Relic kan utveckla ett nytt Homeworld?

Medlem
Relic kan utveckla ett nytt Homeworld?

Vore underbart med ett nytt Homeworld! De får även gärna göra DoW 2


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

ewo
Medlem

YES! min fav rymd spel.

Medlem

Hoppas! Hoppas! De måste göra en uppföljare nu när de köpt rättigheterna, varför skulle de annars köpa dem!? Jag gav upp mina förhoppningar när de bröt med Sierra...hoppas!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Hoppas på det med

Medlem

oooh, homeworld 1&2 är utan tvekan relics bästa.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av BearClaw:

oooh, homeworld 1&2 är utan tvekan relics bästa.

mmm ja och Dawn of War men tills dom släpper det har ni ju Ironclad's(som för övrigt är folk som gjorde Homworld spelen) Sins of a Solar Empire

[http://www.sinsofasolarempire.com]

Jag har spelat BETAN nu ett tag och spelet är riktigt kul!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

säggar bara wow om det blir en tre wow har väntat och hoppats i många år nu

Håller givetvis tummarna men troligen blir det inget av Hoppas bara ifall det blir av blir mer SP-orienterat än deras senaste alster.

Medlem

........... wow...... WOW! ÄNTLIGEN! Fick rysningar när jag såg videon på Simons blogg. Underbart om detta är sant!

Medlem

vore riktigt jäkla coolt!
skulle det inte vara intressant om de hade stöd för spacemouse?...

Inaktiv

Något nytt som motsvarar Homeworld: Cataclysm hade varit trevligt men annars får dom gärna hålla fingrarna väck.
Dom gör vettiga koncept på Relic men deras egna spel håller IMO aldrig hela vägen. Och ja i det inkluderar jag HW, DoW och CoH.

Medlem

fan va gött, hoppas hoppas hoppas...

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=tPxLqlDmJ8c <-- vet i tusan ifall jag inte gillar introt till 2an bättre.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av bf07:

Något nytt som motsvarar Homeworld: Cataclysm hade varit trevligt men annars får dom gärna hålla fingrarna väck.
Dom gör vettiga koncept på Relic men deras egna spel håller IMO aldrig hela vägen. Och ja i det inkluderar jag HW, DoW och CoH.

Tur att ingen bryr sig om vad du tycker då.


signatur

---
Boo!

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Dumlen:

http://www.youtube.com/watch?v=tPxLqlDmJ8c <-- vet i tusan ifall jag inte gillar introt till 2an bättre.

Ehm.... Det där var inte hela introsekvensen för Homeworld 1, och saknade dessutom talet.

Se här istället;
http://www.youtube.com/watch?v=yrW4jkQdmjI


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

När jag tittar närmare, så verkar förresten "introfilmen" i FZ's arkiv vara helt annorlunda.
Är ju snarare en fanfilm ihopsatt med några klipp ur introt, ändrade färger, borttagandet av scener, borttagen berättarröst och pålagd ingame-musik.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Homeworld lyckades makalöst bra skapa en stämning. Det stiliserade mellanscenerna var ett genidrag.
Köpte det när det kom och har goda minnen ifrån spelsessionerna.
Tyvärr fastnade jag på en bana, förlorade sparfilerna och kunde inte klara spelet.
Får än idag visst dåligt samvete att jag inte kunde avsluta när detta lir kommer på tal. Gott betyg om något.

Det är nästan för bra för att vara sant!

Medlem

Intressant! Homeworld var jäkligt bra, och framförallt inte för lätt


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem

Detta var en glad överaskning! hoppas på en uppföljare av dessa underbara spel


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Medlem

HW1 var otroligt bra, HW2 var fortfarande bra men deras val att ge AI'n *x antal skepp beroende på vad du hade i början på varje uppdrag var inte direkt en hit.

Jag gillade även att man i 1an fick chans att samla ihop alla resurser som fanns kvar på en bana innan man hoppade vidare.
Ett val dom helt tog bort i 2an.

Så du var både tvungen att bygga flotta väldigt offensivt men se till att det mesta gick förlorat innan banan slutade OCH försöka få med dig så mycket resurser som möjligt till nästa.

Känns som det var den lata vägen att gå i balanseringen.


signatur

---
Boo!

Medlem

Oh, fan va gött. Hoppas på ett nytt HW i samma stil som 1:an..

Medlem

Måste säga att en fusion emellan Supreme Commander (THQ ip) och homeworld, skulle vara riktigt nice, mer åt supcom fallet dock, fast med rymdstrider, skulle va så himla najs.


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Skrivet av PiGGeZ:

Måste säga att en fusion emellan Supreme Commander (THQ ip) och homeworld, skulle vara riktigt nice, mer åt supcom fallet dock, fast med rymdstrider, skulle va så himla najs.

Njae, ett Homeworld men med det strategiska djupet som finns i Company of Heroes skulle vara riktigt najs!
En rejäl sten-sax-påse-effekt där man måste countra med rätt enheter, och ett bättre utnyttjande av den tredimensionella rymden för att ge duktiga strateger större övertag.
I COH är det möjligt att spöa skiten ur en dubbelt så stor styrka om man använder miljön rätt, mer sånt! Jag älskar också hur fordonsmicro skiljer sig ganska markant från infanterimicro...

Inaktiv

Hoppas dom köpte rättigheterna för att inkludera en feature som kommer med i DoW II med både rymdstrider och markstrider.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Jag vill ha hw3 å sen en battlestar galacticamod till det


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Nice som faen.. Det kan jue inte gå fel

12
Skriv svar