Trico OMGOMG!!!!1!!

Inaktiv
Trico OMGOMG!!!!1!!

<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swfla..." id="gtembed" width="480" height="392"> <param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" /> <param name="allowFullScreen" value="true" /> <param name="movie" value="http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?umid=317990"/> <param name="quality" value="high" /> <embed src="http://www.gametrailers.com/remote_wrap.php?umid=317990" swLiveConnect="true" name="gtembed" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" allowFullScreen="true" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="480" height="392"></embed> </object>

OMGOMGOMGOGMOM!!!!11!!

Alltså det här ju utan tvekan inte förrenderat. Det är jag fullt övertygad om. Vare sig ICO eller Shadow of the Colossus hade inte en enda ruta som inte var ingame 3D och så ser fallet ut här också. Även om jag som många andra säkert blev väldigt tagna av ...vi kallar det djuret ( ialla fall tills vi får det där fantastiska namnet som vi i framtiden kommer säga och smajla varmt och nostalgiskt åt). Så får vi ju främst i trailern -även om vi inte tänker på det- se väldigt mycket gameplay. Hur pojken och "djuret" reagerar med varandra. Hur den mirakulösa "fysiken" påminner om ett Agro och Wander i jätteformat. Är det bara jag som riktigt känner och ser hur obotligt kul det ser ut? Jag är så pepp på detta att jag nog måste lägga mig ner en stund. GOTY Trico be thy name.

Edit: Förlåt Aglet, såg inte din post.

Edit #2: Enligt vissa källor är det här bara test footage från 2007, alltså finns det fortfarande anledning att bry sig om E3 igen.

#blogg

Medlem
Trico OMGOMG!!!!1!!

Förlåt för vad?
Jag är säkerligen inte den enda på internet som sett Trico-trailern. Och absolut inte den första.

Skönt att se att någon mer ser fram emot det.

Dock skulle jag, som jag sa till Kullberg, hålla mig lite på det lugna. Playstation var fattig på bra spel en gång i tiden. Nu är det inte det längre. Det som verkade bra då är idag småpotatis.

Trico kommer att få konkurrens av fel spel och bli överkört. Förhoppningsvis inte lika hårt som Madworld, men nonetheless överkörd.


signatur

- Ät mig levande.

Inaktiv

Nu förstår jag inte riktigt hur du menar. Menar du att det inte skulle sälja så bra? Vad grundar du det i? ICO sålde inte bra men SotC hade en utmärkts marknadsstrategi och sålde fint.

Den här typen av spel slåss ju inte om samma kundbas som de generiska FPSen gör. Bara för att det inte är en triple AAA-titel så går det ju ändå med ekonomisk vinst. Men framför allt undrar jag varför du tycker vi ska dra ner våra förväntningar för du inte tror det kommer sälja bra?

Våra förväntningar om hur bra spelet kommer vara baseras ju inte på hurvida det säljer mycket eller inte.

Medlem

GOTY var det jag mest syftade på. Den kommer gå till de som säljer mest. Oavsett kvalitet.

Kvaliteten på spelet ser jag som ohindrat skitbra. Ett spel som skaparen får till synes fria händer med och som redan har en skara fans utanför kategorin "white male straight gamer" kommer att bli bra.
Om man bortser från Wii Fit så är det våldsamma spel med 15-årsgräns som köps av världens alla tolvåringar som säljer bäst.

Syftade endast på utnämnandet av GOTY. Iofs sa du ju inte vems GOTY så visst, någonstans kommer det säkerligen få den medalj det förtjänar.

Hoppas det klarnade lite


signatur

- Ät mig levande.

Medlem

Fast om du kollar riktigt noga så har Shadow of the Colossus sålt nästan lika många exemplar som Killzone 2 i Amerika(730 000 mot 760 000) och dessutom har SotC sålde fler exemplar första veckan än Killzone 2 har gjort totalt i Japan. Europas (eller övriga som vi benämns) försäljning kan jag inte hitta för SotC, men det måste ha sålt ganska dåligt här om det totalt inte ens kommit över en miljon.

Zchwing!

Vi bevöver nog inte oroa oss. Med tanke på hur mycket av känslan de lyckades klämma in i SotCs första trailer så kan man bara vänta sig att de gjort det igen.

Medlem

Jag ser bara det här, så visst nästa spel kanske har en chans i antal spel sålda.

Och det är två sorters publik för just Killzone och Shadow of the Colossus.


signatur

- Ät mig levande.

Medlem

Det diagrammet är helt snett, du tar siffror från en hemsida som påstår sig bara ha den Amerikanska försäljningen av SotC och jämför den med allt som Killzone 2 någonsin sålt, worldwide. Inte en helt korrekt jämförelse alltså.

Medlem

Det där är enligt dem world wide sales och det jag menar (som ger dig en poäng) är att Shadow of the Colossus sålde ungefär lika bra som det första Killzone, dvs det finns en lika betydande potentiell marknad för Trico som för Killzone 2. Alltså borde en GOTY-nominering inte vara helt åt helvete för de båda.


signatur

- Ät mig levande.

1
Skriv svar