Kör EVE Online på Mac och Linux

Robot
Avstängd
Kör EVE Online på Mac och Linux

Inte dåligt. Inte dåligt.

Medlem
Medlem

Inte för att jag använder mac eller något linux OS tycker jag att det var fan på tiden.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Riktigt nice faktiskt.


signatur

"All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us... they can't get away this time."

Pansarknekt

Gött. Då kanske man kan börja köra linux.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Mycket bra gjort av CCP. Hoppas verkligen att jag kan byta OS till Gnu/Linux inom en snar framtid. Just nu är det enbart spel samt Adobes produkter som hindrar mig :/

Medlem

Så nu går det i princip att spela detta på en PS3? Om ingen annan testat det får jag väl göra det själv när jag väl orkat lägga in linux på min PS3

Medlem
Skrivet av Spectral:

Så nu går det i princip att spela detta på en PS3? Om ingen annan testat det får jag väl göra det själv när jag väl orkat lägga in linux på min PS3

Om du inte förstod det, så stödjer spelet bara x86-arkitekturen.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av fisk:
Skrivet av Spectral:

Så nu går det i princip att spela detta på en PS3? Om ingen annan testat det får jag väl göra det själv när jag väl orkat lägga in linux på min PS3

Om du inte förstod det, så stödjer spelet bara x86-arkitekturen.

Nej det förstod jag inte eftersom jag inte läste mer än bara rubriken. Dessutom har jag ingen koll på vad som är x86 och inte.

Medlem

Spela på PS3:an skulle vara en dröm...


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av Spectral:

Så nu går det i princip att spela detta på en PS3? Om ingen annan testat det får jag väl göra det själv när jag väl orkat lägga in linux på min PS3

De måste skriva om spelet en hel del för att få det att funka. Men vem vet någon kanske gör en emulator så det funkar med cell processorn. Dock tror jag att du får köra på lägsta inställningar eftersom PS3 har bara 256meg ram.

Medlem

Varför tog det tre dagar extra och en tipsning till från någon annan för att det ska skrivas om de

Medlem

trevligt men med tanke på senaste tidens skandaler så är det väl en nödvändig flört med *nixfolket.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av jonas:

Varför tog det tre dagar extra och en tipsning till från någon annan för att det ska skrivas om de

Ingen aning, jag tipsade om nyheten på samma dag som klienten släpptes, men Fz-crew kanske hade annat att göra under dagarna ^^:).

Redaktör
Skrivet av jonas:

Varför tog det tre dagar extra och en tipsning till från någon annan för att det ska skrivas om de

För att inkorgen fylls brutalt snabbt och vi ännu inte har dygnet runt-arbetande nyhetsfolk.


signatur
Medlem

Gillar initativet. Flera borde följa.

Folk får upp ögonen för Linux och Mac mer och mer med tiden, speciellt nu med Vista som floppade. Mycket bra, mycket bra.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Gillar initativet. Flera borde följa.

Folk får upp ögonen för Linux och Mac mer och mer med tiden, speciellt nu med Vista som floppade. Mycket bra, mycket bra.

precis! Själv börjat med Mac nu. Os X är verkligen riktigt bra! Sen om man måste ha XP/Vista på datorn kan man ju ha det på sin mac om man använder BootCamp(Bara för Intel-macs). Så det slår inte helt fel med en Mac :D.

Medlem
Skrivet av smuts:

Gillar initativet. Flera borde följa.

Folk får upp ögonen för Linux och Mac mer och mer med tiden, speciellt nu med Vista som floppade. Mycket bra, mycket bra.

Allvar har det floppat?

Medlem

Ser inte vad som floppat med Vista... bara vissa trångsynta typer som har bestämt sig från början att alla windows suger. (även om dom använder det). Visst jag kan se saker som är bättre i OSX och diverse Linux distar. Men floppat? Knappast. Vista funkar utmärkt på min nya laptop.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Ser inte vad som floppat med Vista...

Lyckligtvis är det ingen annan än du som lider av det.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

1
Skriv svar