The Elder Scrolls blir massivt?

PaZ
Medlem

Jag sällar mig till skaran som föredrar om Bethesda fortsätter göra bra, öppna och långa singleplayerspel, det blir ju inte fler av den varan direkt. Det finns inget härligare än att känna att man påverkar världen man spelar i, istället för att den man just dödat spawnar igen om fem sekunder :/

Medlem
Skrivet av Kresko:

Grymt!...men jag hlr med dig Jokkocze...hoppas d inte blir att sitta å klicka på siffror!

Finns det något spel där man inte "sitter å klickar på siffror/bokstäver"? Oavsett vilket spel, så får man "sitta å trycka på siffror", oavsett om du vill det eller inte.

Medlem

Jag håller också med om att Bethesda bör hålla sig till det som de är bäst på: Singleplayer RPG. Ett MMO hade krävt ganska mycket ändringar i spelmekaniken - det hade inte gått att "bara" tweaka om Oblivion till ett onlinespel. Strider, magisystem osv hade antagligen fått göras om från början. Fast iofs så har ju Bethesda i princip återuppfunnit strids-och magisystemet inför varje ny Elder Scrolls spel ändå.
Frågan är väl också om det verkligen hade varit lönande med ännu ett MMO? Det finns ett flertal fantasy-MMO:s redan och även om Elder Scrolls-världen kanske är välkänd så är den ganska typisk fantasy och det finns nog inte speciellt mycket unikt som skiljer den från EverQuest, WoW eller Lord of the Rings Online.

Ett co-op läge för Oblivion hade varit riktigt intressant däremot.

Medlem

Vore ju riktigt kul faktist, är inte så insatt i de här spelen, men jag gillar oblivion och morrowind, det finns ju fortfarande en helt outforskade värld kvar i serien då man bara har varit i några få länder i deras värld=)

Jag tror stenhårt på detta!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

lätt fett :). Jag vill gärna ha ett MMO i Oblivion


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Behöver inte betyda ett skit, de kanske bara tyckte det var en bra idé att köpa det innan nån annan gör det, ifall de i framtiden vill göra ett MMO...

Sånt här händer hela tiden att företag gör, borde knappast vara något nytt...


signatur
Medlem

fler och fler företag har ju upptäckt att mmo är betydligt säkrare inkomstflöden än traditionella spel iom piraterna. Jag ställer mig lite frågande till ev. mmo från bethesda då MP-läget i Star Trek Legacy var allt annat än bra (pc versionen iaf)


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Jag tycker helt klart att det är ett steg i rätt riktning! Har saknat att spela med en kompis i Oblivion. Tycker det är fattigt med ( om det ens finns något? ) spel där man inte bara trycker på fienden och låta gubben slå. Det jag vill se är spel där man slår ungefär som oblivion men kan påverka ännu mer! Kanske slå från vänster med vänster musknapp, från höger med höger musknapp och kanske "sticka" med scrollen. Sen kanske man blockar med ctrl och kanske ctrl + vänster musknapp blir att man slår med skölden. Mer sånt vill jag se!!!

12
Skriv svar