Backlogen blir bara växer

Flakmonkey
Backlogen blir bara växer

På senare år har jag haft en trist tendens att inte ta mig igenom spel. Jag köper dem och börjar spela, men när det väl kommer till kritan så kommer jag ofta inte längre än halvvägs. Nu beror detta inte på att spelen är dåliga och tråkiga, utan för att tiden helt enkelt inte finns där på samma sätt som den en gång gjorde. Jobb och sociala åtaganden är givetvis en stor bov i dramat men det beror också på att det finns för många bra spel där ute. Det är så lätt att halka in på ett nytt innan det första är avklarat.

Detta har gjort att min "backlog" har vuxit något enormt på senare år. Tar jag en titt i spelhyllan här bredvid (där bara en liten bråkdel av spelen finns) så har jag inte klarat #Gears of War 2, #Metal Gear Solid 4, #Mass Effect, #Grand Theft Auto IV och #Little Big Planet och faktum är att jag knappt påbörjat något av dem - GoWII har jag tex inte ens startat. Utöver dessa finns det en hela massa titlar nerpackade i flyttlådor i förrådet till alla möjliga plattformar som jag inte tagit mig igenom ännu.

Jag förmodar att jag inte är helt ensam om det här problemet, men nu ska jag ta mig tusan göra något åt det. Jag får helt enkelt ta mig i kragen och inte börja med något annat spel förrän det första är avklarat. Frågan är nu bara var jag ska börja - vilket spel av de ovan tycker du att jag ska ta itu med först?

#blogg

Medlem
Backlogen blir bara växer

He, jag har precis samma "problem". Det beror nog mest på att jag passar på "Förhandsboka och byt in 3 spel och få det här spelet gratis", varav man går till närmaste reaback och köper 3 spel för 100 kronor styck. Sen hinner jag sällan spela ut spelen efter det, utan man känner mer att man borde passa på medans erbjudandet väl finns kvar.


signatur

Videomupp

Medlem

Börja med LBP. sen Gears


signatur

Rawr

Medlem

Ta det som du kommit längst i. När man väl börjar klara av spel så brukar det rulla på ganska bra.

Medlem

Börja inte med MGS4 förrän du känner att du har tid att njuta av det utan att stressa

Medlem

Hehe. Börja skriva upp alla spel du spelat igenom helt
Gjorde jag, och efter det ansträngde jag mig att faktiskt spela klart spel ^^ (många spel, t.o.m. bra, har sega partier emellanåt).

Har en respektabel summa på 91 avklarade titlar sedan jag började föra protokoll (~1995). (Långt ifrån alla jag påbörjat dock )


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Har exakt samma problem! Är uppe i 10 spel nu tror jag som jag inte har börjat på, eller klarat för den delen. Skolan och socialt umgänge tar tid! Men jag vill klara Timeshift som jag har börjat på nu i alla fall. Sen Crysis kanske:)

Lycka Till!

Antikvitet

Missa inte GTA IV, en klart lysande stjärna på spelhimlen.

Och du, Simon. Wake up and smell the ashes. Du kommer aldrig få tid att klara alla spel du påbörjar. Livet är en enda stor prioriteringsfråga.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

sama problem här.... men ett tips kör en backup på alla spar filer lite då å då så de itne blir som för mig när jag va på 75% i KOTOR2, 90% i HL2 och 60% i Mass Effect och fick en fet hårddisk krach, sen e man lite less å sur över att sitta å spela om alla timmar man spelat... så har fortfarande inte klarat de spelen än + massor med andra... så jag vet hur d känns... tyvärr

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Har exakt samma problem! Är uppe i 10 spel nu tror jag som jag inte har börjat på, eller klarat för den delen. Skolan och socialt umgänge tar tid! Men jag vill klara Timeshift som jag har börjat på nu i alla fall. Sen Crysis kanske:)

Lycka Till!

Crysis är faktiskt ett av få spel jag orkat ta mig igenom på sistånde.

Medlem
Citat:

Crysis är faktiskt ett av få spel jag orkat ta mig igenom på sistånde.

Ja, det verkar roligt! (och snyggt såklart). Spelade några minuter i spelet för några månader sedan, innan min hårddisk la av, sen formaterade jag från Vista till XP. Men jag tror inte att DX9 är nån stor skillnad mot DX10 direkt.

1
Skriv svar