Nordic Game dag 2

Inaktiv
Nordic Game dag 2

Så då var dag Nordic Game slut för i år o vi har fått reda på vad som inte funkar i spelet och vad som är bra. Så nu är det bara att åka hem och förbättra och lägga till alla saker som vi ska ha med.

Överlag så var beslutet att visa en tidig beta version nog ett bra val eftersom vi fick massa bra feedback tidigt i processen, dvs vi kan göra ändringar på saker och ting.

Jag var även på 4 olika seminarier:
Alex Evans from Media Molecule (Little Big Planet)
Mycket bra presentation och mycket snygg alternativ "power point" presentation.

Financial Panel with Fred Hansson, Siggi Keogle (Attraction), Nick Parker (Parker Consulting Ldt), Valerie Bourgoin (CNC)
Bra seminarium om olika sätt att finansiera sina spel.

Suda 51, Grasshopper (No More Heroes)
Tyvärr en tråkig presentation, hade sett fram emot denna väldigt mycket

Rockstar Leeds (GTA Chinatown wars, Liberty City Stories)
En av de bästa presentationerna. Inte innehållsmässigt utan hur den var "levererad", kommer ihåg allt ifrån den.

#blogg

Medlem
Nordic Game dag 2

Najs, var det mycket folk som ville testa eller så?


signatur

Wai

Inaktiv
Skrivet av Godnoken:

Najs, var det mycket folk som ville testa eller så?

Ja där var folk nog mer eller mindre hela tiden, så skulle tippa på att det säkert var runt 200 per som testade spelet.

Kul när folk från stora spel företag testade spelet, det kändes en aning kul och nervöst. Roligast var när jag visade några japaner hur spelet fungerade (de kunde inte engelska) och de spelade i ca 10 min. Sen ca en timme senare gick jag och skulle kolla på Suda 51 presentation om spelet "No more Heroes", då var det de som hade lirat spelet (hade inte en aning att det var dem när de var o testade spelet). Älskade nämlgen "No More Heroes".

Medlem

Hehe, japaner ^^
Jag hatar japanska spel :/
Speciellt rpg's


signatur

Wai

Inaktiv
Skrivet av Godnoken:

Hehe, japaner ^^
Jag hatar japanska spel :/
Speciellt rpg's

Är generellt inte någon fan av det heller Lirar främst FPS

1
Skriv svar