The Settlers 6 uppdaterat

Robot
Medlem
The Settlers 6 uppdaterat

Settlers 6 förstör hela serien!

Medlem

Tackar för denna! Kanske gör spelet lite bättre, för det är ju inte så bra...

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Settlers 6 förstör hela serien!

Tvärtom, äntligen bort från AoE(settlers5) och tillbaka mot riktiga Settlers. Ett steg i rätt riktning!

Medlem

Settlers 2 var seriens höjdpunkt, sen har det dalat lite upp och ner.

Inaktiv

Dalat upp och ner. Bra där!

Tyckte demot var ganska trevligt. Kändes som Settlers, vilket måste vara en bra grej i fallet.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Settlers 3 var min egna bästa Settlers upplevelse....4 var "grötig" och 5 talar jag inte högt om. 6 tycker jag har kommit delvis tillbaka till rötterna.

Smaken e som baken som dom säger

Medlem

Jag har inte spelat settlers innan och jag tyckte detta spela var riktigt roligt men...
Det är för lite krig, för lite enheter och lite väl mycket vänner...
Spelet är på tok för enkelt, det går bara inte misslyckas - det enda svåra är att orka vänta på resurser...
Jag hatar att det finns en maxgräns för hur stor stad man kan göra - empire earth är enda spelet där det inte finns några gränser för hur mycket du kan bygga, hur många enheter du kan ha osv...

Sjukt snyggt är det i alla falll... Det ser ut ungefär som AoEIII lovade att det skulle se ut men inte gjorde... Jag avskyr också att man inte kan välja enheter en och en utan att man måste välja en grupp...

Riktigt kul spel dock.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag har inte spelat settlers innan och jag tyckte detta spela var riktigt roligt men...
Det är för lite krig, för lite enheter och lite väl mycket vänner...
Spelet är på tok för enkelt, det går bara inte misslyckas - det enda svåra är att orka vänta på resurser...
Jag hatar att det finns en maxgräns för hur stor stad man kan göra - empire earth är enda spelet där det inte finns några gränser för hur mycket du kan bygga, hur många enheter du kan ha osv...

Sjukt snyggt är det i alla falll... Det ser ut ungefär som AoEIII lovade att det skulle se ut men inte gjorde... Jag avskyr också att man inte kan välja enheter en och en utan att man måste välja en grupp...

Riktigt kul spel dock.

ööh... inte för att vara den som är den.. men EE är VÄLDIGT begränsat i antal enheter... pröva att köra MP så får du ju tillåmed själv sätta gränsen... (max ligger runt 1000st har jag för mig)

Medlem
Skrivet av TrooP:
Skrivet av CastorFiber:

Riktigt kul spel dock.

ööh... inte för att vara den som är den.. men EE är VÄLDIGT begränsat i antal enheter... pröva att köra MP så får du ju tillåmed själv sätta gränsen... (max ligger runt 1000st har jag för mig)

Ja, ok - det finns en gräns men den är max 12000 eller liknande och då får du spela bra längre än tillgångarna på kartan räcker till för att bruka upp så den gränsen spelar ingen roll...

Tvåan däremot, är helt tvärtom - där får man bara ha ett visst antal per land man har claimat... usch.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Settlers 6 skulle kunna heta Age of Empire. Den mjuka grafik på byggnader och värld som tidigare setlers har finns inte längre. Nu är det bara snyggt men stelt och extremt begränsat. En kass kopia av AoE3! 1,5 av 5pts skulle jag sätta.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag har inte spelat settlers innan och jag tyckte detta spela var riktigt roligt men...
Det är för lite krig, för lite enheter och lite väl mycket vänner...
Spelet är på tok för enkelt, det går bara inte misslyckas - det enda svåra är att orka vänta på resurser...
Jag hatar att det finns en maxgräns för hur stor stad man kan göra - empire earth är enda spelet där det inte finns några gränser för hur mycket du kan bygga, hur många enheter du kan ha osv...

Sjukt snyggt är det i alla falll... Det ser ut ungefär som AoEIII lovade att det skulle se ut men inte gjorde... Jag avskyr också att man inte kan välja enheter en och en utan att man måste välja en grupp...

Riktigt kul spel dock.

Hela poängen med Settlers är ju att slippa kriga så mycket som möjligt. I ettan å tvåan så slogs ju gubbarna själva när det behövdes, man såg bara till å ha bra med mat å guld till dem så de blev starkare. Nu är det för mycket RTS över det hela...

Men som sagt, det är rätt kul ändå.

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Settlers 6 skulle kunna heta Age of Empire. Den mjuka grafik på byggnader och värld som tidigare setlers har finns inte längre. Nu är det bara snyggt men stelt och extremt begränsat. En kass kopia av AoE3! 1,5 av 5pts skulle jag sätta.

Eh, femman var den som var mest wannabe-AoE..

1
Skriv svar