Age of Empires III: The Asian Dynasties

Robot
Age of Empires III: The Asian Dynasties

Age of Empires III fick ett ganska svalt mottagande. Många klagade på att det var för likt föregångaren. Kan expansionen The Asian Dynasties ändra på det?


Inaktiv
Age of Empires III-tillägg testat

en fråga, har dom skippat dom taskiga animationerna när man ska flytta och gruppera om sina enheter? i trean såg det ut som en massa chackpjäser flyttades omkring och bara "drogs med"

Inaktiv

Det är sant det du säger, Age of Empires är en väldigt ägig strategiserie, men det kanske börjar bli dags för Ensemble att göra andra spel.

Age of Mythology, trots dess uppenbara likhet med AoE, tycker jag är värt att satsa på. De kan använda mystiken som finns att tillgå där till ett helt nytt spelupplägg.

Ska personligen köpa Asian Dynasties snart, mest för att jag är ett stort Ensemble-fan


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Gillar verkligen inte AoE II/III. Håller mig till första AoE, en av mina favorita strategi spel genom tiderna.

Medlem

Jag gillade Age Of Empires I och II men när trean kom kändes den bara gammal

Medlem

Jag har inte testat trean ännu då jag tycker den är lite för dyr att inhandla men skulle den släppas i en budgetbox med samtliga expansioner blir det nog ett köp.

För övrigt en mycket bra recension. Enkel, saklig och inga onödiga utsvängningar i språket. Fortsätt så.

Inaktiv

Grafiken är ju underbar, musiken och allt.. Men själva gameplayet är inte riktigt min typ, gillar mer 1an och 2an.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av SkarZnik:

Det är sant det du säger, Age of Empires är en väldigt ägig strategiserie, men det kanske börjar bli dags för Ensemble att göra andra spel.

Age of Mythology, trots dess uppenbara likhet med AoE, tycker jag är värt att satsa på. De kan använda mystiken som finns att tillgå där till ett helt nytt spelupplägg.

Ska personligen köpa Asian Dynasties snart, mest för att jag är ett stort Ensemble-fan

Dom håller ju påpå med Halo Wars just nu ;O


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

2:an har jag nog spelat mest hittills


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

AOE2 är så mycket bättre än 3an.
Age of mythology är också bra på sitt sätt men det finns inget spel som är som AOE2 är.

Jag vet inte hur mycket jag spelat det genom åren, men väldigt mycket iallafall! det fanns egentligen inga direkta fel på det spelet, jag tycker hursomhelst att det är det absolut bästa spelet som gjorts. Jag kan fortfarande ha lust att spela det ibland, för man tröttnar aldrig riktigt på det : D och det är ju ap-positivt!

3an blev för mycket med någon jävla båthamn eller en egen hemstad där man skaffade xp efter man spelat :S och det kändes bara fjantigt och sedan skulle dom ha skippat det moderna och alla "skjutvapen" såsom pistoler och det, det var ju själva medeltidskänslan som gjorde 1an och 2an så pass bra.

När jag väntade på 3an att komma så hoppades jag att dom skulle bygga på 2an, men det blev ju i princip ett nytt spel: sämre fast med bättre grafik.
Verkligen TRAGISKT. - I likhet med CS 1.6 och CSS.

oj, det blev ganska mycket ! _Over N Out_ !!!

Medlem

Gillar AOE3, men bättre än AOE2? Som er alla så knäcker inte 3:an 2:an.

Saknar det stora upplägget av multiplayer möjligheter, t.ex så kan datorn bara ha en specefik personlighet (t.ex så kan datorn bara va en Engelsk, det ågr inte lägga in fler). DSen massa mods ifrån AOEII som Fortress och dylikt som dom borde tagit in.

Nu är det Big Hugh Game som har gjort Asian Dynasties, Ensemble har sagt själv att dom inte var så mycekt med i utvecklandet, så något man ser skillnad på är Kampangen och musiken framförallt.

Du blir inte fängslad i Asian Dynasties men ökar dina spelmöjligheter.

Inaktiv
Skrivet av q0rra:
Skrivet av SkarZnik:

Det är sant det du säger, Age of Empires är en väldigt ägig strategiserie, men det kanske börjar bli dags för Ensemble att göra andra spel.

Age of Mythology, trots dess uppenbara likhet med AoE, tycker jag är värt att satsa på. De kan använda mystiken som finns att tillgå där till ett helt nytt spelupplägg.

Ska personligen köpa Asian Dynasties snart, mest för att jag är ett stort Ensemble-fan

Dom håller ju påpå med Halo Wars just nu ;O

Fast det kommer väl bara till Xbox 360, aye?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Inaktiv
Skrivet av SkarZnik:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av SkarZnik:

Det är sant det du säger, Age of Empires är en väldigt ägig strategiserie, men det kanske börjar bli dags för Ensemble att göra andra spel.

Age of Mythology, trots dess uppenbara likhet med AoE, tycker jag är värt att satsa på. De kan använda mystiken som finns att tillgå där till ett helt nytt spelupplägg.

Ska personligen köpa Asian Dynasties snart, mest för att jag är ett stort Ensemble-fan

Dom håller ju påpå med Halo Wars just nu ;O

Fast det kommer väl bara till Xbox 360, aye?

Yup, det är lite synd...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

ja det var ett bra spel


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

Var tvungen att regga mig för att kommentera denna recension.

Kritiken som läggs fram är väldigt otydlig. Vad menar recensenten exempelvis med att AI:n skapar irritation? Är det datormotståndarna som är kass i single player-läget eller är det, som jag misstänker, de egna trupperna som uppträder "konstigt" enligt recensenten? Jag undrar eftersom jag har sett och läst en del andra recensioner där testarna av någon märklig anledning tycker att det är dumt att soldaterna inte sköter sig själva i strid. Jag vet inte hur det funkar i andra RTS då jag inte spelar något annat än AOE/AOM-serien, men att trupperna kräver en del "micro management" är ju en faktor som skiljer bra spelare från dåliga. Man får dela upp infanteri, kavalleri och artilleri i mindre grupper och sköta dem med hjälp av hotkeys, vilket kräver en viss skicklighet. Hur intressant hade det varit om det hade räckt att klicka in en hel armé i slagfältet och sedan rulla tummarna tills striden är slut? Det här är ju Age och inget jävla turnbaserat Civilization.

Vidare undrar jag vad skribenten syftar på när han säger att spelplanens storlek är begränsad. Om han tycker att kartorna är för små så vore det intressant att få reda på varför större kartor skulle behövas, för den åsikten har jag aldrig hört förr. Om han däremot menar att man ser för lite av kartan åt gången så går det att välja kamerainställning i options. I default-läge är kameran alltför inzoomad för min smak, men det löser man som sagt genom ett enkelt klick i options-menyn.

Att skriva att någonting är dåligt kräver en förklaring. "AI:n är irriterande" kan betyda i princip vad som helst och recensionen blir otydlig och intetsägande. Försök specificera din kritik nästa gång, annars kan du lika gärna skita i att skriva och endast sätta ut sifferbetyget.

Annars håller jag med övriga kommentarer här om att Age2 på många sätt var bättre. Jag är inte helt såld på idén om experience points och skeppningar, men det var väl ett försök att göra någonting nytt och intressant.

1
Skriv svar