Relic kan utveckla ett nytt Homeworld?
oooh, homeworld 1&2 är utan tvekan relics bästa.
mmm ja och Dawn of War men tills dom släpper det har ni ju Ironclad's(som för övrigt är folk som gjorde Homworld spelen) Sins of a Solar Empire
[http://www.sinsofasolarempire.com]
Jag har spelat BETAN nu ett tag och spelet är riktigt kul!
Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"
Håller givetvis tummarna men troligen blir det inget av Hoppas bara ifall det blir av blir mer SP-orienterat än deras senaste alster.
........... wow...... WOW! ÄNTLIGEN! Fick rysningar när jag såg videon på Simons blogg. Underbart om detta är sant!
http://www.youtube.com/watch?v=tPxLqlDmJ8c <-- vet i tusan ifall jag inte gillar introt till 2an bättre.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Något nytt som motsvarar Homeworld: Cataclysm hade varit trevligt men annars får dom gärna hålla fingrarna väck.
Dom gör vettiga koncept på Relic men deras egna spel håller IMO aldrig hela vägen. Och ja i det inkluderar jag HW, DoW och CoH.
Tur att ingen bryr sig om vad du tycker då.
---
Boo!
http://www.youtube.com/watch?v=tPxLqlDmJ8c <-- vet i tusan ifall jag inte gillar introt till 2an bättre.
Ehm.... Det där var inte hela introsekvensen för Homeworld 1, och saknade dessutom talet.
Se här istället;
http://www.youtube.com/watch?v=yrW4jkQdmjI
När jag tittar närmare, så verkar förresten "introfilmen" i FZ's arkiv vara helt annorlunda.
Är ju snarare en fanfilm ihopsatt med några klipp ur introt, ändrade färger, borttagandet av scener, borttagen berättarröst och pålagd ingame-musik.
Homeworld lyckades makalöst bra skapa en stämning. Det stiliserade mellanscenerna var ett genidrag.
Köpte det när det kom och har goda minnen ifrån spelsessionerna.
Tyvärr fastnade jag på en bana, förlorade sparfilerna och kunde inte klara spelet.
Får än idag visst dåligt samvete att jag inte kunde avsluta när detta lir kommer på tal. Gott betyg om något.
HW1 var otroligt bra, HW2 var fortfarande bra men deras val att ge AI'n *x antal skepp beroende på vad du hade i början på varje uppdrag var inte direkt en hit.
Jag gillade även att man i 1an fick chans att samla ihop alla resurser som fanns kvar på en bana innan man hoppade vidare.
Ett val dom helt tog bort i 2an.
Så du var både tvungen att bygga flotta väldigt offensivt men se till att det mesta gick förlorat innan banan slutade OCH försöka få med dig så mycket resurser som möjligt till nästa.
Känns som det var den lata vägen att gå i balanseringen.
---
Boo!
Måste säga att en fusion emellan Supreme Commander (THQ ip) och homeworld, skulle vara riktigt nice, mer åt supcom fallet dock, fast med rymdstrider, skulle va så himla najs.
Njae, ett Homeworld men med det strategiska djupet som finns i Company of Heroes skulle vara riktigt najs!
En rejäl sten-sax-påse-effekt där man måste countra med rätt enheter, och ett bättre utnyttjande av den tredimensionella rymden för att ge duktiga strateger större övertag.
I COH är det möjligt att spöa skiten ur en dubbelt så stor styrka om man använder miljön rätt, mer sånt! Jag älskar också hur fordonsmicro skiljer sig ganska markant från infanterimicro...