Sony uppdaterar PS3-mjukvaran

Robot
Inaktiv
Sony uppdaterar PS3-mjukvaran

woohoo! not.

Medlem

hoppas dom inte är få fula att dom stänger av PS2 stödet för oss som köpte en riktig PS3

Medlem

det har ju jag kunnat göra länge med min pspa? eller har jag missuppfattat det helt å hållet?

Medlem

En annan stor nyhet är väl också att man numera kommer kunna använda XMB när man spelar, precis som på 360. Istället för att behöva stänga av spelet varenda gång man vill kolla sin vännerlista.

Det är iaf något jag har väntat på.

Flakmonkey
Skrivet av Spectral:

En annan stor nyhet är väl också att man numera kommer kunna använda XMB när man spelar, precis som på 360. Istället för att behöva stänga av spelet varenda gång man vill kolla sin vännerlista.

Det är iaf något jag har väntat på.

Kommer man verkligen kunna det? Står inget om det i pressmeddelandet tyvärr... det är det som jag saknar mest... Trevligt att man kommer kunna sortera filmer, musik, etc hur man vill dock

Medlem

Det där med att "tabba över" till XMB under en spelsession var tydligen bara ett rykte. Det kommer inte till denna 2.0 firmware. Det är synd, för jag såg verkligen fram emot det.

... hoppas de slänger in den funktionen till nästa uppdatering.


signatur

// Peace

Medlem

Är så lycklig över min PS3 och PSP underbar funktion om man är utomlands!

Ger också en lite kram till min 360 som snart får XMB snart


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Spectral:

En annan stor nyhet är väl också att man numera kommer kunna använda XMB när man spelar, precis som på 360. Istället för att behöva stänga av spelet varenda gång man vill kolla sin vännerlista.

Det är iaf något jag har väntat på.

Kommer man verkligen kunna det? Står inget om det i pressmeddelandet tyvärr... det är det som jag saknar mest... Trevligt att man kommer kunna sortera filmer, musik, etc hur man vill dock

Jag har iofs inte läst pressmeddelandet, men för nån vecka sen stod det på IDG att det skulle bli möjligt efter nästa uppdatering. Jag hoppas iaf att det blir möjligt.

Medlem

Jo det vore verkligen något asså för det saknas verkligen.

Medlem
Skrivet av Haghala:

hoppas dom inte är få fula att dom stänger av PS2 stödet för oss som köpte en riktig PS3

Varför skulle dom göra de? De är ju trots allt något som du har betalt för. Jag tror även att Sony skulle bli JÄVLIGT hatade om dom tog bort funktionen för dom som redan har den, folk kan ju ha lagt ut flera tusen på PS2-spel. Så emulatorn kommer dom aldrig att på något sätt stänga av.

För övrigt så va de ju ingen direkt höjdaruppdatering, iaf för oss som inte har en PSP.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Spectral:

En annan stor nyhet är väl också att man numera kommer kunna använda XMB när man spelar, precis som på 360. Istället för att behöva stänga av spelet varenda gång man vill kolla sin vännerlista.

Det är iaf något jag har väntat på.

Kommer man verkligen kunna det? Står inget om det i pressmeddelandet tyvärr... det är det som jag saknar mest... Trevligt att man kommer kunna sortera filmer, musik, etc hur man vill dock

Jag har iofs inte läst pressmeddelandet, men för nån vecka sen stod det på IDG att det skulle bli möjligt efter nästa uppdatering. Jag hoppas iaf att det blir möjligt.

Mja, IDG länkade till en annan sida som rapporterade om det, men som sedan uppdaterade med att det var ett falskt rykte, något som IDG inte uppdaterade

Inaktiv

Var det bara jag som vart nöjd med uppdateringen? Ändra till valfri bakgrundsfärg, teckensnitt och effekter.
Uppdateringen med en egen kategori för nätverkstjänster var intressant.. vad har de i görningen?
Nyhets-feeden var också nyttig, där man bland annat kunde läsa om att 60 Gb modellen inte kommer att bli av med bakåtkompabiliteten. Så no worries Haghala

Det var defenitivt en förbättring från förra gången då vi inte fick någonting, trots det som FZ skrev ^^


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Flakmonkey
Skrivet av Soilbleed:

Var det bara jag som vart nöjd med uppdateringen?

Både och... alltså det är ju bra funktioner som har lagts till, men ändå sedan konsolen släpptes har jag, och många andra, velat ha möjlighet att få fram XMB när man lirar ett spel... Detta är ju ett krav för att du ska kunna hålla koll på dina vänner, starta en chat, sätta igång någon annan musik, etc... Det hade ryktats om att den funktionaliteten skulle komma med den här uppdateringen, men så blev ju inte fallet, så därför är jag en aning besviken... men men

Inaktiv

Jojo, det skulle vara käckt.. det kanske kommer något sånt, Xfire är påväg i alla fall..

http://www.xfire.com/cms/xf_pr_20061011/

..fast varför ska man ha två val i sånt fall?

EDIT: Aha, musikuppspelning kanske.. 8)


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

1
Skriv svar