Robot
The Witcher

Geralt är en witcher - en man som jagar både monster och kvinnor. Han slaktar sina fiender som Rambo och jagar kjoltyg med en kvinnosyn som till och med får Helge Fossmo att skämmas.


Medlem
The Witcher viker ut sig - vi bedömer

Spelet suger dvärgkuk. Jag bryr mig inte om svordomarna dock. Är man en mjukis så kanske det kan irritera. Otroligt dåligt och frustrerande combat system.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Detta spelet e totalt imba! äger ju öpp typ oblivion vad gäller rp, kanske inte lika mkt action men va fan, det e ju galet ju!

Medlem

Spelet är helt ok, förutom de något udda dialogerna och kontrollerna.

Medlem

Tjejerna har iaf. fina lökar.

Medlem

Bästa rollspelet på år och dar enligt mig. Val har betydelse, combat systemet är enkelt att lära sig men man känner sig knappast odödlig när det kommer några fiender när man inte är beredd..

Dock för folk som spelar rollspel för att samla prylar kan gå nån annanstans för det enda man lär samla på sig på det sättet i det här spelet är för alchemy, vilket är ett ganska djupt system det med..

Inaktiv

svd gav spelet 5/6. Även bra i en recension i DN. Intressant att det sågas här på FZ. Blir intressant att bilda sig en egen uppfatting när det dimper ner nästa vecka.

Medlem

Vem är det ni försöker vinna poäng med genom att fördöma sexism i spelen nuförtiden? Att såga ett bra spel pga sexism är bara fel.

Metacritic score(medel på 9 recensioner) är 81/100.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Inaktiv

Det här spelet äger. FZ är bra på att publicera nyheter, men deras recensioner är inget att hänga i granen.

Medlem

Betyget är orättvist enligt mig. Spelet är bra, väldigt bra. Det är djupt och har stort omspelningsvärde. Att kvinnosynen är helt fel enligt nutidens normer håller jag med om, men jag tror att man måste ha läst böckerna för att förstå allt i spelet. Vilket jag tvivlar att recensenten har gjort.

Det som jag stör mig mest på är väl att laddnings tiderna är sjukt långa, jag har dock bara 1GB RAM. Att spelet kraschar måste beror på test spelarens dator, jag har inte råkat ut för det på 14h speltid.

Inaktiv

Skrattretande dålig recension, ni har ju fan ingen aning om vad ett bra spel är.

Skitspel som till ex Oblivion blir hyllade till höjder medans råa, djupa spel som The witcher blir hängda.

The witcher är det bästa action/rpg spelet som släppts på väldigt väldigt länge.
Helt klart i klass med Neverwinter nights, Baldurs gate, fallout.
Tom dom bittra gubbarna på rpgcodex älskar det...

Medlem

Detta spelet är faktiskt riktigt bra, och att såga ett spel på sådana barnsliga grunder är bara skrattretande. Mitt förtroende för FZ som recensenter är borta sedan länge.

Medlem

Jag älskade spelet, tycker det e ett utav de bästa på lång tid, bättre än oblivion till och med, men laddningstiderna dödade spelet lite, tar en vecka att ladda nått.


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Medlem

om spelet hänger sig då och då, se till att du har ledigt utrymma på din os partition eftersom det suger på minne =), men spelet är bra, till och med köpt det, inte alls dålig : >

Medlem

Här håller jag med recensenten, tycker spelet är ett misslyckande på så många plan (blev överaskad att FZ hade samma åsikt som mig, händer inte ofta)

Spelet skulle behövat kommit ut för 2 år sedan. Ska väl inte säga så mycket efter bara 2-3h speltid, men första intrycken är alltid viktigast och så här långt är det bara minus.

Redaktör
Skrivet av Sorath:

Detta spelet är faktiskt riktigt bra, och att såga ett spel på sådana barnsliga grunder är bara skrattretande.

Sågningen baseras på dessa grunder:
- Mediokert slagsmålssystem
- Grava buggar
- Crappiga minispel
- Usel kvinnosyn

Är det barnsliga grunder...? Recensionen och betyget är, som alltid, recensentens åsikt, ingen allenarådande sanning. Det står var och en fritt att hålla med eller förkasta. De saker recensenten kritiserar är hursomhelst sakliga, så jag tycker verkligen inte att texten förtjänar grovt skäll som ditt.


signatur
Medlem

Får jag fråga, vilken porr? Det finns ingen porr i det här spelet. Visst, det är en aning diskriminerande mot kvinnor. Men det finns inte en enda porrscen i spelet. De här "bilderna" man får som samlarkort är knappast porr på något sätt, snarare nakenkonst. Det enda som ens kan relateras är den grovt ickesexuella kyssen som man ser knappt ser i bakgrunden.

Och visst har det buggar, men ni har väll själva sett listan över buggar som har fixats i och med 1.1a? Det här visar väll ändå att dem försöker, och hårt dessutom. Tror att vi snarast kommer se ännu en uppdatering, även den med lika många fixar.

Och slagssystemet är nästan revolutionerande, då det är typiskt RPG-stilar att ha helt livlösa fighter. "Oj, nu tryckte jag med musen, och jag slog med svärdet. Nejmen, nu gjorde jag det igen, VILKET SPEL!". Ush fy blä, skäms. I detta spelet handlar det mycket om timing, att få in rätt slag, och det är uppbyggt på ett väldigt intressant sätt. Sedan att man kan uppgradera sina svärdtalanger och därmed få nyare animationer är ju helt underbart i sig, man rycker nästan till under midjan.

Och alla stycken är inte riktade mot just denna recensionen, utan varenda ensam person som sitter där ute på nätet och ser ner på detta spel.

Inaktiv

Lite väl hårt betyg kanske, men om det är det recensenten känner så är det så. Tycker ni är lite väl raljanta i den här tråden, en åsikt är en åsikt.

Jag tror bara man kan uppskatta det här spelet om man knäböjer för Fallout, Baldurs Gate, Neverwinter Nights o.s.v. varje kväll


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Nu håller jag inte med om så mycket i recensionen, men som alla recensioner handlar det om subjektiva åsikter. Recensenten motiverar varför han tycker som han tycker, och därmed har han sitt på det torra. Att man har en annan åsikt är en sak, men det gör det inte till en dålig recension


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

Medlem

Bland dom sämsta recentionerna jag läst.

"direkt vidrig, nakenbild" <-- Sen när är en naken kvinnokropp vidrig? Även om man skulle vara bög lär man ju inte tycka att en kvinnokropp är "vidrig".

Medlem

alltid bra att det finns olika åsikter om spel. men att kraftigt sänka betyget bara för att det finns naket i spelet känns riktigt dåligt.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Jag håller med recensenten totalt.

- På tok för mycket buggar.
- Combat systemet är oerhört frustrerande.
- På tok för långa laddtider.
- Konstig dialog.
- Questen är ett skämt, spring till andra sidan banan > ladda(se ovan) >snacka med nån bara för att bli tillbaka skickad och behöva ladda igen och igen och igen...

The Witcher hade kunnat bli ett riktigt bra spel OM de hade lagt ner minst 1 års utvecklingstid till.

Inaktiv

Nu registerade jag mig här bara för att kommentera denna recension, vilket är en ganska tydlig fingervisning på att jag tycker att något är väldigt, väldigt fel.

Först och främst: Bioware är kanadensare, och kungariket där Witcher utspelar sig Temeria (Vizima är huvudstaden)

Kvinnosyn? Jovars. Men jag tycker att det funkar med hela tonen som the Witcher presenterar, och det skulle kännas rent ut sagt FEL om inte Geralt skulle försöka krypa till sängs med alla kvinnor han möter.

Buggarna försvann i samma stund som jag installerade patchen, brukade krascha rätt frekvent för, men efter patchen så har det faktist bara kraschat en gång.

Minispel är minispel, man behöver inte spela dom om man vill. Men jag tycker de duger gott och väl för några minuters förströelse.

Slagsmålssystem gillar jag mer och mer ju längre jag spelar, och har inte alls de problem som Mikael tycks ha. Visst skulle det kunna vara mer varierande, men det är i alla fall bättre än Diablo. Och fatalitys äger!

Och sedan en sak inte nämns alls, och som enligt mig är det absolut bästa med The Witcher - det är helt FRUKTANSVÄRT mysigt, och grafiken är riktigt, riktigt fin.

Nu kommer jag iofs direkt från en åtta timmars session, men det om något säger väl något om spelets kvalitéer, eller hur?

Redaktör
Skrivet av BearClaw:

alltid bra att det finns olika åsikter om spel. men att kraftigt sänka betyget bara för att det finns naket i spelet känns riktigt dåligt.

Medhåll. Men det gör inte recensenten - han kritiserar en mängd saker som sammantaget ger ett lågt betyg.


signatur
Medlem

Satt just och funderade på att fixa spelet på mindre laglig väg men nu orkar jag inte ens göra det.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:

- Usel kvinnosyn

Är det barnsliga grunder...?

Ja.

För övrigt så gillade jag inte recensionen och jag håller inte med om betyget.

Inaktiv

smaken är som baken .. The Witcher är inget spel jag skulle testa iallafall

Inaktiv
Skrivet av jingai:

Satt just och funderade på att fixa spelet på mindre laglig väg men nu orkar jag inte ens göra det.

Well, spelet har 8.8 bland användarna på Gamespot.

Medlem

Nu får man ju helt enkelt testa detta spelet ... verkar finnas väldigt skilda åsikter om det.

Riktigt dåliga screenshots till recensionen, btw

Medlem
Skrivet av Hurvilo:

Kvinnosyn? Jovars. Men jag tycker att det funkar med hela tonen som the Witcher presenterar, och det skulle kännas rent ut sagt FEL om inte Geralt skulle försöka krypa till sängs med alla kvinnor han möter.

Saken är ju den att det inte ens ÄR så att Geralt försöker krypa i säng med varje flicka. Nej, det är upp till oss om vi vill göra det. Det finns alltid ett ja-val och ett nej-val. Vilket ytterligare bevisar hur fel recensenten har. Visst kan man, men om man inte vill, så är det bara att klicka på det andra valet. Sedan är det ju även välkänt att det finns en version som är censurerad.

Skriv svar