Xbox 360-uppdatering i december

Robot
Medlem
Xbox 360-uppdatering i december

Då kommer alla Halo 3-fanboys att åka i taket fan. Haha

Medlem

Okej, men då kan man ju undra hur föräldrarna får reda på att denna funktion har lagts till, såvidare föräldrarna inte använder konsolen själva. Och om dom nu gör det så antar jag att dom spelar en del på den vilket troligtvis betyder att dom inte bryr som om att deras barn följer deras fotspår.

Tycker att verktyg som "Parental Timer" låter rätt larvigt. Som förälder borde man ha koll och kunna kontrollera sitt barn utan funktioner som dessa.

Bah, lägg ner möda på andra funktioner istället!

Medlem

Håller med, var samma sak när WoW införde samma sak.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Superlöjligt. Som redan sagts, hur ska föräldrarna veta om det. Dem lär ju knappas surfa på microsoft/spel sidor för att få reda på det? Och för det andra, dem lär ju inte veta ens hur man ändrar tema på 360´n, hur ska dem kunna ställa in nåt så avancerat som det här?? Lägg energi på viktigare saker! T.ex gör så att fläktarna på 360:n stängs av typ 5min efter du stänger av konsollen så den varma luften sugs ut och förlänger livet på 360:n.. Borde inte vara speciellt svårt att fixa, då nedladdningar funkar när konsollen är stängd!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Akta er så MS integrerar in en TIMER för max 2min/dag användning för alla

(mjo de var ironi, kunde inte låta bli)


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Philip:

Då kommer alla Halo 3-fanboys att åka i taket fan. Haha

Hehe, precis

Inaktiv

jag gillar det...

jag har spelat alldels för mycket under min skoltid (för länge sedan) och nu när jag är farsa så måste jag erkänna att jag kan inte vänta tills att grabben är tillräckligt stor för att börja lira lite, men jag hoppas att varje konsoll / spel har den här funktionen då, för att man som förälder ska ha en möjlighet att styra lite när man jobbar och kan inte vara hemma för att se om dom lirar eller inte.

synd bara att minst 95% av alla föräldrar aldrig kommer att veta om att funktionen finns, för attdom själva inte spelar eller läser sånna här forum.

Medlem

För det lär ju inte vara av den anledningen att de skall följa/fjäska/smörja några rekommendationer som XXX parenting association eller liknande föräldraorganisationer har lobbat fram... Nejdå.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv

Det verkar som en bra idé. De flesta föräldrar kommer tyvärr inte ha en aning om att funktionen finns, men alla gamerdads/moms kommer iallafall kunna påverka hur mycket deras barn sitter vid krysslådan och vad de spelar.
För mig är parental settings en nödvändighet för att kunna ha en spelkonsol när man har barn i hushållet.

Begränsningar är väl sällan roliga, men ibland tyvärr nödvändiga.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Superlöjligt. Som redan sagts, hur ska föräldrarna veta om det. Dem lär ju knappas surfa på microsoft/spel sidor för att få reda på det? Och för det andra, dem lär ju inte veta ens hur man ändrar tema på 360´n, hur ska dem kunna ställa in nåt så avancerat som det här?? Lägg energi på viktigare saker! T.ex gör så att fläktarna på 360:n stängs av typ 5min efter du stänger av konsollen så den varma luften sugs ut och förlänger livet på 360:n.. Borde inte vara speciellt svårt att fixa, då nedladdningar funkar när konsollen är stängd!

Klart föräldrar vet om/kommer fatta. naturligtvis inte alla, men det finns ju drösvis med folk i 30-års åldern som spelar konsol och har barn. De är inte dumma, bara för att mina föräldrar som var första generationen föräldrar med barn som hade spelkonsoler inte fatta mkt innebär ju inte det att vi som var barn på "den gamla goda tiden" då man lirade amiga 500 kommer vara/är helt nollade bara för man blir förälder.

Medlem

hehe, jag minns när jag var liten, då fick amigan inte vara igång på varken onsdag eller torsdag. hårda bud minsann

Medlem

Jag hoppas det kommer lite andra coola features i uppdateringen också. Läste häromdagen om nästa uppdatering av PS3 och att den kommer innehålla "remote boot" med hjälp av PSP.

Xboxen har inte ens en webbläsare. Dåligt som fan.

Inaktiv
Skrivet av jymden:

jag gillar det...

jag har spelat alldels för mycket under min skoltid (för länge sedan) och nu när jag är farsa så måste jag erkänna att jag kan inte vänta tills att grabben är tillräckligt stor för att börja lira lite, men jag hoppas att varje konsoll / spel har den här funktionen då, för att man som förälder ska ha en möjlighet att styra lite när man jobbar och kan inte vara hemma för att se om dom lirar eller inte.

synd bara att minst 95% av alla föräldrar aldrig kommer att veta om att funktionen finns, för attdom själva inte spelar eller läser sånna här forum.

Håller med

Medlem
Skrivet av fglundgren:

Jag hoppas det kommer lite andra coola features i uppdateringen också. Läste häromdagen om nästa uppdatering av PS3 och att den kommer innehålla "remote boot" med hjälp av PSP.

Xboxen har inte ens en webbläsare. Dåligt som fan.

Frågan är ju varför i helvete man skulle vilja surfa med sitt tvspel?

Medlem
Skrivet av Prehn:
Skrivet av fglundgren:

Jag hoppas det kommer lite andra coola features i uppdateringen också. Läste häromdagen om nästa uppdatering av PS3 och att den kommer innehålla "remote boot" med hjälp av PSP.

Xboxen har inte ens en webbläsare. Dåligt som fan.

Frågan är ju varför i helvete man skulle vilja surfa med sitt tvspel?

För att många har sitt tvspel i ett rum med en stor tv och i ett rum utan dator. Kan i sådana fall vara rätt skönt att kunna sitta framför tvn i soffan och kolla runt på internet

emp
Medlem
Skrivet av fglundgren:
Skrivet av Prehn:
Skrivet av fglundgren:

Jag hoppas det kommer lite andra coola features i uppdateringen också. Läste häromdagen om nästa uppdatering av PS3 och att den kommer innehålla "remote boot" med hjälp av PSP.

Xboxen har inte ens en webbläsare. Dåligt som fan.

Frågan är ju varför i helvete man skulle vilja surfa med sitt tvspel?

För att många har sitt tvspel i ett rum med en stor tv och i ett rum utan dator. Kan i sådana fall vara rätt skönt att kunna sitta framför tvn i soffan och kolla runt på internet

Internet är överskattat.

Medlem
Skrivet av jymden:

jag gillar det...

jag har spelat alldels för mycket under min skoltid (för länge sedan) och nu när jag är farsa så måste jag erkänna att jag kan inte vänta tills att grabben är tillräckligt stor för att börja lira lite, men jag hoppas att varje konsoll / spel har den här funktionen då, för att man som förälder ska ha en möjlighet att styra lite när man jobbar och kan inte vara hemma för att se om dom lirar eller inte.

synd bara att minst 95% av alla föräldrar aldrig kommer att veta om att funktionen finns, för attdom själva inte spelar eller läser sånna här forum.

Man skulle kunna tipsa aftonbladet elr expressen (I)


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av fglundgren:

Jag hoppas det kommer lite andra coola features i uppdateringen också. Läste häromdagen om nästa uppdatering av PS3 och att den kommer innehålla "remote boot" med hjälp av PSP.

Xboxen har inte ens en webbläsare. Dåligt som fan.

Mjo, men man kan starta sitt 360 med hjälp av handkontrollen


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Låter bra. Kan ju även användas av oss som har plugg och behöver hålla koll på spelandet!

Medlem
Skrivet av q0rra:

Mjo, men man kan starta sitt 360 med hjälp av handkontrollen

Kan man ju göra med PS3 också så det är ju inte någon direkt exklusivitet.
Jag menar orka gå fram till TVn bara för att trycka på ON.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Ctrl:
Skrivet av q0rra:

Mjo, men man kan starta sitt 360 med hjälp av handkontrollen

Kan man ju göra med PS3 också så det är ju inte någon direkt exklusivitet.
Jag menar orka gå fram till TVn bara för att trycka på ON.

Samnt Wii


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

lättare att säga till ugnarna att sluta spela, behövs inget verktyg.
som sagt föräldrar som har noll koll endå vet inte att detta finns/kommer


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

för min del så får ms gärna göra så att man kan sitta noll minuter framför tvn med 360, eftersom man inte har 360 längre och kommer inte skaffa nån mer

Medlem

Kommer det några ytterligare uppdateringar med denna, förutom denna funktion?

Medlem

"Och det Är såååå svårt att rycka ut en sladd"


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

1
Skriv svar