Ett alternativt Dreamhack?

Inaktiv
Ett alternativt Dreamhack?

Jag ska ta och kolla. Till och med undersöka saken om det inte är möjligt att arrangera ett "mini" dreamhack, fast bara för konsoler. Det enda problemet är att det saknas TV/Projektorer. Vad kan man få tag i detta?

Kanske ska man ringa ett par företag och höra med dem i fall de är intresserade av att eventuellt sponsra ett sådant evenemang. Tror dock inte det finns några lokala företag som skulle vara så intresserade. Men man kan alltid fråga.

Men som sagt man skulle kunna starta smått och sen utöka. Kanske skulle man kunna ordna så att man får en lokal som tar ca 200 personer, det lär inte vara så svårt att ordna här. Sen behövs det skärmar, det kommer vara det svåraste att få fram. Dessutom så måste det vara av bra kvalitet.

På detta så behövs ju även en internet uppkoppling, vem kommer annars. Kanske inte det viktigaste, men dock ganska nyttigt att ha.

Ska skicka lite mail till lite företag som jag känner till, ett där jag handlade för över två hundra tusen då jag arbetade som inköpare åt ett annat företag. Hoppas att man kanske kan få en bra medvind, vilket är 0,00000000001%. Men det skadar inte att lägga ut lite krockar.

Så då skulle man kunna spela: Wii - PS3 - PS2 och Xbox 360. Sen kanske man skulle kunna samla lite "retro" spel där man kan testa på gamla klassiker.

Så många hade varit intresserade må tro? Någon som har idér eller andra tillägg?

#blogg

Medlem
Ett alternativt Dreamhack?

Väldigt intressant det där. Ser fram emot att se vad du lyckas få fram.

Inaktiv
Skrivet av Loading:

Väldigt intressant det där. Ser fram emot att se vad du lyckas få fram.

Tack har en del att göra i dag så jag ska eventuellt ringa vissa butiker & företag i morgon. Eller så mailer jag först och ringer sen

Medlem

Ahmen du! För helvete! Det är ju sketagött! Jag kommer stå på den högsta byggnaden här i staden och kasta flyers ner på alla gamers och deras föräldrar om du får igenom detta.
Jag kommer självklart också att delta ; ) KÄMPA PÅ!

1
Skriv svar