Rock Band guld, släpps nästa år i Europa

Robot
Rock Band guld, släpps nästa år i Europa
Medlem
Rock Band guld, släpps nästa år i Europa

Gott mos.

Medlem

20e November e ju snart. 3dagar innan Guitar Hero 3.
Lär ju bli tuff fight mellan dom.

Medlem

Guitar Hero 3 har ju redan släppts i USA


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Medlem

Någon här som importerat spel från Amerikat? Fungerade det bra? Fick ni tulla? hur lång tid tog frakten?

Medlem

någon som vet hur många instrument man kan använda sig utav samtidigt i rockband?.. tex lead gitarr, comp gitarr, bas, sång och trummor?,, hittar inte det någon stans,, dessutom ser det ut som om man får köpa till en guitar för att kunna köra bas och gitarr samtidigt

Medlem

overated!


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Flakmonkey
Skrivet av galth:

någon som vet hur många instrument man kan använda sig utav samtidigt i rockband?.. tex lead gitarr, comp gitarr, bas, sång och trummor?,, hittar inte det någon stans,, dessutom ser det ut som om man får köpa till en guitar för att kunna köra bas och gitarr samtidigt

är väl fyra? Sång, gitarr, bas/compgitarr och trummor

Medlem

Någon som kan länka HELA låtlistan? Tack.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Hur är det nu? PS3-spelen är regionsfria va?
Så om man har en PAL-PS3 så kan man ändå importera detta från USA?

Flakmonkey
Skrivet av peter_lovgren:

Hur är det nu? PS3-spelen är regionsfria va?
Så om man har en PAL-PS3 så kan man ändå importera detta från USA?

Japp japp... www.videogamesplus.ca är ett riktigt bra alternativ

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av peter_lovgren:

Hur är det nu? PS3-spelen är regionsfria va?
Så om man har en PAL-PS3 så kan man ändå importera detta från USA?

Japp japp... www.videogamesplus.ca är ett riktigt bra alternativ

Hmm, hittar inte Rock Band där...

Oh btw. Kan man stoppa in vilken 2.5"Sata disk som helst i PS3? Eller finns det nån gräns för vilken storlek den klarar?

Inaktiv

Funkar det att importera rockband ifall man har en orginal 360( ej chippad) ?

Medlem
Skrivet av LongFo:

Funkar det att importera rockband ifall man har en orginal 360( ej chippad) ?

Ja om spelet är regionsfritt.

Men blir inte det lite väl dyrt med tanke på det stora paketet Rock Band levereras i? Alltså då menar jag frakt och eventuell tull.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av WaltX:
Skrivet av LongFo:

Funkar det att importera rockband ifall man har en orginal 360( ej chippad) ?

Ja om spelet är regionsfritt.

Men blir inte det lite väl dyrt med tanke på det stora paketet Rock Band levereras i? Alltså då menar jag frakt och eventuell tull.

...och hur vet man ifall det är regionsfritt ?

Inaktiv

alla stora spel till ps3 som hittils har producerats har varit regionsfria, och det kommer antagligen att fortsätta vara så.

Jag importerade själv Guitar Hero 3 från USA och frakten blev sjukt dyr, mina släktingar där gick till fedex, ups samt 2 andra fraktföretag, och det kostade allt mellan 300$ ner till 119$. (express såklart) förstår du då vad rock band kommer kosta?!

har man inga släktingar där som kan markera paketet som gåva och värde under 500 kr så får du dessutom tulla 30% skitkul!

Medlem

Jag tycker företag som släpper spel med så lång fördröjning i Europa/Australien är riktigt korkarde rent utsagt, snacka om att skjuta sig själv i foten.

Jag själv har släkt i Kanada och får ofta spel skickade därifrån kostar runt 50-60 spänn, och spelen är billigare där med.
Skall tilläggas att jag har NTSC Xbox och Wii.

Vet många som har Chippade/moddade 360s och Wiis mest av den anledningen att de inte vill vänta flera månader på ett spel som redan släppts hos Jänkarna.
Jag avskyr piratkopiering, men i detta fall så förstår jag faktiskt lite människorna som gör detta.

Förstår inte varför de inte bara kan ha worldwide releaser, det funkar ju uppenbarligen då många spel har gemensamt releasedatum.

Om man behöver någon extra vecka för att lägga in mer språk för de slöa tyskarna/sydeuroperna, visst, men då kan man väl hålla spela en vecka till?

Medlem
Skrivet av BigD:

Jag tycker företag som släpper spel med så lång fördröjning i Europa/Australien är riktigt korkarde rent utsagt, snacka om att skjuta sig själv i foten.

Jag själv har släkt i Kanada och får ofta spel skickade därifrån kostar runt 50-60 spänn, och spelen är billigare där med.
Skall tilläggas att jag har NTSC Xbox och Wii.

Vet många som har Chippade/moddade 360s och Wiis mest av den anledningen att de inte vill vänta flera månader på ett spel som redan släppts hos Jänkarna.
Jag avskyr piratkopiering, men i detta fall så förstår jag faktiskt lite människorna som gör detta.

Förstår inte varför de inte bara kan ha worldwide releaser, det funkar ju uppenbarligen då många spel har gemensamt releasedatum.

Om man behöver någon extra vecka för att lägga in mer språk för de slöa tyskarna/sydeuroperna, visst, men då kan man väl hålla spela en vecka till?

Håller med dig till 101%. Precis så tänker jag om GH3, är fortfarande jävligt förbannad att dom i Amerika spelar det just nu medans vi väntar. Oftast beror det på att utveklarna inte hinner kopiera tillräckligt många skivor (och plast instrument i det här fallet) satt det räcker världen över. Men precis som du säger, varför inte hålla i spelet ett tag till tills det finns tillräckligt många kopior till världen över?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Japp japp... www.videogamesplus.ca är ett riktigt bra alternativ

Är det inte bättre, rent fraktprismässigt, att importera ifrån östkusten istället? Kalifornien ligger ju i västra usa och det lär väl kosta en del bara att frakta den över till östra delen. Eller så kanske de fraktar det västerut genom asien/ryssland

Inaktiv

På sitt sätt är det bra att europa får vänta, då får man tid att spara ihop pengar till spelet. Det kommer kosta 1999 kr på Webhallen står det. En sak som jag undrar dock som jag inte riktigt fått tillräckligt med information om, får man poäng när man sjunger som typ singstar eller är det bara en kul grej som dom har lagt till vid sidan av gitarren, basen och trummorna? Hade tänkt att köpa Guitar Hero 3 men funderar nog på att spara pengarna och lägga ner det på Rock Band. Det enda som lockar mig till att köpa Guitar Hero 3 är min favoritrocklåt, Rolling Stones - Paint It Black men den kanske går att fixa på nåt sätt i Rock Band också.

Medlem
Skrivet av Guzilla:

På sitt sätt är det bra att europa får vänta, då får man tid att spara ihop pengar till spelet. Det kommer kosta 1999 kr på Webhallen står det. En sak som jag undrar dock som jag inte riktigt fått tillräckligt med information om, får man poäng när man sjunger som typ singstar eller är det bara en kul grej som dom har lagt till vid sidan av gitarren, basen och trummorna? Hade tänkt att köpa Guitar Hero 3 men funderar nog på att spara pengarna och lägga ner det på Rock Band. Det enda som lockar mig till att köpa Guitar Hero 3 är min favoritrocklåt, Rolling Stones - Paint It Black men den kanske går att fixa på nåt sätt i Rock Band också.

Har aldrig spelat singstar men som jag förstått det så fungerar sången precis som gitarren ochde övriga instrumenten, med poäng och starpower etc.

Inaktiv

Okej, då vet jag. Känns lite meningslöst om man bara sjunger utan att få poäng och starpower

PaZ
Medlem
Skrivet av Guzilla:

På sitt sätt är det bra att europa får vänta, då får man tid att spara ihop pengar till spelet. Det kommer kosta 1999 kr på Webhallen står det. En sak som jag undrar dock som jag inte riktigt fått tillräckligt med information om, får man poäng när man sjunger som typ singstar eller är det bara en kul grej som dom har lagt till vid sidan av gitarren, basen och trummorna? Hade tänkt att köpa Guitar Hero 3 men funderar nog på att spara pengarna och lägga ner det på Rock Band. Det enda som lockar mig till att köpa Guitar Hero 3 är min favoritrocklåt, Rolling Stones - Paint It Black men den kanske går att fixa på nåt sätt i Rock Band också.

Jag har för mig att jag har läst att den skulle ta hänsyn till texten man sjunger också (till skillnad från singstar)..

1
Skriv svar