Knappnytt: teh resurrection

Inaktiv
Knappnytt: teh resurrection

Knappnytt verkar ha fått en liten revival nu på sistone med fem avsnitt de senaste veckorna. Om jag har fattat saken rätt ska det komma ett nytt avsnitt varje fredag. Borta är den där roliga/jobbiga Knatten (även om hon gör klockrena gästinhopp och kommentarer i stil med "*sniff, sniff* luktar det inte väldigt mycket oknullad kuk här?" när det handlar om Pirate Bay) och istället har showen förvandlats till en sorts nyhetsrapportering som tar upp aktuella ämnen.

Förändringen är på både gott och ont. I början var Knappnytt kungligt, med Valet som höjdpunkt, men sen gick det utför. Det jag sett hittills verkar rätt roligt och jag har bokmärkt deras youtubekanal för att kunna få alla uppdateringar. Låt oss hoppas att det fortsätter i samma stil som det här avsnittet om Pirate Bay-domen:

Inlägget avslutas med en anekdot från gårdagens lektion, där vi skulle analysera engelska dikter.
En av dikterna började med "Gather ye rosebuds while ye may". Efter lite diskuterande kom vi fram till att det kan vara en metafor för att man ska fånga kärleken medans man fortfarande kan, medans man fortfarande är ung.
Läraren: Ja precis, det handlar nog om väldigt ung kärlek. Poeten kanske har skrivit den också för att uppmana alla äldre personer att ta tag i sina liv och fånga den där unga kärleken pånytt.
Jag: Jailbait?
Läraren: Ursäkta (som i vad sa du)?
Jag: Jailbait.

(väldigt många undertryckta skrattsalvor från klassen, några lite låtandes som "oh no he didn´t... )

Läraren:HAHAHAHAHA, ja, jo, kanske det.

Personligen är jag imponerad över att hon visste vad det betydde överhuvudtaget, men folk skrattade i alla fall, mission accomplished.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Knappnytt: teh resurrection

jailbait? xD


signatur

Rawr

1
Skriv svar