Metroid Prime 3: Corruption

Robot
Metroid Prime 3: Corruption

Slutet gott - allting gott. Eller? Metroid Prime 3: Corruption ska vara hjältinnan Samus Arans sista uppdrag. Metroid Prime ett och två var två av de allra populäraste titlarna till Nintendos Gamecube och Retro Studios Corruption-släpp förväntas bli en rejäl förstärkning av det något slimmade Wii-utbudet.


Medlem
Metroid Prime 3 recenserat

Erhm.. var det slut där?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Lite kort recension eller?

Medlem

Varför skjuta sig trött mot en dörr när den ändå inte öppnas förrän det som finns bakom laddats färdigt?

Något kort recension, är inte detta en stortitel som förtjänar en sida till? Ganska lika åsikter som i DN's, för övrigt.

Medlem

En väldig tun recension!

Finns många mer skillnader mellan Corruption och GC-Prime varianterna än kontrollen.

Personligen tycker jag att corruption var den sämsta av alla, men men...

Inaktiv

Sämsta recensionen på nätet tillsammans med GameSpots


signatur

sleeplezz

Medlem

jaha o vad handlar spelet om då? Rädda världen eller nått antar jag men skadar inte med lite mer info.

Medlem

yikes vilken dålig grafik :S vet att det inte är det som det går ut på men... vafaen.. allvarligt?

Medlem
Skrivet av TeveT:

yikes vilken dålig grafik :S vet att det inte är det som det går ut på men... vafaen.. allvarligt?

Eh, spelet är ju till Wii. Det där är ju ett ganska smaskigt spel för att vara till Wii.

Inaktiv

Har precis klarat spelet. Ett mycket bra spel enligt mig.

Håller inte alls med recensenten, inget fel på början och absolut inte tråkigt. Och varför ens klaga på "stoppad av en vakt" när det bara är att gå runt hörnet och spara precis som han säger? Man måste vara mäkta irriterad för att anmärka på något sånt.

Tycker inte heller att det är särskilt svårt att komma in i spelet.

Den störst negativa saken är helt klart dörröppningarna. Ibland kan man få stå och vänta 5-10 sekunder på att en dörr ska öppnas. Mycket jobbigt, speciellt när man är i en stressad situation (ibland vill man springa igenom några rum man redan varit i utan att ta hand om alla nya fiender och då är långsamma dörrar väldigt irriterande).

En annan negativ sak är storyn som är sådär. Scannar man inte som en dåre missar man mycket information. Storyn skulle kunna göras mycket bättre. Speciellt slutet känns väldigt hastigt gjort.

Med det sagt är det ett mycket bra spel! Jag ger det till och med betyget 9/10. Tog ca 18h att klara av.

Medlem

Tro mig grafiken är inte oroande, spelat igenom Metroid Prime del1 för ca 1 år sen. Fete spel måste jag säga, kanske dags att köpa del2 till min dammiga GameCube.

Dock så hade detta spelet var så himla mycket snyggare på PC/360 eller PS3.

Storyn är bra, gameplay samt styrning helt ok, bossfighterna lika så.

Tummen upp för Metroid 3 Corruption!

Inaktiv

Det är inte rättvist att dömma grafiken efter screenshotsen, kolla på en trailer eller bättre, spela spelet.
Riktiga snygga effekter för ett Wii-spel, nog det snyggaste Wii-spelet tills Super Mario Galaxy kommer ut

Inaktiv

*asg* att ge metroid 3,5 av 5 möjliga ...

Inaktiv

Not my cup of tea

Inaktiv
Skrivet av DwG-Evil_puuKE:

*asg* att ge metroid 3,5 av 5 möjliga ...

Bara för det är en klassisk spelserie ska det ha högra menar du?

Inaktiv

Vilken fantastiskt oinspirerad och oproffsig recension!

Att man inte kan läsa kartan eller förstå vad som ska göras genom att inse logiken i ett skepps utformning av viktiga platser kan inte vara speltillverkarens fel.

Att irra omkring och planlöst skjuta omkring sig och sen bli irriterad över att man ska lära sig hur savefunktionen fungerar? Och fortfarande efter den halvtimmen inte lärt sig den extremt enkla kontrollen tyder på en mycket oerfaren spelare som skrivit...

Jag köpte detta som mitt andra wiispel efter det inledande zelda. Tog upp kontrollen, tittade mig omkring med samus några gånger så var det bara att köra igång.

Den inledande fasen som enligt recensenten var meningslös och långtråkig tog jag som en lugn stund att kika runt under tiden jag gick till kommandobryggan som ligger mycket logiskt placerat om man tänker lite.
Den uppenbarligen frustrerande inledningen var alltså över på ett par minuter för mig och sen startade äventyret med en klockren spelkontroll och många timmars upplevelser!

Känns inte som att recensenten i det här fallet inte spelat längre än första bossarna och sen ledsnat för att det var för svårt.

Neh, oseriöst FZ, skärpning nu.

Medlem

Otroligt bra spel imo. Vissa områden tar lite väl lång tid att ladda men allting annat är bra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

måste bara fråga, har denna person som skrivit denna recension gjort det ofta förut? För annars märks det -.- Tycker det absolut inte är något fel på inledning, vill man ha något smidigare än ett spel med lite story och försöker bygga upp någon sorts närvaro känsla så kan man väl spela quake eller nåt.

Medlem

Jag måste hålla med recensenten att inledning var dålig. Min motivering är att det var mer likt HALO än metroid. Corruption har tappat en stor del av mystiken med alla dessa röster och filmer och människor. Det ska vara en ensam Samus konstiga grottor.

Det här med att vapnen uppgraderas på varandra, tyckte jag inte heller om. Det tog bort hela, vilket vapen är bäst när? - momentet. Samma sak med de något tråkiga visiren. Man använde bara scan och vanlig. Dem två andra var ganska tråkigt utformade och de hade inga sjyssta användningsområden.

Och för övrigt är grafiken/designen jävligt snyggt.

Å andra sidan är recensionen fortfarande väldig dålig.

Antikvitet

Ni som tycker att recensionen är dålig, maila mig gärna på john.severinson(snabel-a)fz.se och berätta vad ni tyckte var dåligt. Vi tar förstås åt oss av alla synpunkter och försöker göra bättre ifrån oss nästa gång.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

PaZ
Medlem
Skrivet av John:

Ni som tycker att recensionen är dålig, maila mig gärna på john.severinson(snabel-a)fz.se och berätta vad ni tyckte var dåligt. Vi tar förstås åt oss av alla synpunkter och försöker göra bättre ifrån oss nästa gång.

Ja, jag tycker det var lite väl mycket icke-konstruktivt gnäll på recensionen. Sen måste jag invända att det är ganska intressant att höra hur inledningen ter sig för en (relativ) nybörjare, eftersom det är många sådana som spelar på wii..

Medlem

alla har klagat på inledningen vilket jag infinner mycket intressant och underhållande för det ger ett nytt perspektiv på hur hennes liv (om hon nu har nått) är iaf...lite små nyheter om den "stora storyn" som innefattar alla spel, så jag tyckte inledningen är bra, vilket ingen annan verkar tycka som recenserat detta spel (ikluderat andra sidor och sånt shit).

Inaktiv

Bra recensionen tack fz.

Inaktiv

LOL @ this!


signatur

sleeplezz

Medlem

Dåligt betyg för ett dåligt spel, inget konstigt med det


signatur
emp
Medlem

Ett spel som Metroid förtjänar iaf 2 sidor.

Medlem

Har lirat igenom Prime 1 och lite av prime 2, grymmt bra när man kommer in i det. Synd att inte detta spel kom till min PS3:a istället för weewee. Hade kunnat bli hur bra som helst med lite upphottad grafik. Tycker för övrigt att Wee är på tok för dyr med tanke på att man betalar för en gamecube + ny handkontroll.
Mitt sista GC spel blev iaf Zelda och det var jag glad för att man fick lira igenom iaf.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem
Skrivet av emp:

Ett spel som Metroid förtjänar iaf 2 sidor.

Eller hur, det här är ändå ett av de större spelsläppen till wii. Jag sprang runt i varje affär i sthlm på releasedagen (hade inte bokat) och det var slut precis överallt.

Antikvitet

Jag kan säga som så att jag än så länge inte fått ett enda mail.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Det här spelet är i min mening RIKTIGT bra! kontrollen e klockren för att vara konsoll och inledning är nyskapande från de andra spelen och får en direkt in i handlingen och man får äntligen reda på lite saker bakom det hela.

Angående det där med att det tar lång tid att öppna dörrar så är det faktiskt en "osynlig" laddning som sker... enligt mig är det iaf skönare än att få upp en skärm där det står "Loading" på :P!

Jag e grymt nöjd med spelet, men det kan ju bero på att jag älskade de andra 2 oxo

12
Skriv svar