En helg med Football Manager

Inaktiv
En helg med Football Manager

Hallå!

Blev tyvärr inget inlägg igår. Så det får bli ett nu istället.

Blev en del #Football Manager 2009 i helgen. Tycker det börjar gå ganska hyfsat för mig. Skapat mig ett stjärngäng med Malmö FF nu. Lite småfusk med pengar, men inget mer är gjort. Två raka Allsvenska titlar och kval till Champions League väntar. Garaca och Touma (i verkligenheten Durmaz) har utvecklats som satan. Garaca är fortfarande bara 19, men konkurrerar redan om A-landslagsposition. Samma sak gäller Touma. Luftar en del inköpta talanger emellan åt. Så som Sergio Navarro från Villareal. Kan dock vara så att han inte är synlig för alla, utan att han är "overklig" eftersom att jag spelat i tre säsongen och han är 16.

Diggar verkligen FM. Riktigt bra spel, verkligen. Har alla FM-spel varit de senaste åren. Men just att man kan se matcherna i 3D nu gör allt mycket mer underhållande. Inte bästa grafiken, men who cares? Vill man ha bättre kan ju alltid välja #FIFA Manager 09, som jag för övrigt tycker suger.

Hur går det för dig på FM? Kommentera.

God kväll!

#blogg


signatur

--------------------------
http://www.fz.se/bloggar/spelbloggen_/

Medlem
En helg med Football Manager

för mig går det grymt på fm, har jobbat upp mig som tränare för Manchester United och har köpt in Agüero, Messi, Aquino och Buonanotte. Ja.. jag gillar argentinare^^ , dock är tevez såld till madrid. Jag har dessutom 4 raka ligasegrar med mitt united och 3 champions league, vunnit fa-cupen 4 gånger, ligacupen 3 och comunity shield 3... så för mig flyter det på, men känns det inte lite tråkigt när du har fuskat till dig pengar ? :S

Inaktiv

bra jobbat!!/bruno

Medlem

Som sagt , fuska e väl lite synd

Inaktiv
Skrivet av alle1992:

för mig går det grymt på fm, har jobbat upp mig som tränare för Manchester United och har köpt in Agüero, Messi, Aquino och Buonanotte. Ja.. jag gillar argentinare^^ , dock är tevez sold till madrid. Jag har dessutom 4 raka ligasegrar med mitt united och 3 champions league, vunnit fa-cupen 4 gånger, ligacupen 3 och comunity shield 3... så för mig flyter det på, men känns det inte lite tråkigt när du har fuskat till dig pengar ? :S

Inte för att jag vill vara sån, men tror att det är roligare att spela som Malmö FF med fusk än att spela som United.

Själv brukar jag alltid spela i något mitten/botten lag för att det är lite mer utmaning. Tycker att det är för enkelt med de stora klubbarna, tyvärr så stämmer det väl ganska bra överens med verkligheten.

Medlem
Skrivet av MulleMeck:

Inte för att jag vill vara sån, men tror att det är roligare att spela som Malmö FF med fusk än att spela som United.

Själv brukar jag alltid spela i något mitten/botten lag för att det är lite mer utmaning. Tycker att det är för enkelt med de stora klubbarna, tyvärr så stämmer det väl ganska bra överens med verkligheten.

Där håller jag inte med. Jag tycker inte att själva vinsten och vilket lag man har är det roliga och själva meningen med spelet, jag tycker det roliga och underhållande är att lägga taktik och skaffa spelare och få sitt lag att fungera som en grupp, sen vilket lah man har spelar mindre roll, att jag valt united är mest bara för att jag älskar dom ^^

1
Skriv svar