Assassin's Creed-tävlingen avgjord

Robot
Medlem
Assassin's Creed-tävlingen avgjord

Bha dom var ju dåliga.

Sluta blanda stora och små bokstäver framför varenda ord ni skriver också.

T.ex sista. Assassin's Creed II: Please Focus on the Game This Time Instead of the Producer. Seriously. <--- Ser fan inte bra ut. Fixa snälla.

Ändra till -> Assassin's Creed II: Please focus on the game this time instead of the producer. Seriously.


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv

Hehe, gillade patriks. Förstod inte varför den som vann, vann.

Inaktiv

Grattis! Nu får man ju hoppas på ett nyckelband lr något annat tröstpris!

Medlem

Vinnarbidraget är klockrent! Tog en liten stund innan jag såg kopplingen på Jade #Empire. Gratulerar till alla vinnare.

Skrivet av Earthscum:

Sluta blanda stora och små bokstäver framför varenda ord ni skriver också.

Titlar skrivs med stor bokstav på varje ord men gäller inte för ord som 'and' och 'of'. Så är det bara.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Bha dom var ju dåliga.

Sluta blanda stora och små bokstäver framför varenda ord ni skriver också.

T.ex sista. Assassin's Creed II: Please Focus on the Game This Time Instead of the Producer. Seriously. <--- Ser fan inte bra ut. Fixa snälla.

Ändra till -> Assassin's Creed II: Please focus on the game this time instead of the producer. Seriously.

titlat brukar skrivas med stora bokstäver på första bokstaven i varje ord förrutom ord som on, the, of, osv.

rätt om du frågar mig är
Assassin's Creed II: Please Focus on the Game This Time Instead of the Producer. Seriously.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Vill inte acceptera. Hjärna kokar, överhettning. *booom*

Ser bara fult ut enligt mej.


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv
Skrivet av Earthscum:

Bha dom var ju dåliga.

Sluta blanda stora och små bokstäver framför varenda ord ni skriver också.

T.ex sista. Assassin's Creed II: Please Focus on the Game This Time Instead of the Producer. Seriously. <--- Ser fan inte bra ut. Fixa snälla.

Ändra till -> Assassin's Creed II: Please focus on the game this time instead of the producer. Seriously.

Allvarlig hur kan dom vinna med sånna gramatiska fel?

1. Det där handlar inte om grammatik utan typografi.

2. Det är vanligt inom engelsk typografi att man använder versaler i början av vissa ord för att ge en mer dramatisk effekt (se Lord of the Rings, Star Wars eller Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb


signatur

Författare och poeter, Popplepress.com är här

Medlem

Man lär sig nåt varje dag.


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv

Grattis.. *snyfft*

Medlem

Borttaget


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Redaktör
Skrivet av Maladict:

Det är vanligt inom engelsk typografi att man använder versaler i början av vissa ord för att ge en mer dramatisk effekt

Så sant så. Och förkastligt ur läsbarhetssynpunkt - det sabbar rytmen. Läsning handlar om igenkänning; vi läser inte hela orden utan uppfattar dem snabbt genom igenkänning av bokstavshöjd och annat. Att plötsligt slänga in Stor Bokstav någonstans Mitt i gör att man stannar Upp. En anledning att undvika versalfrossa, särskilt i svenska där vi inte är vana vid sånt.

Tävlingen - många roliga bidrag. Tycker vinnaren är en riktig höjdare med sina dubbla meningar.


signatur
Medlem

Nä, det är snyggt ju! Har för mig att det användes i svenskan för längesedan (runt Strindbergs tid eller så)


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv

Grattis! Kewl tävling.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Inaktiv
Skrivet av Earthscum:

Vill inte acceptera. Hjärna kokar, överhettning. *booom*

Ser bara fult ut enligt mej.

För mig ser det fult ut att skriva "bha" (som egentligen stavas "bah")

Medlem

Äsch. Skandal.

Medlem

Grattis! Tyckte vinnarbidraget var finurligt. Även Patriks var träffsäker.

Skrivet av Tompa:
Skrivet av Maladict:

Det är vanligt inom engelsk typografi att man använder versaler i början av vissa ord för att ge en mer dramatisk effekt

Så sant så. Och förkastligt ur läsbarhetssynpunkt - det sabbar rytmen. Läsning handlar om igenkänning; vi läser inte hela orden utan uppfattar dem snabbt genom igenkänning av bokstavshöjd och annat. Att plötsligt slänga in Stor Bokstav någonstans Mitt i gör att man stannar Upp. En anledning att undvika versalfrossa, särskilt i svenska där vi inte är vana vid sånt.

När det används i svensk text kan det vara rätt besvärligt att läsa. Däremot har jag inga problem när det gäller engelska titlar. Konstigt.

Inaktiv

Grattis! Man kanske skulle ägnat lite mer tid åt namnet

Inaktiv

Men asså är ni seriösa eller??!!? Assasin's Creed: jade Empire?!?
namnen vara bara löjliga lite mer seriösa namn hade ni kunna tagit...visst jade empire låter inte fel men iaf ...>(

Medlem
Skrivet av BlueSam:

Men asså är ni seriösa eller??!!? Assasin's Creed: jade Empire?!?
namnen vara bara löjliga lite mer seriösa namn hade ni kunna tagit...visst jade empire låter inte fel men iaf ...>(

Det blir ofta så att de mer humoristiska namnförslagen är de som också är mest klockrena. Det stod heller inte i reglerna att man var tvungen att vara seriös (och så vitt jag vet brukar det mer ofta än inte betyda att det är just oseriösa namn som har störst chans - iaf enligt min erfarenhet)


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Hehe... vinnaren var ju rätt vitsig. ^^ Dom andra tre var varken vitsiga eller bra. :/

Sen att ni inte tog ett enda seriöst bidrag (trots att det fanns en del bra sådana) ger inget bra intryck.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Maladict:

Det är vanligt inom engelsk typografi att man använder versaler i början av vissa ord för att ge en mer dramatisk effekt

Så sant så. Och förkastligt ur läsbarhetssynpunkt - det sabbar rytmen. Läsning handlar om igenkänning; vi läser inte hela orden utan uppfattar dem snabbt genom igenkänning av bokstavshöjd och annat. Att plötsligt slänga in Stor Bokstav någonstans Mitt i gör att man stannar Upp. En anledning att undvika versalfrossa, särskilt i svenska där vi inte är vana vid sånt.

Tävlingen - många roliga bidrag. Tycker vinnaren är en riktig höjdare med sina dubbla meningar.

Haha, måste erkänna att jag stannade på ordet "Mitt"... fiffigt

Medlem

Grattis den första och andra platsarna! Måste vinna Crysis tävlingen nu alltså.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Grattis till vinnarna

Hur skall man se/översätta ordet "jade" förresten?

Medlem

Ah kan hålla med om att vinnaren var värd ett pris. Men att inte ta med ETT enda seriöst bidrag boooooohhh! Slår vad om att redaktionen har för lite bakgrunds koll för att ens kunna bedömma hälften av de seriösare namnen (för det fanns en hel del bra på listan)

Medlem

Hah, o här trodde jag man skulle vara seriös

Inaktiv

Tycker de kunde tagit med ett seriöst bidrag iallafall. Jade Empire var ju visserligen väldigt vitsigt, men resterande (särkilt det sista) kändes rätt krystade.

Medlem

Vet inte mycket om spelet men antar att "Jade Empire" syftar på något i spelet, eller var i ligger annars det fyndiga?

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Grattis den första och andra platsarna! Måste vinna Crysis tävlingen nu alltså.

Samma här vill verkligen VINNA!!!

Medlem
Citat:

Tycker de kunde tagit med ett seriöst bidrag iallafall. Jade Empire var ju visserligen väldigt vitsigt, men resterande (särkilt det sista) kändes rätt krystade.

Agreed.

Skrivet av Howser:

Vet inte mycket om spelet men antar att "Jade Empire" syftar på något i spelet, eller var i ligger annars det fyndiga?

Producenten som alltid syns i samband med Assassins Creed heter Jade.

12
Skriv svar