Striderna i Mass Effect filmade

Robot
Inaktiv
Striderna i Mass Effect filmade

Åh så ja längtar

Medlem

Är det bara jag i hela världen som inte har något som helst sug efter detta?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Ser riktigt bra ut, på de tidiga filmerna de visade så såg striderna lite tveksamma ut, men denna video lugnade iaf mig


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av LocSin:

Ser riktigt bra ut, på de tidiga filmerna de visade så såg striderna lite tveksamma ut, men denna video lugnade iaf mig

Me 2 ; )


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv
Skrivet av SuperTank:

Är det bara jag i hela världen som inte har något som helst sug efter detta?

Det finns någon för alla, men detta kanske inte är något för dig helt enkelt

Medlem

Tjaa, de visar inte upp det squadcommand-systemet vilket verkar vara en pain-in-the-ass. Förövrigt ser det lite bättre ut än tidigare videos, men ser har ju Bioware kunnat välja och vraka bland filmer för att visa spelet från sin bästa sida.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Paah, ser wunderbaur ut, ser fram emot såå mycket.. Ska bli helt skoj! ^^

Jag gillar f.ö stridssystemet, känns lite Gears of War/Ghost Recon-ish, och båda dom spelen är juh grymt kul, så blir det rollspel och massor med bra.. yeay \o/

emp
Medlem

Har ångest, vet inte vilken klass jag ska köra först.

Tja så länge det inte släpps till PC kommer jag inte gillade det. Liknade lite Gears of war i filmen


signatur
Medlem

Stog den sista turreten i luften?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av cribba:

Tjaa, de visar inte upp det squadcommand-systemet vilket verkar vara en pain-in-the-ass. Förövrigt ser det lite bättre ut än tidigare videos, men ser har ju Bioware kunnat välja och vraka bland filmer för att visa spelet från sin bästa sida.

Ja, för det är ju endast bioware som gör det ;p
Man behöver inte använda squadcommand systemet om man inte vill, är man casual eller bara vill köra run and gun så kan man göra det.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Tja så länge det inte släpps till PC kommer jag inte gillade det.

Ta om det där på svenska en gång.

Medlem

haha, dubbla negationer tar väl ut varandra?

så alltså... så länge det kommer till pc kommer dofilusåkaffe att gilla det?

hursomhelst så såg det rätt actionbetonat ut för att vara ett rpg, men gud vad man längtar!

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Stog den sista turreten i luften?

Det är inga "turrets", utan "Geth Rocket Drones" (notera: geth är en ras som skapades av quarians).


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Flakmonkey
Skrivet av Silentzio:

hursomhelst så såg det rätt actionbetonat ut för att vara ett rpg, men gud vad man längtar!

Tycker just den biten ser väldigt tilltalande ut... på något sätt verkar det vara betydligt mer "playerskillbaserat" än andra RPG:s... har alltid velat ha ett rollspel där allting inte handlar om vilken level du är eller vilka items du har... visst ska det spela roll, men är ändå trevligt när man känner att man själv påverkar utgången i striderna...

Men men, största problemet med Mass Effect blir ju att hitta tiden till att spela det... blir att avsätta ett par helger i rad för att hinna ta sig igenom det känns det som

Medlem

Typiskt att de nedskjutna fienderna fade:ar bort nästan på en gång, usch för konsoller med sina begränsningar..


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

Typiskt att de nedskjutna fienderna fade:ar bort nästan på en gång, usch för konsoller med sina begränsningar..

Bare en fyi här, de försvinner för att vapnena han använder har uppgraderingar som gör att de antingen försvinner eller smälter. Annars stannar kropparna kvar.

Medlem

Håller med dig Nosnos, det blir ruggit svårt att hitta tid... precis som med alla spel.. och dessutom nu i november då mass effect, assassin's creed och call of duty 4 dyker upp allihop...

dåligt! säger jag att släppa typ 3 roligaste spelen i år, samma månad...

Inaktiv

Har varit lite tveksam till striderna. men detta ser ju kanon ut. Som någon skrev ovan, påminner om Gears of war. och det var just striderna som gjorde gears of war så bra

Medlem
Skrivet av Rave:

Har varit lite tveksam till striderna. men detta ser ju kanon ut. Som någon skrev ovan, påminner om Gears of war. och det var just striderna som gjorde gears of war så bra

Och den tuffa humorn

Striderna ser awesome ut, musiken är underbar... Ahhh, jag längtar.

FYI är det flygande drones, de hoovrar runt vad jag förstår.

Medlem
Medlem

Ihh! Verkar vara ett helt underbart spel. Bara 18 dagar kvar nu!


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem

Ghaaa, vilket underbart spel detta verkar kunna bli.

Medlem
Skrivet av Petah:

Gammal film?

Jo, vi har fått se denna miljön ett antal gånger nu.. känns som om de borde visa lite nytt, kanske är så att man får åka tillbaka till samma plats flera gånger också iofs - vilket inte tilltalar mig..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Man behöver inte använda squadcommand systemet om man inte vill, är man casual eller bara vill köra run and gun så kan man göra det.

Men det är till för att användas, "man behöver inte.." är inte ett giltigt argument. Att bortse från något som är dåligt bara för att man inte behöver använda det är inte något vidare sätt att se på saken.

Som exempel, hack-minispelet i Bioshock är redigt kass men bara för att man behöver inte hacka så ska man inte bortse från det. Det är gjort för att användas.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Får väl vara den första lite negativa då:

* Verkar vara lite mer "Action" än vad jag väntade mig. Får hoppas att det är det tunga rollspel jag hoppas på och inte en TPS
* Lite tråkiga miljöer. (Man fick ju inte se så jättemkt, men ändå)

Annars så skall det bli kul med nytt spel. Känns som det var länge sen!


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem
Skrivet av ZereCool:

Ghaaa, vilket underbart spel detta verkar kunna bli.

Japp!

Skrivet av cribba:
Skrivet av Petah:

Gammal film?

Jo, vi har fått se denna miljön ett antal gånger nu.. känns som om de borde visa lite nytt, kanske är så att man får åka tillbaka till samma plats flera gånger också iofs - vilket inte tilltalar mig..

2 dagar gammal film, inte illa pinkat av FZ. Viss del av filmen är nytt, viss del gammalt.

Skrivet av mullet:

Får väl vara den första lite negativa då:

* Verkar vara lite mer "Action" än vad jag väntade mig. Får hoppas att det är det tunga rollspel jag hoppas på och inte en TPS
* Lite tråkiga miljöer. (Man fick ju inte se så jättemkt, men ändå)

Annars så skall det bli kul med nytt spel. Känns som det var länge sen!

Känns som att du bedömer hela spelet efter den här sekvensen De har släppt betydligt mycket mer RPG-material än vad de har TPS-material. Tråkiga miljöer återstår att se... Det finns ett 50-tal planeter om jag inte missminner mig, vi har bara sett en bråkdel av de miljöerna som finns i spelet

Medlem

Jag har för mig jag såg denna film för flera veckor sen.

Medlem

AI:n verkar vara skit, även om det inte syns i denna film har jag sett tecken på det i många andra klipp.

Men jag bryr mig faktiskt inte om att AI:n är skit, Mass Effect verkar helt fantastiskt på så många andra plan att det inte gör något. Fyfan vad jag längtar.

12
Skriv svar