Topp 10 Bromances i spel

Inaktiv
Topp 10 Bromances i spel

Tisdag är listdag. Det har jag lärt mig.
Tanken var att jag skulle göra en topp 5 men som trogna läsare av den här bloggen vet så har jag ju så otroligt svårt att hålla mig kort. Därtill fanns det fanns helt enkelt för mycket pojkkärlek i spelvärlden för att en topp 5 skulle räcka. Hoppas ni orkar läsa.

För er som inte vet vad en bromance är så saxade jag lite från wiki.

"A bromance or "man-crush" is a close but non-sexual relationship between two men, a form of homosocial intimacy."

Då kör vi.

10. Snake & Otacon
En vänskap skriven i 5miljoner polygoner och fortsatt i oändliga antal rodnande snuskiga Snake-blir-ful-med-Otacon-fan fiction. De diskas nästan från listan eftersom det är svårt att avgöra hur vida det faktiskt rör sig om en bromance eller inte. De adopterar liksom ett barn tillsammans. Vad gör man av det? Faktum återstår dock att aldrig har så mycket kärlek och förtvivlan runnit ur någon som när Otacon serenerar "Snake, Snake, Snaaaaaaake!" Vi vet att det är ömsesidigt. Snake har bara svårt med orden.

9. Jak & Daxter
Jak är en vilsen själ som sökt sig till många subkulturer. Identitetskrisen har varit orsaken till flertalet olyckliga outfits men likväl har Daxter stått brevid honom och stött sin vän även om han säkerligen fått skämmas ihjäl flera gånger. I gentjänst så är Jak cool med att Daxter är en...ja vad han nu är.

8. Cloud & Barret
Man date någon?

7. Ratchet & Clank
Det har vid flera tillfällen sett ut som både Ratchet och Clank skulle gängat sig och kila stadigt på varsitt håll. Robot-Britneys, stjärngeneraler, galaxskurkar, hemliga agenter, tjejerna kommer och går men genom spelserien är det Ratchet & Clank som består. Som en av de viktigaste grundpelaren inom Bromancen säger; "Bro's b4 hoes man".

6. Sam & Max
Försöker du använda Sam's pistol på Max så blir svaret "tempting, but I kinda like the little fella". Max är i utbyte beskyddande mot Sam och säger till honom att han ska dra med honom när han dör. Så svårt har han att leva utan honom. Vi ser det mellan raderna. De båda antropomorpherna vet hur det ligger till mellan dem, men de känner att det vore synd att förstöra alltsammans genom att prata om det. Det vet ju ändå hur de känner.

5. Bill Rizer & Lance Bean
För de har aldrig så roligt som när de är tillsammans. Gemenskapen tillsammans med ett par Spreaders är värd alla Konamikoder i världen. När vi frågar Bill vad han tycker bäst om Lance så säger han att; "han är en bra lyssnare". När vi frågar Lance det samma så säger han att; "han är snäll och väntar alltid på honom i trapphusen".

4. Sonic & Tails
Ni vet den där utstötte pojken som gärna ville hänga med de stora grabbarna men aldrig fick för han var inte tillräckligt cool? Sonic är en sån. Istället har han funnit en följeslagare i en yngre, förmodligen så att han kan hävda sin ålder och visa vem som bestämmer. Tails i sig har inte mycket att säga till om, kuf som han är med sin bissarra utväxt. Även om det är lite storebror lillebror stuk så är ändå de båda oändligt tacksamma främst för att de har någon att vara udda tillsammans med.

3. Mario & Bowser
Visst bråkar de ibland men det är ju sånt vänner gör. Storheten i deras kompiskärlek är att trots tjaffs om prinsessor och dylikt så kan de när de vill, lägga undan allt det där och bara gå ut och spela lite tennis, golfa eller dra några varv på go kart-banan.

2. Marcus Fenix & Dominic Santiago
Visst lipar Dominic över sin fru väldigt mycket men det är inte hälften av bölet som skulle vara ifall han förlorade sin Fenix. Det de här två testosteronmonstren främst har för ögonen är varandra. Vem behöver mysig hemmakväll med Robinson när man kan knäcka bärs och köra motorsåg liksom?

Trumvirvel

1. Ryu & Ken
Kan det bli mycket mer "man love" än att puckla på varandra med gigantiska knogskydd? De pratas om "heart of battle" och "communication through your fists". Ett lingo som bryter språkbarriären och för evigt har fogat samman en amerikan och en japan. Det mest bromantiska ögonblicket i SFIV är när Kens tjej inte längre klarar av hans bottenlösa neediness efter Ryu, så hon hon skickar iväg honom mitt i 9onde månaden för att fylla på med killkramar. För vuxna män gör saker tillsammans. Det vet Ryu och Ken mer än någon annan på listan och därför är de spelvärldens främsta bromance.

#blogg

Topp 10 Bromances i spel

Fin lista, men topp tio är alldeles för många mer än fem, bara så du vet.

Gullig gif på Ken och Ryu, want on shirt.


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

"Daxter är en...ja vad han nu är."

Ottsel!


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar