Fotokavalkad från sci-fi-mässan

Robot
Fotokavalkad från sci-fi-mässan
Medlem
Fotokavalkad från sci-fi-mässan

väldigt tunn sånt såg det ut att vara , blanda in fredagen den 13 o scif känns udd om man inte bortser från fredagen den 13 out in space


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Skulle inte våga mig in på nån sådan convention. Har tyvärr fått uppfattningen om att det är uber n3rdigt.

Medlem
Skrivet av Rave:

uber n3rdigt.

Hahahahaha, "uber n3rdigt"

Vänta, det VAR ironi va...?


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Uber nördigt FTW!

Medlem

betala för autografer känns helt fel


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Hmm. Alltså, 650 spänn för en tavla med tre små Simpsons-teckningar. Visst, Simpsons är bra, men det är väl att ta i...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Skulle ha gått på mässan, men sen fick jäkla Lance Henriksen förhinder.. då var det bara att skita i det =/

Medlem
Skrivet av conthox:

Hmm. Alltså, 650 spänn för en tavla med tre små Simpsons-teckningar. Visst, Simpsons är bra, men det är väl att ta i...

Det är nog de sex filmrutorna (var de nu kommer från?) man betalar för - kvaliteten på själva bilderna var lite sisådär..

Inget upphetsande evenemang. Kul för barnen och vissa inbitna fans. Lerkots [n=18348 rapport] från i våras sa det mesta.

Medlem

Ohfan, att man lär pröjsa för en autograf är nått helt nytt i mitt huvud =D


signatur

Bara gör det.

Medlem

Var på en liknande mässa för några år sedan. Vet inte om det var samma arrangörer eller inte dock. Då var "Jaws" från Bond där, Gollum och Ray Parks från Star Wars Ep 1. där för att skriva autografer mot betalning. Utöver ockerpriserna var det rätt skoj att gå runt och kolla på replikor och filmrekvisita.

Fast den mässan var rätt liten, så det roliga var slut efter 20 min när man gått ett varv.

Medlem

Tog väl 35-40 minuter att gå ett varv här, mest försäljare av diverse (star wars) prylar (figurer etc) och bilder, både signerade och osignerade. Lite väl mycket skräck-tjafs, fattar inte vad det har med sci-fi att göra. Några replika-byggare som gjorde väldigt snygga grejor var väl det som var mesta behållningen, plus en fruktansvärt söt liten jawa som sprang runt och blev fotograferad. Knappast värt 100 kr tyvärr, då det som sagt inte fanns så mycket mer än star wars och lite star trek.

Inaktiv

vad m0rfar sa, även om man lyckades krama ur det till dryga två timmar. var lite besviken över att det främst verkar vara film-scifi osv, inga böcker eller något i den riktningen alls, försäljare överallt

Medlem
Skrivet av Loading:

Skulle ha gått på mässan, men sen fick jäkla Lance Henriksen förhinder.. då var det bara att skita i det =/

du kan alltid hoppas han kommer igen till malmö eller göteborg för han var skittrevlig när jag tog ett kort från han.

Medlem

tacka vet jag scifi konventions

alltid lika impad hur galna foklk kan se ut och ändå gå runt hur glada som helst.

Själv får man ångest så fort någon ska tvinga på en partyhatt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

http://www.fz.se/bilder/?id=54870

Jag vill veta vem rödhåringen är.

Medlem
Skrivet av derpious:

http://www.fz.se/bilder/?id=54870

Jag vill veta vem rödhåringen är.

Du är mycket väl medveten om att hon spelar Pokémon va?

Guitar Hero känns ju väldigt "Sci-Fi"!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Vill också veta \o/

Verkade juh lite småtrevligt det där, inget man kanske lägger ner 100kr på, och betala för autografer är juh aningen dåligt kanske.. :/

Medlem

Är väl inte precis Sci-Fi på såna mässor, var i Malmö förra året eller om det var för 2år sedan..
Är rätt mycket inom både spel och film.
Kommer ihåg att "chewbacca" var rätt lam när han skulle skriva autograf. Det var för jobbigt att skriva något speciellt, utan var typ Håkan my biggest fan, from blabla aka Chewbacca. Nu kanske han inte skrev just så, men det var stenhårt att han bara skrev sin rad o bytte ut namnet. För min bror ville att han skulle skriva chewbacca-ljudet. Raaawrgh! typ.
Tycker det vore kul att se T-Bag dock.

Medlem

Hur är T-Bag "Sci-fi" ?

Medlem

Man fick alltså betala för att få en autograf? Det var nog det sjukaste och mest idiotiska jag hört i mitt liv. Jag hoppas verkligen att ingen gjorde det för då är man fan bra korkad.

Medlem
Skrivet av derpious:

Hur är T-Bag "Sci-fi" ?

Tja, han var varit med i "Species III" och lite andra sci-fi-grejer.

Medlem

Länk.
Fick man sätta lite "morgonkaffe" i halsen igen.
WTF Kvalité!

Inaktiv
Skrivet av q0rra:

Guitar Hero känns ju väldigt "Sci-Fi"!

En mässa utan GH är ingen mässa nu för tiden

Medlem

Jag har varit på mässan i Malmö de senaste två åren (identiskt med bilderna från sthlm ser jag nu). Rätt så jävla B är det

Inaktiv

Richard Kiel, Hajen i bond filmerna har varit där ett par gånger för flera år sen,
och han hade det vart kul att träffa.

annars är det lite si och så med skådisarna där,
mest avdankade skådisar som inte har annat för sig.
Dart vader gubben har vart på mässan många gånger,
och även dom där hobbit fjantarna från sagan om ringen, sam och den andra hobbit fjollan, vad han nu hette, fjollbert kanske ?

Inaktiv

Jag fick ju tag på min Gunnar Hansen autograf när jag var på mässan.
Den kostade mig över en tank bensin och 200 kr, men det var det värt

Medlem

Jag tyckte det var trevligt jag, massor med köpvärt (som man inte hade råd med...)

Men en snygg "3D" tavla fick man med sig, baserad på omslaget till "Star Wars: Empire at War".

Bild tagen med en 10 år gammal digitalkamera ger inte bästa effekt men...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

1
Skriv svar