TEST: Battlestations: Pacific

Inaktiv
TEST: Battlestations: Pacific

God eftermiddag!

Den senaste timmen har nu gått åt till att testa 360-demon av #Battlestations: Pacific. Ganska bra spel ändå tycker jag, även om det märks att man är underlägsna gentemot Battlefield och Call of Duty. Det är alltid så att det finns ett jätte inom alla genrer. Och så även i detta fallet, som sagt.

I demon får man prova på lite av allt. Lite bombplan, lite torpedplan, lite nedskjutning av flygplan etc. Tycker faktiskt att spelet håller ganska hög nivå ändå. Dock inget "wow"-intryck. Det är bra, men inte mycker mer. Saknas några detaljer, som kanske endast saknas på demon, för att det ska bli riktigt klockrent. Exempelvis som man hade på något gammal spel, om det möjligvis inte var på något gammalt Call of Duty-spel, där det var riktiga filmklipp på Hitler i spelet. Det ger extra känsla, tycker jag.

Annars finns det inte mycket att säga. Lite smått overkligt att man kan hoppa till vilket flygplan man vill under själva bombningarna. Spelar man som ett visst flygplan ska man hålla sig till det och inte kunna hoppa omkring. Litet minus där.

Sammanfattningsvis. Budget-variant av BF och CoD. Men fortfarande hållbart.

Fortsatt trevlig kväll, gamers!

#blogg


signatur

--------------------------
http://www.fz.se/bloggar/spelbloggen_/

Medlem
TEST: Battlestations: Pacific

COD och Battlestations Pacific är väl inte riktigt som genre. COD är ett FPS och Battlestations Pacific är en arkadflygare.

Det är bara samma tidsperiod.


signatur

Bengebolle

Medlem

haha battlestation e ju inte alls i samma genre som BF och COD

Inaktiv

Jag tycker fortfarande att man kan jämföra dem. Det går ut på samma sak, och är uppbyggda på samma sätt. En annan roll i kriget. Vet inte om det bara är på demon eller i fullversion också, att man bara är flygare? Jag tyckte i alla fall att det gick att jämföra dem. Hade svårt med att hitta jämförelse nämligen.


signatur

--------------------------
http://www.fz.se/bloggar/spelbloggen_/

Medlem

Multiplayerdelen (som man kan testa vs en datorspelare i demot) är mer åt strategi-hållet, men där man kan ta över vilken enhet som helst på slagfältet. Personliga favoriten i demot var slagskeppen (när man väl fick tag på ett).

Singleplayer-delen skulle jag vilja klassa som "Arkad-action" rätt o slätt. Man får prova på det ena o det andra, i en salig röra.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

1
Skriv svar