Nya Playstation 2-modellen bekräftad

Robot
Nya Playstation 2-modellen bekräftad
Medlem
Nya Playstation 2-modellen bekräftad

"avslöjat att den nya versionen kommer att den får ett internet nättagg och kommer finnas tillgänglig i tre färger då den släpps i Japan 22 november

Den där meningen bör nog skrivas om lite :).


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Är sugen på att skaffa en PS2:a. Vissa titlar fungerar inte så bra med PS3:an. Jag tar en Charcoal Black tack!

Bonus: Då får min flickvän äntligen inskaffa spelet med dansmatta (Dance Dance Revolution?), så som hon har tjatat

emp
Medlem

Bra att stället kostar 10% av PS2:an.

Skrivet av [NiS:

StarCroW"]"avslöjat att den nya versionen kommer att den får ett internet nättagg och kommer finnas tillgänglig i tre färger då den släpps i Japan 22 november

Den där meningen bör nog skrivas om lite :).

Tycker att korrekturläsning i nyhetsrapporteringen i allmänhet är något som FZ skött rätt dåligt. Visst, man kan vara stressad och så vidare, men såna här grejer kan skada FZ:s förtroende mer långsiktigt (till vilken grad kan ju diskuteras, men ändå). Jag som läst FZ dagligen i flera år vet att det är en seriös site, men nya läsare lär knappast få det intrycket om nyheterna dras med stavfel och andra konstigheter. Vilket naturligtvis är synd. Det är värt att läsa igenom det ni skriver en extra gång innan nyheten postas, liksom. :);)

Edit: förresten ser quotes ut att bugga sig när man har taggar, dvs såna här: ], i namn när man ska citera dem.

För att nämna nåt om nyheten kan det ju nu vara en idé att köpa den nya versionen av PS3:an och denna modellen senare om man saknar bakåtkompatibiliteten.

Inaktiv

Släng nu in stöd för PS3-spel och jag tar två.

Ang quoten så buggar de bara ur när namnet på den du citerar har tecknen [ och ]. Ta bort de så fungerar det.

Inaktiv

Vad kostar ett PS2 i Sverige idag?

Skillnaden är alltså lite billigare och internt nätagg?

Inaktiv

Ps2 s Singstar spel, funkar dom på Ps3 ?

Medlem

Modellen längst till höger heter "Stain silver" medans dess vertical stand heter "satin silver" Bara en gissning men jag tror att det va "Satin silver" dom va ute efter


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

jaha sony backar på alla fronter

nygammalkonsoll + eller minus rättare sagt för 40gig ps3 som saknar stöd för ps2

å till råga på allt har de slutat tillverka 60gig versionen av ps3 så adjöss till ps2stöd om du inte vill ha 2 konsoller

smart sony


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

Ceramic White var ju jävligt snygg iallafall, och gamla PS2 höll ju måttet med råge.


signatur

Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer.

Medlem

Detta låter ju riktigt bra! Nu kan man ju skaffa sig en 40Gb-modell av PS3 och en Ceramic White PS2, som jag tycker vad riktigt het!

Medlem

En billig ps2'a låter ju bra! Fast blir ändå dyrt eftersom gran turismo i princip är det enda spelet jag skulle skaffa det för (har absolut inte råd med ps3 och gt5). Tänkte först skaffa en beg. ps1 med gt1 och gt2 (inte så dyrt på blocket)! lite nostalgi bara (även om jag iofs aldrig ägt en ps1 innan...

Inaktiv

Bra move, nu kanske dem får råd att hyra kodare som fixar så att inte lata spelutvecklare whinar att det är för krångligt att göra PS3 spel.

Inaktiv
Skrivet av Orbek:

Bra move, nu kanske dem får råd att hyra kodare som fixar så att inte lata spelutvecklare whinar att det är för krångligt att göra PS3 spel.

Det är inte first-partyföretag som klagar det är third-party. First-party får ju tillräckligt med hjälp ifrån Sony så det är inget större problem för dem, ska inte vara det iaf. Däremot får ju inte third-party ngn större hjälp ifrån Sony och eftersom PS3 är ett såpass annorlunda system att utveckla till blir det inte så bra, det här är ju ändå PS3s första år. Sony håller dessutom på att göra ett kit för alla som vill, antar att utvecklare får köpa det dock, det ska hjälpa
med programmeringen. Det jag menar är att bara för att Sony får in mer pengar på det här *?* så kommer det inte direkt att leda till att fler utvecklare kommer att få det lättare för sig.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Om den släpps för runt 900:- kan det vara värt att skaffa en, borde finnas gott om gamla billiga ps2-spel


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Men slang in ps2 i en Mobil istallet

Medlem

Jag kan nog absolut köpa en sådan, då man inte spelar så mycket..Men har en del barn här ..Priset ligger väldigt bra för den.

Medlem

Kan vara väl värt ett köp! 900 pix är ju ingenting!

Medlem

Ett smart drag av Sony, plocka bort PS2-stödet helt i PS3 och gör PS2an billigare för den som vill kunna köra PS2-spel.

Medlem

kan fungera, återstår att se!

1
Skriv svar