PES 2008 toppar försäljningen - igen

Robot
Medlem
PES 2008 toppar försäljningen - igen

Kvalité säljer, PES serien är och förblir det bästa fotbollsspelet. Tack konami!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

PES 2008 sög ju jämfört med FIFA 08

Medlem

på vilket sätt? det jag kan finna mindre bra är att de tappat några stora licenser, men bollkänslan, AI:n och den totala spelkänslan är betydligt bättre än fifa08...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

EA:s Fifa 08 äger inte PES.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Synd att man inte gillar fotboll då fotbollsspelen verkar hålla en högre kvalité än hockeyspelen. Men jag finner fotboll lika roligt som att se färg torka


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av redmac:

på vilket sätt? det jag kan finna mindre bra är att de tappat några stora licenser, men bollkänslan, AI:n och den totala spelkänslan är betydligt bättre än fifa08...

PES är på tok för arkadigt för min del, gubbarna springer ju fan nästan snabbare än Sonic och tack vare FIFA's fysik så blir de mycket mer realistiskt spel.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av redmac:

på vilket sätt? det jag kan finna mindre bra är att de tappat några stora licenser, men bollkänslan, AI:n och den totala spelkänslan är betydligt bättre än fifa08...

PES är på tok för arkadigt för min del, gubbarna springer ju fan nästan snabbare än Sonic och tack vare FIFA's fysik så blir de mycket mer realistiskt spel.

Vad har du spelat? Springer snabbt? Jämfört med vad, FIFA? Du måste skoja? Förutom licenserna har FIFA ingenting att sätta emot PES.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Mahone:

PES 2008 sög ju jämfört med FIFA 08

Håller helt med!


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av redmac:

på vilket sätt? det jag kan finna mindre bra är att de tappat några stora licenser, men bollkänslan, AI:n och den totala spelkänslan är betydligt bättre än fifa08...

PES är på tok för arkadigt för min del, gubbarna springer ju fan nästan snabbare än Sonic och tack vare FIFA's fysik så blir de mycket mer realistiskt spel.

Vad har du spelat? Springer snabbt? Jämfört med vad, FIFA?

Jämfört med reality, så ja man kan väl säga FIFA då. Fattar fan inte vart myten om att PES ska vara verklighetstroget kommer ifrån, har ni ens sett en fotbollsmatch? Eller spelat fotboll för den delen. De är fysiskt omöjligt att svänga 90 grader i full fart, och speciellt med en boll.

Sen att dom springer snabbt som Sonic va kanske o ta i men dom springer utan tvekan 1.5X snabbare än normalt

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av redmac:

på vilket sätt? det jag kan finna mindre bra är att de tappat några stora licenser, men bollkänslan, AI:n och den totala spelkänslan är betydligt bättre än fifa08...

PES är på tok för arkadigt för min del, gubbarna springer ju fan nästan snabbare än Sonic och tack vare FIFA's fysik så blir de mycket mer realistiskt spel.

Vad har du spelat? Springer snabbt? Jämfört med vad, FIFA?

Jämfört med reality, så ja man kan väl säga FIFA då. Fattar fan inte vart myten om att PES ska vara verklighetstroget kommer ifrån, har ni ens sett en fotbollsmatch? Eller spelat fotboll för den delen. De är fysiskt omöjligt att svänga 90 grader i full fart, och speciellt med en boll.

Sen att dom springer snabbt som Sonic va kanske o ta i men dom springer utan tvekan 1.5X snabbare än normalt

Då kan ju jag ta och fråga dig om du ens har rört en fotboll? Hur du kan påstå att FIFA är mer realistiskt än PES förstår jag inte för fem öre. Jag säger inte att PES är verklighetstroget, men FIFA har absolut ingenting att sätta emot.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av redmac:

på vilket sätt? det jag kan finna mindre bra är att de tappat några stora licenser, men bollkänslan, AI:n och den totala spelkänslan är betydligt bättre än fifa08...

PES är på tok för arkadigt för min del, gubbarna springer ju fan nästan snabbare än Sonic och tack vare FIFA's fysik så blir de mycket mer realistiskt spel.

Vad har du spelat? Springer snabbt? Jämfört med vad, FIFA?

Jämfört med reality, så ja man kan väl säga FIFA då. Fattar fan inte vart myten om att PES ska vara verklighetstroget kommer ifrån, har ni ens sett en fotbollsmatch? Eller spelat fotboll för den delen. De är fysiskt omöjligt att svänga 90 grader i full fart, och speciellt med en boll.

Sen att dom springer snabbt som Sonic va kanske o ta i men dom springer utan tvekan 1.5X snabbare än normalt

Då kan ju jag ta och fråga dig om du ens har rört en fotboll? Hur du kan påstå att FIFA är mer realistiskt än PES förstår jag inte för fem öre. Jag säger inte att PES är verklighetstroget, men FIFA har absolut ingenting att sätta emot.

Hur kan du påstå att FIFA inte är verklighetstroget? Spelet rör sig i realistisk fart, bollen har egen fysik vilket gör att den reagerar naturligt i spelet, animationerna är klockrena och utöver de så är grafiken jävligt mycket bättre. Så exakt VAD gör PES bättre enligt dig? De enda jag kan komma på som är bättre med PES är dom otroligt många valen man har när man skapar en egen spelare, men de är knappast något som gör spelet i sig bättre.

Medlem

Fifa är fruktansvärt dåligt tycker jag, PES piskar ju skiten ur fifa förutom på licens-sidan

Inaktiv

Fifa08 är bra mkt bättre än tidigare upplagor. PES07 vs Fifa07 så vinner PES i alla lägen, i 08-upplagorna så är jag inte riktigt lika övertygad längre.

Medlem
Skrivet av LocSin:

Synd att man inte gillar fotboll då fotbollsspelen verkar hålla en högre kvalité än hockeyspelen. Men jag finner fotboll lika roligt som att se färg torka

känner likadant, lik förbaskat kan jag inte lägga ner handkontrollen.
PES2008 är ett grymt spel, Pes 6 satt jag och spelade Master Legue från det kom ut tills att PES2008 släpptes häromveckan. kommer antagligen göra likadant nu.
fotboll IRL intresserar mig inte ett dugg, om det inte är landslaget förståss.

Medlem

Mahone, om det är till PC du har testat så föreslår jag du patchar spelet, spelet gick i 2-4 gånger så snabbt på min dator beroende på grafikinställningar (gäller även demon), nu går den normal hastighet oavsett.. vilket känns slowmotion jämfört med tidigare ;D

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av redmac:

på vilket sätt? det jag kan finna mindre bra är att de tappat några stora licenser, men bollkänslan, AI:n och den totala spelkänslan är betydligt bättre än fifa08...

PES är på tok för arkadigt för min del, gubbarna springer ju fan nästan snabbare än Sonic och tack vare FIFA's fysik så blir de mycket mer realistiskt spel.

Vad har du spelat? Springer snabbt? Jämfört med vad, FIFA?

Jämfört med reality, så ja man kan väl säga FIFA då. Fattar fan inte vart myten om att PES ska vara verklighetstroget kommer ifrån, har ni ens sett en fotbollsmatch? Eller spelat fotboll för den delen. De är fysiskt omöjligt att svänga 90 grader i full fart, och speciellt med en boll.

Sen att dom springer snabbt som Sonic va kanske o ta i men dom springer utan tvekan 1.5X snabbare än normalt

Då kan ju jag ta och fråga dig om du ens har rört en fotboll? Hur du kan påstå att FIFA är mer realistiskt än PES förstår jag inte för fem öre. Jag säger inte att PES är verklighetstroget, men FIFA har absolut ingenting att sätta emot.

Hur kan du påstå att FIFA inte är verklighetstroget? Spelet rör sig i realistisk fart, bollen har egen fysik vilket gör att den reagerar naturligt i spelet, animationerna är klockrena och utöver de så är grafiken jävligt mycket bättre. Så exakt VAD gör PES bättre enligt dig? De enda jag kan komma på som är bättre med PES är dom otroligt många valen man har när man skapar en egen spelare, men de är knappast något som gör spelet i sig bättre.

FYI så hade PES egen bollfysik före FIFA.

Du är bara ännu en trångsynt FIFA fanboy som garanterat inte lirat mer än 5 minuter PES.
Det som är "bra" med FIFA är att det är nybörjarvänligt. Vem som helst kan plocka upp kontrollen och börja spruta in mål direkt.
PES däremot har en lärningskurva, men när man väl bemästrar spelet så vill man inte veta av FIFA.

Grafikmässigt vet jag inte om jag håller med dig.

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/123911.html

Att PES ligger etta säger väl det mesta. Det säljer mer än FIFA även fast det är världskänt att PES lider av massivt lagg vid onlinespel för tillfället.

Flakmonkey

Jag tillhör helt klart PES-lägret och jag tycker det känns betydligt mer realistiskt än FIFA... Dock ska jag påpeka att jag alltid har spelat det på Playstation vilket är en enooooorm skillnad mot PC-versionen verkligen inte gör serien rättvisa...

Det jag gillar med PES är att jag måste spela som jag tycker att man lirar fotboll irl... du måste skapa egna luckor genom att diagonallöpa och dra med dig en back så att en medspelare kan gå på djupet. Spelarna kan inte dribbla som gudar. Du har inget "sikte" för frisparkar. etc etc etc...

Spelet är dock långt ifrån perfekt... jag fattar tex inte hur de fortfarande inte kan ha fixat så att man inte kan slå hyggliga korta frisparkar om man spelar mot en mänsklig motståndare... Men men... PES är fortfarande kungen i min bok även om FIFA-serien har tagit rejäla steg framåt de senaste åren, mycket för att de tagit efter PES.

Inaktiv

Värdelöst spel, fattar inte hur man kan tycka om det.

Medlem

Intressant hur alla pratar om de gamla spelen i serierna... PES har ägt upp FIFA i brygga innan 08-releaserna, men just i år sitter FIFA på tronen, oavsett om man är fanboy, EA-hatare eller något annat.

Inaktiv

Pes är bäst Fifa är en pest.

Medlem
Medlem

Själv föredrar jag hockey och då NHL 08


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Hur kan du påstå att FIFA inte är verklighetstroget? Spelet rör sig i realistisk fart, bollen har egen fysik vilket gör att den reagerar naturligt i spelet, animationerna är klockrena och utöver de så är grafiken jävligt mycket bättre. Så exakt VAD gör PES bättre enligt dig? De enda jag kan komma på som är bättre med PES är dom otroligt många valen man har när man skapar en egen spelare, men de är knappast något som gör spelet i sig bättre.

Grafiken är inte speciellt relevant, det medför till att det ser mer verkligt ut men inte mer. Jag kan säga en stor sak som absolut inte är verklighetstroget med FIFA. Du snackar om att man inte kan vända sig 90 grader i full fart men det kan man i FIFA. Någonsin försökt skjuta mot ditt eget mål? Försök, din spelare kommer att vända sig om direkt och skjuta åt andra hållet istället. Försökt också att glidtackla, det går ju inte att tima det ordentligt.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

suck... cry me a river flickor..

Medlem

Pes är definitivt bäst, som folk säger, har ganska hög lärningskurva men när man väl har lärt sig så kan man med all säkerhet inte spela FIFA utan att påpeka dom brister spelet har (PES har mycket bättre spelkänsla och definitivt större kontroll över spelarna, nu ska jag förvisso inte uttala mig om FIFA08, men tidigare spel har varit dåliga.)

Får prova FIFA08 innan jag uttalar mig mer, men PES 08 är ju roligt, verkar vara en uppgradering


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Molotov:

Själv föredrar jag hockey och då NHL 08

Nhl 08 är så jävla kul, 07 var värdelöst men nu har dom verkligen lyckats! (360 pratar jag om då)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

1
Skriv svar