Pc-demo - Need for Speed: Prostreet

Medlem

Vafan vad alla gnäller på styrningen?! Den är så fan mycket bättre än den äckliga arkad styrningen i most wanted! Men det kanske inte är så optimalt att styra med ett tangentbord eftersom knapparna inte är analoga på ett tangentbord... men isf ere bara o köpa en x360 sladdkontroller

P.S bilen svänger av sig själv eftersom ni antagligen har krockat med en annan bil så värdelöst som ni kör.

Medlem

att stänga av pilare, väg linjen osv, går ni lät tin i option ochs tänger av for christ sake.. Sen om ni tar på King så blir motståndare mycket svårare och bilen mer realistisk, dessutom är de bra med styv körning de är verkligt, vad tror ni at tman kan svänga en usväng i 240 km/h ?, och Växklingen är mycket bättre än vad den var i Carbon, Diggar de starkt. Tycker ni de är lätt så förslår jag ni tar manuell med manuell koppling


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

sämsta spelet everhh

Medlem
Skrivet av degart:

Är jag bara korkad eller finns inte demot på Playstation store?

Hittar det inte iallafall...

de finns på amerikanska playstation store

Medlem

säger bara att detta spel är inte till för datorer med pil tagenter de kändes inte heller som om ratt skulle vara roligt för den delen... men på ps3ans kontroll så kändes de ganska roligt imo

Medlem

Tänkte ladda ner det men efter alla kommentarer orkar jag inte ens pröva det.

Dåliga spel får ju dåliga rykten som sagt. EA:s rykte är ju inte precis på topp med allt skit som man spottar ut.

Tur att dem har Crysis iaf. Även fast de bara är utgivare.

Inaktiv

Need for speed har bara blivit sämre och sämre sedan NFS3 - hot pursuit, kungen i serien. Carbon? Bah, wigger-racing med neon under bilarna mår ingen bra av. Kanske ändå sträcker mig till att testa demot. Kanske.


signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Medlem
Skrivet av Rokker_Stu:
Skrivet av InWalker:

Har inte hunnit testa demon än, men har trott länge att detta spel kommer att floppa. Vi får se vad det blir Flipp/Flopp, Kalkon/Kanon...

Med tanke på dess publicitet, dvs ingen direkt, så kommer nog spelet floppa. Var samma sak med GC2 från massive, ingen publicitet, floppa totalt. Med WiC hade de lärt sig sin läxa och fan va mycket de hypa det.

Väldigt få spel från EA har floppat.
Speciellt när det gäller NFS-serien.

Medlem

Tyckte demot "sög" till en början, för jag prövade att köra som "casual" men sedan så ställde jag om till "king" och det blev jävligt mycket roligare utan all hjälp som fanns när man körde "casual". Tror fullversionen av spelet kommer bli riktigt kul. Det blir säkert ännu roligare och lättare om man har ratt och hela köret (Ska införskaffas om det blir så roligt som jag hoppas) lite trist att man bara kunde ha 2 bilar (1 för varje race typ) men demot får iaf 6/10 och så håller jag tummarna för att fullversionen blir betydligt roligare

Edit: glömde skriva att skade "motorn" va rätt trist iaf i dx9, vet inte om det är annorlunda i dx10 men hoppas det. Hände ju knapt något när man for in i en klippa i 300 kmh. Får hoppas det är bättre i fullversionen.

Medlem

NFS serien dog efter hot pursuit tyvärr.

Medlem

Tyckte spelet sög lika mycket som dom flesta här inne, men sen när jag provade med ratt blev det genast mycket roligare.
Så dom som har tillgång till en ratt kan jag bara rekomendera att testa det.
Styrningen i bilen vart mycket skönare o inte lika ryckig som med tangenter.
Kör med en Logitech Momo racing btw.

Medlem

Wow. Trodde inte det kunda bli sämre. Men det här spelet sög verkligen PUNG. Grafiken var tam (jag hade ändå allt på högsta) körkänslan fanns inte, styrningen kändes seg som smör, jag vet inte vad mer man ska säga. Riktigt, riktigt dåligt. Jag är djupt besviken på EA. Jag menar de tidigare nfs-spelen var ju faktiskt ok. Men detta.... Nepp.

Medlem

lol fan vad tråkigt spel. tycker dom misslyckades med carbon också. Älskar most wanted dock, skönt spel.

En rolig sak i pro street, om du åker mot ett gupp och släpper gasen så flyger du inte lika långt som om du håller in gasen. Snacka om bugad fysik motor

Inaktiv

Tänkte (förmodligen som många andra) fan va alla klagar... SÅ kass kan det väl inte va.

Well... R.I.P ... detta demot ger ingen mersmak alls.

'Ny' styrning. tyckte den var rätt ok. Kanske kan bli tweakad lite innan release men det farliga är att det ska va så 'realistiskt' Tänk såhär. Du har precis köttat runt en stor bana , flera varv tagit lång tid osv... kommer till sista hårnålen innan mål , lite ivrig på gasen får lite sladd i 200knutar o sätter nyllet i en cementgris , bilen totaled. Bara o börja om. Nej tack.

Speedchallenge läget. Som nån sa innan , helt meningslöst om man kan stå still 20-30 sek och inte får nån penalty för det.. sen glida genom checkpoints så det bara visslar utan att boxas med motståndarna.

2 saker skulle ev. kunna locka mig lite med detta spelet. Grafiken på bilarna är ju mkt snygg , och äntligen har EA lagt in Widescreensupport. Sen att det förmodligen blir ännu bättre pimpingläge än i carbon. Kan sitta o göra bilar i Carbon i timmar, men pallar inte spela.

Ne. Förmodligen sämsta demot hittills.

Inaktiv

Går inte att kontrollera fordonet med tangentbord så spelet är i stort sett ospelbart. Utöver detta hittar jag inga fel.


signatur

Asus P5B | C2D E6600 | Crucial DDR2 4GiB | Gainward 8800GTS 640MB | X-Fi Xtremegamer | Samsung SpinPoint T133 400GB | Vista Home Premium 32-bit

Medlem

Hade höga förhoppningar på denna titel som nu tyvärr grusats i och med demo't.

Bilarna är svårkontrollerade även med en xbox360-kontroll till pc:n, inte nog med att bilarna uppför sig som fullastade långtradare vad gäller styrningen men också att samma läge på spaken ger helt olika utslag ibland vid samma hastighet och underlag. Andra saker jag störde mig på var laddningstider mellan menyerna, knappar som bara fungerar ibland eller under särskilda förhållanden.

Man kan ju alltid hoppas på att de fixar till sakerna till fullversionen men meningen med ett demo är väll att ge en försmak på vad spelet har att erbjuda.. detta liknar mer en alfa eller beta.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

de eagames tjänar mest pengar på just nu är väl the sims och nfs har för mig att de sa de...

Medlem
Skrivet av sgt.eagle:

de eagames tjänar mest pengar på just nu är väl the sims och nfs har för mig att de sa de...

Såklart, de spelar ingen roll om FZ hade haft 300 sura gubbar som inte gillar spelet, de kommer endå tjänan skit mkt på de och de kommer sälja bättre än de förra därför de kommer nya, Själv kommer jag alltid Älska NFS, bara väntar på att få mina händer på Supran och trimma sönder den och göra den till en raket i vindtunneln.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

jag tycker det var grymt kul på kexbox

Medlem

Jag undrar vart all data från Porsche tog vägen.. Kanske bara är dom som uppför sig realistiskt i spelet för det här var samma gamla skit som vanligt. Även om NFSU och Most Wanted var underhållande..

Medlem

Nä... det blir nog att gå å köpa Most Wanted till gamla hederliga Xboxen.... det här suger ju...

Medlem

Mja, jag vet inte riktigt, grafiken känns inte alls så het som man fick intrycket av trots att alla inställningar står på max och en sådan enkel sak som att kunna ställa in känsligheten på styrspaken (alldeles för känslig för min smak) har de inte lyckats få med. Att delar som lossar från bilen får annan färg borde de i alla fall kunna fixa innan release. Får se om spelet slipats mer till release annars håller jag mig till Test Drive.

Medlem

hyffsad skademodell på bilarna iaf. även om frameraten var väldigt låg


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Det är ju ett Demo... Alltså inte helt klart ;>;)

Medlem

Men kass FPS.. Usch ospelbart. -.-

Medlem

Snyggaste Need for Speed hittills ju, och äntligen lite körkänsla! En blandning mellan arkad och simulation det märks ju iaf, ska bli roligt att testa utan alla antisladd och stabilisationssystem påslagna. Ni som hackar på det kommer säkert att få äta upp det i efterhand och krypa till korset. Detta blir toppenbra!

Medlem

Njae, det här var nog inget för mig. Spelade nåt NFS som var hyfsat underhållande där man körde runt fritt i en stad, och man kunde greja lite med bilen, snutar jagar en och så. Nån som vet vilket jag menar?

En sak jag stör mig på är att de försöker vara så ultra häftiga med sina uberstylade menyer som man knappt hittar i, Hip musik som strömmar hela tiden. Känns som om man måste göra iordning håret och ta på sig en snygg trendig stjorta, knäppa upp översta knappen och ha en skvätt aftershave på sig för att man ska passa in.

Styrningen var stel, trista banor, ingen polis, inga medtrafikanter, hyfsad grafik dock. Orkade inte spela mer än 15-20 min. Avinstallerade genast med en gäspning.

Medlem

Ska ge den en chans till, denna gång med en Playstation kontroll till PC.
Suger det efter detta så blir en bomb i EA's brevlåda...

Håller tummarna.

Medlem

är detta nått och ha ?


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av InWalker:

Har inte hunnit testa demon än, men har trott länge att detta spel kommer att floppa. Vi får se vad det blir Flipp/Flopp, Kalkon/Kanon...

Skulle nog vilja säga 5/10 dvs "flippad kalkon"

Skriv svar