Blizzard söker folk till nytt MMO-projekt

Medlem

Starcraft goes EVE-Online

Inaktiv

Härligt! De första året med WoW var ju underbart när ALLA spelade .. Hoppas på att få samma känsla i deras nya spel ... Men det lär ta minst 5 år innan vi får spelet i handen :(:(

Medlem

blizzard+icefrog=dota online?

Medlem

http://www.blizzard.com/jobopp/senior-3d-character-animator.s...

"The team behind Diablo I and II is looking for a skilled Senior 3D Character Animator."

Lutar nog åt ett Diablo 3 / World of Diablo.

Inaktiv

Diablo blir det iaf, jag tror inte dom gör en ny franchise när dom andra 2 redan utvecklas och Diablo är en licens att trycka pengar.

Då börjar nästa väntan då, får försöka skita i att följa det, blizz är ju inte direkt oljad blixt på att släppa lir.

Medlem
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av ToRcH:

Tror "World of Starcraft" kommer vara roligare isf.....OM det nu blir den titeln och den serien...

Hur skulle man lyckas göra world of starcraft?

Har alltid drömt om ett mmofps i samma stil som planetside men med ett lätt inlärningskurva ala wow.

Inaktiv

Skulle gärna se ett nytt WoW med MYCKET MER quests och inget pvp.

Ett DIABLO MMORPG vore en önskedröm. :/

Medlem

Gott folk, blizzard har nog med resurser att göra fler än ett spel i taget

Medlem

World of Baldur's Gate ^^

men drömma kan man göra

Inaktiv
Skrivet av Fenix:

tror tyvärr att det kommer bli diablo online

tyvärr??????

:heart:

Medlem

Hoppar på ett Starcraft MMO. Skulle vara riktigt nice att vara Zerg


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Jag läste i en japansk speltidning för drygt ett år sen tror jag det var då dom berättade att det fanns tankar kring ett diablo 3 som skulle vara i mmo-format, kan vara det som dom tagit upp igen och fullföljt?

Medlem

Ja ett diablo MMO skulle sitta fint. Eftersom jag är en hängiven Diablo II spelare så skulle jag definitivt köpa det dirr ^^ hehe.

Inaktiv

sc i eveonlinetappning, fast planetgång.. det är det allmänheten vill ha tror jag.. tvivlar väldigt starkt på något som berör diablo då den skaran redan tillfredställs/tillfredställts genom wow...


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Next-Gen MMO, vore skoj med ett MMO som lever upp till namnet Next-Gen, kanske nåt helt nytt på gång, vem vet Diablo2 clon har vi redan genom Hellgate(dock inte Blizzard men folk från gamle Blizzard)

Medlem

Blir sä¨kert nåt nytt om dom ska leva upp till Next-Gen, har redan Hellgate som en Diablo kopia, inte Blizzard men folk från gamla Blizzard.

Jag hoppas faktiskt på ett mörkare spel. T.ex ta bort barn pixlarna från Warcraft, "verkligare" levande miljö mer blodigt osv. Samma grafik som AoC ja t.o.m "Guild" graffen hade vart ett steg i rätt riktning , vare sig det handlar om singleplayer eller MMO.

Ärligt talat folk ett "vuxet" Warcraft hade tagit genren till en ny nivå. Ingen bebis graffe tack


signatur
Inaktiv

Jag har en teori. Jag tror att det är World of Warcraft II och anledningen till det är så simpel som att om de skulle göra ett MMOG i någon annan av deras världar så skulle de sno kunder från World of Warcraft. Det är dumt att konkurrera med sig själv och just därför tror att jag det är allra minst chans att det blir ett Starcraft MMOG, för då kommer de att konkurrera med både WoW och SC II.
Jag tror inte heller att det är ett Diablo MMOG för att om jag var spelutvecklare så skulle jag försöka täcka så många genrer som möjligt.
Ett stärkande argument för att det är World of Warcraft II är att eftersom de utvecklar SC II just nu så är det dumt att börja utveckla ett WC IV.

World of Warcraft II passar bäst helt enkelt ur ren kommersiell synpunkt.

dofilusåkaffe: Jag håller verkligen med dig. Enda problemet är att såpass många unga spelar WoW så de hade förlorat enorma pengar på att göra ett spel med mature rating och det tror jag inte att de kommer offra.

Medlem
Skrivet av sLeM:

Jag har en teori. Jag tror att det är World of Warcraft II och anledningen till det är så simpel som att om de skulle göra ett MMOG i någon annan av deras världar så skulle de sno kunder från World of Warcraft. Det är dumt att konkurrera med sig själv

Nja. Skulle inte WoW2 konkurera med WoW menar du? Tror inte på ett WoW2 på ett bra tag, folk som spenderat åratal på lvl1-80 eller ännu mer (beroende på hur många expansioner som kommer) lär ju knappast vilja starta om på noll bara sådär...

Sen igen, vad skulle vara "unikt" och "helt nytt koncept" med ett WoW2 (eller ett Diablo Online som vissa tror), inte en chans.


signatur
Medlem

Jag ser gärna ett mmo-spel som inte är så mesigt som WoW är atm. Men eftersom Blizzard vill tjäna pengar känns det som om dom inte kommer att ändra på konceptet "fruktansvärt-lätt-lirat-mmo" som WoW är idag ;(. Tex så bör ju ett eventuellt mmo i diablo vara ganska mörk och dyster kan man tänka sig... men är det något som yngre människor finner intressant eller är det kanske mer åt den mognare marknaden.
Sedan hoppas jag att dom gör det svårt. Det ska ta ett tag att lära sig allt.

Medlem
Skrivet av liath:

Jag ser gärna ett mmo-spel som inte är så mesigt som WoW är atm. Men eftersom Blizzard vill tjäna pengar känns det som om dom inte kommer att ändra på konceptet "fruktansvärt-lätt-lirat-mmo" som WoW är idag ;(.

Lättlirat? Många instanser kräver ju teamwork som måste vara perfektion till 100% nästan + veckor eller månaders av övande. Knappast vad jag skulle kalla "fruktansvärt lätt". WoW är ju populärt pg.a att alla, från hardcorespelare till casuals, har något att hämta.


signatur
Medlem

Tror klockrent på World of Starcraft .. och detta kommer hursom helst gå hem hos koreanerna


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Var på tiden de anlitade någon att koda in collisioncheck i sina MMO.
Och physics/collision är ju just det de söker nu.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv
Skrivet av MKultra:

Nja. Skulle inte WoW2 konkurera med WoW menar du? Tror inte på ett WoW2 på ett bra tag, folk som spenderat åratal på lvl1-80 eller ännu mer (beroende på hur många expansioner som kommer) lär ju knappast vilja starta om på noll bara sådär...

Sen igen, vad skulle vara "unikt" och "helt nytt koncept" med ett WoW2 (eller ett Diablo Online som vissa tror), inte en chans.

Hur skulle en produkt kunna konkurera med sig själv? WoW II är som namnet antyder en nyare version av den gamla produkten och man förlorar ju inga WoW-spelare av att många går över från WoW till WoW II. Det som man vill göra med ett WoW II i sådana fall är framförallt att få WoW II mer tilltalande än WoW för spelare som spelar andra liknande spel som Guild Wars.

Jag vet inte vad som är unikt med WoW II men det är ju uppenbarligen inte att den utspelare sig i Warcraft-världen men jag håller med dig. Jag tror också att det är för tidigt med WoW II, men indirekt så har de sagt att de jobbar på ett nytt MMOG och jag bara räknade ut vad jag tyckte lät troligast, även om det inte är spot on.

Medlem

Jag tycker dom borde göra ett MMOFPS på starcraft. Man ska kunna flyga rymdskeppen och köra fordonen. Tänk att blanda typ....gears of war och starcraft mmo! xD

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Var på tiden de anlitade någon att koda in collisioncheck i sina MMO.
Och physics/collision är ju just det de söker nu.

haha, eller hur!

Flyga i WoW har juh -så- lite känsla så det finns inte. Får hoppas på att dom inte gör samma tabbe med deras nästa projekt om dom får för sig att ha in flyg-grejs. ^^

Medlem
Skrivet av sLeM:

Hur skulle en produkt kunna konkurera med sig själv? WoW II är som namnet antyder en nyare version av den gamla produkten och man förlorar ju inga WoW-spelare av att många går över från WoW till WoW II.

Nej, men man vinner inga nya spelare över, eller hur?

De som inte gillar WoW lär säkert inte börja spela WoW2, då är det bättre att satsa på något helt annat som kan vinna över de som inte spelar WoW..

Varför skulle man bara vilja föra över befintliga spelare till ett nytt WoW?? Det tjänar de inga stålar på, och det är trots det allt går ut på...

WoW2 kommer säkert släppas det också såklart, efter att grafiken blivit fullstädnigt förlegad osv.


signatur
Medlem
Skrivet av Tarax:

Vad det än må bli så hoppas jag att spelet kommer suga....

Mogen kommentar?

Medlem

World of Diablo eller World Of Starcraft? Det är frågan

Medlem

Universe of Starcraft MMOFPRPG tack.

123
Skriv svar