhuvudtaget att han tar ut kulan ur handen vilket annat spel har använt sig av det?

Nej, men varför är det så stor skillnad mellan Far Cry 2 och alla andra "pre alpha" och "off screen" reklam?
Iofs så blir det samma sak med Crysis om man ställer ner "postprocessing quality" på high.. så jag tror inte att det har med varken en dålig pre någonting eller en sugig kamera att göra.
Det värsta som kan hända är att spelet kommer att se ut sådär oavsett vilken dator man har, för då hamnar det inte i min samling iaf.
Hur som helst så tycker jag att det Crysis som jag spelar på min dator, ser bättre ut av det som jag har sett av Far Cry 2 hittills. Grafikmässigt naturligtvis, inte grafiskt..

Att spel använder sig av en animering när man healar sig? Tja.. ganska många va? Började redan med super mario bros, när han tog den där blomman så morphade han.. The Witcher där man ser att han dricker en potion.. etc
Kan nog komma på många fler bättre förslag men jhust nu har jag annat för mig..


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Medlem

tusan, ni är ju alldeles för lugna trots mitt försök att skapa ramaskri...

Det ser faktiskt riktigt, riktigt bra ut... gillar hur vädret påverkar, gillar fysiken som inte verkar lika överdriven som i Crysis. Småsaker jag stör mig på är att det ser ut som att träd tappar grenar så fort någon skjuter på dem trots att man bara träffar lövverket, precis som i Crysis... det är inte riktigt realistiskt men givetvis kul att det går... som sagt småsaker, det är gameplayet som är intressant!


signatur

- r4z0r -

Inaktiv

MYCKET mysigare än crysis iallf.


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Jag håller med, Far Cry 2 verkar skit grymt! Ser mycket roligare och bättre ut än t.om crysis. Så som hunterpig sade, Crysis kan slänga sig i väg(g)en.

Edit: Och redan i pre-alpha tycker jag spelet ser bättre ut, och prestandan verkar också mycket bättre!!? Jag har aldrig tyckt Crytek varit så där jättebra på optimera sin kod, men jag tycker det här verkligen bevisar det. För FC2 verkar ju funka jättebra, såg nästan inga slowdowns och det är med dagens hårdvara!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av St0ned:

gillar detta starkt!

men undrar vad dom hadde för dator? efterssom det flöt så bra hela tiden

FZ´s testdator ggr 2 typ hehe


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Nästan 1 månad gammal

Medlem

Crysis tilltalar mig inte, men detta gör det! Riktigt mysigt spel, gillar att dom valt öken/savann. Härliga effekter, nu börjar det likna något!

Medlem

Såg nån demo (bättre än dessa) för ett par månader sedan och blev riktigt impad faktiskt, Crysis känns rätt ointressant efter att man sett detta som verkar mycket mer nyskapande (för att vara ett FPS).


signatur
Medlem
Skrivet av HaZe303:

Jag håller med, Far Cry 2 verkar skit grymt! Ser mycket roligare och bättre ut än t.om crysis. Så som hunterpig sade, Crysis kan slänga sig i väg(g)en.

Edit: Och redan i pre-alpha tycker jag spelet ser bättre ut, och prestandan verkar också mycket bättre!!? Jag har aldrig tyckt Crytek varit så där jättebra på optimera sin kod, men jag tycker det här verkligen bevisar det. För FC2 verkar ju funka jättebra, såg nästan inga slowdowns och det är med dagens hårdvara!?

De e inte Crytek som gör Far-Cry 2...

Medlem

Det här spelet kommer bli ett garanterat inköp, har aldrig gillat Crysis stil...!

Det absolut grymmaste är ju när han nästan dör så blir han räddad av en polare och insläpad i ett skydd osv.. Sen så är allt så jäkla realistiskt, hur han rör sig, vinden, elden...!

Inaktiv

Såg ju väldigt bra ut tyckte jag!

Medlem

Jag gillar det, dom har tagit bra initiativ med att vinden spelar roll i spelet, och att man inte bara kan anlägga en liten brand utan att det sprider sig


signatur

Nämen!

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:

Jag har aldrig tyckt Crytek varit så där jättebra på optimera sin kod, men jag tycker det här verkligen bevisar det. För FC2 verkar ju funka jättebra, såg nästan inga slowdowns och det är med dagens hårdvara!?

Far Cry gjordes av Crytek och det var inga prestandasvårigheter där. Vad fan hände egentligen, jag var den förste som kritiserade Crysis för att se ut att ha låg FPS..
-"Nee, det är väl inget Quake Wars heller höhö" var allt man hörde. Nu har tydligen vindarna vänt men aldrig förr har uttrycket: "skit bakom spakarna" betytt mer.
Lira spelet nu och samma spel om ett år och det kommer att flyta galant, varför..? det får ni fundera på. Men jag då? Jag vet inte vad det är som jag gör fel.. för Crysis funkar bra för mig. Jag kanske använder de inställningarna som min dator klarar av? Fast då kanske vi får folk som säger att det är fult för att de kör med alla inställningarna på lägsta? *duh*

Spel ska inte flyta med dagens hårdvara, det började redan med UT2004 när utvecklarna (eller PR snubbarna) gick ut med att: "det inte finns hårdvara som klarar detta spelet idag" De ljög naturligtvis men idag vill man ha ett spel som även ser snyggt ut om ett år.
Och med detta sagt så säger jag inte att FC2 är skit och inte kommer att se snyggt ut, det är trots allt inte klart än. Jag föredrar själv solig savann över istäckta rymdskepp och muslimer över aliens. Och föregångaren är ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna.

En annan sak, det MÄRKS när man lirar med en motor som man har använt sig av förr.. inte minst bland consol koderna
Ber att få återkomma med den "cliffhangern" när Far Cry 2 är ute.


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Medlem

Tyckte det var otroligt fult med att det spelade ingen roll vart man blev skjuten, man tar ändå bara ut EN kula ur handen så är det klart!

Annars så gillar jag verkligen hur elden fungerar med miljön, hur den sprider sig. Såg lite fult ut hur i början han sköt en som satt och åt och så får dom tok hets och trampar gasen botten till spelaren. Kändes konstigt.

Nyfiken på hur det ser ut om några månader.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Helt klart intressant. Får hoppas att det lever upp till förväntningarna som demot gav.

Skrivet av Remus:

Tyckte det var otroligt fult med att det spelade ingen roll vart man blev skjuten, man tar ändå bara ut EN kula ur handen så är det klart!

Han kommenterade ju detta; "We'll be adding more animations for this...". Förhoppningsvis blir det ett mer utvecklat system, annars kan jag tänka mig att det blir lite tjatigt i längden.

Medlem
Skrivet av Remus:

Tyckte det var otroligt fult med att det spelade ingen roll vart man blev skjuten, man tar ändå bara ut EN kula ur handen så är det klart!

Annars så gillar jag verkligen hur elden fungerar med miljön, hur den sprider sig. Såg lite fult ut hur i början han sköt en som satt och åt och så får dom tok hets och trampar gasen botten till spelaren. Kändes konstigt.

Nyfiken på hur det ser ut om några månader.

om du lyssnade på vad dom sa om det med kulan. eller om det är en tidigare film, men där säger dom att det kommer att vara en massa olika ställen där man kommer plocka ut kulorna ur sig. Dom kommer ha ett antal sånna animationer. Men sedan om det skulle vara realistiskt med att gräva ut kulor ur sig, så skulle inte det döda lite spel känslan? sitta och gräva ut 10 kulor som man ändå inte om man ska vara realistisk, hade klarat irl. Det går ju diskutera fram och tillbaka, personligen tycker jag det är lite häftigt en cool grej.

Tja, vad är det som är konstigt menar du med att dom gasar på emot spelaren? Om du hade varit en merc, eller något. Och din vän blir skjuten, och dom vet inte riktigt vart skotet kom ifrån. Vad hade du gjort? Suttit kvar lugnt och ätit? Jag hade blivit rätt aggro, antingen sprungit och slängt mig bakom något skydd. Eller försöka röra sig och leta upp fienden. Även det kan diskuteras hur länge som helst.

Som jag sa tidigare, tycker Fc2 verkar rätt grymt


signatur

Nämen!

Medlem

Verkar ju rätt intressant. Stör mig dock på att allt är "super" >_<

Citat:

Snyggare än Crysis!

Crysis var lika snyggt när man såg det för första gången, smygfilmat med skakig handkamera på en pressvisning någonstans.
Sedan skar de i spelet för att få det att rulla på era sunkiga hemdatorer, visade upp det i högre upplösning, miljöer som inte alls var lika polerade, o.s.v...

Tro mig, när ni ser far cry 2 i högupplösta filmer och banor som inte är tokplanerade för att se häftiga ut i ett journalist-demo, då kommer ni sucka och gå vidare till att dräggla öven nästa handkamerafilmade spel....

Medlem

första scenen, i djungeln var skitsnygg , sen blev de bara paaaaaaaaaaaaaala

Medlem

Jag är lite efter här, kan någon förklara för mig varför det inte är Crytek som utvecklar Far Cry 2? Visst fanvar dte väl dom som gjorde Far Cry?

Drog några från Crytek och startade produktionen på Far Cry 2 eller vadå?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Man skulle kunna tro att folk lärt sig nåt från allt gnäll om crysis men tydligen inte.

Medlem
Skrivet av Remus[Swe:

"]Tyckte det var otroligt fult med att det spelade ingen roll vart man blev skjuten, man tar ändå bara ut EN kula ur handen så är det klart!

Annars så gillar jag verkligen hur elden fungerar med miljön, hur den sprider sig. Såg lite fult ut hur i början han sköt en som satt och åt och så får dom tok hets och trampar gasen botten till spelaren. Kändes konstigt.

Nyfiken på hur det ser ut om några månader.

såg du inte klart filmen eller? han skär ut en kula ur benet oxå mot slutet..

det enda jag inte hängde med eller fatta nått, va när han va bland husen.. pisskvalitet på filmen så man såg ju int va som hände bara att han sprang runt o sköt

en fördel till farcry2 vs crysis så är att när han kasta granat mot dom stora träden så gick även dom sönder!.. fast skillnaden är väll om man kapar ett stort träd i crysis så kanske man blockerar sin ända väg o kommer inte förbi

123
Skriv svar