Medieval II: Total War - Kingdoms

Robot
Medieval II: Total War - Kingdoms

Mer av allt lyder filosofin bakom det senaste tillskottet till Total War-familjen. Om du inte har tröttnat på att leka medeltida härförare vid det här laget finns det mycket att hämta i den här fullmatade expansionen.


Medlem
Medieval II - Kingdoms testat

Hehe, är ni inte lite väl sent ute nu?

Medlem
Skrivet av Schtraider:

Hehe, är ni inte lite väl sent ute nu?

"Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge heter det"

Medlem

mkt bra skrivet , testade spelet på brosans dator föll inte i smaken för mig:S


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

För högt betyg som vanligt när det kommer till TW. Buggarna, eller utvecklarnas val att inte lägga till nödvändiga grejer och så klart totalt strunta i att fixa urgamla och välkända fel, ska dra ner betyget tycker jag. Spelet har också ett väldigt kort liv utan moddar. Själv gick jag tillbaka till Rome och Europa Barbarorum, då får man i alla fall mer innehåll.

Ett gigantiskt grundfel med TW är att striderna är för många och väldigt snabbt blir tråkiga. Färre men häftigare strider på battle map borde vara inriktningen, inte att i nio fall av tio jaga runt (p.g.a. usel AI) faktiskt väldigt underlägsna arméer, men som av spelet räknas som jämna eller bättre.

Inaktiv

Håller med helt och hållet. Har inte ens öppnat mitt ex köpte det bara för att ha det redo när det dyker upp nån vettig mod.

Det där med striderna är något som också irriterar mig men som jag hoppas att moddarna tar tag i. Har en del idéer själv men har ingen koll på vad CA har lämnat för utrymme.

Inaktiv

Jag förstår inte hur någon vid sina sinnes fulla bruk kan säga att Total war-serien har kort livslängd! Att spela igenom maincampaign är roligt och tar mycket, mycket lång tid, både i Rome och Medieval 2. Men då förutsätter jag att man spelar på svårare nivå än easy, vilket du antagligen inte gör om du tycker det är kort.


signatur

<Anton>

Medlem

Det bästa med Kingdoms är ändå att det är ett omfattande tillägg. Fyra nya kampanjer att spela. Gillade det, även om det inte var speciellt nyskapande.

Medlem

Tycker spelet lever väldigt länge, även utan moddar. Att spela igenom kampanjläget är ingenting som görs på en grisblink:) Självklart har spelet sina avigsidor (buggar är en av dem) men jag tycker ändå att total war förtjänar höga betyg... Hade förresten gärna sett en uppföljare på Shogun: Total War, samurajer kicks ass...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

I löv total war. Ska bli skitkul med Empire.

Medlem

Helt klart lång livslängd på Total Warkampanjen. Som sagt är det ett par ai-problem som kan göra en så otroligt förbannad ibland. Om exempelvis ett fienderegemente flyr och dras ut i en lång "kolonn" vet inte ens trupper vilken fiendesoldat de ska anfalla så de bara håller ungefär samma temp på tryggt avstånd och gör inte ett skit. Man får tvinga dem genom att flytta dem i fiendens väg och hoppas att de är aggressiva nog att hugga ett par gånger.

Och som sagt; kavalleri som stannar i sin charge är skitstörigt eftersom man har ansträngt sig för att få dem i en fördelaktig position och om deras charge inte funkar är de rätt kassa.

OCH diplomatin är ju så värdelös. Fienden vet inte sitt eget bästa på strategikartan. Förstår inte hur den resonerar. För att inte tala om alla irriterande grejer med påven som alltid tycks favorisera fienden. Lösningen är att slakta påvestaterna. Moahaha!

Inaktiv

Bra recension. Blir nog ett köp det här:D, så man har något att spela i väntan på Empire TW

Inaktiv

Jag gillar total war serien skarpt

Medlem

Enda anledningen till att man har M2TW: Kingdoms är så man kan spela modden "Stainless Steel 5.0". Utan moddar skulle Total War-spelen vara bra mycket tråkigare.

Medlem

Bra recension och rätt betyg enligt mig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det stora problemet är just som sagts, det är för många småslag.
Till slut tröttnar man på att tvingas slå ut tre rebell enheter mitt i riket. Bättre vore det om man konstruerade det så att det blev färre slag, men mer avgörande och större.
Därmed inte sagt att MTW2 är dåligt


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av Mr. G:

Det stora problemet är just som sagts, det är för många småslag.
Till slut tröttnar man på att tvingas slå ut tre rebell enheter mitt i riket. Bättre vore det om man konstruerade det så att det blev färre slag, men mer avgörande och större.
Därmed inte sagt att MTW2 är dåligt

Autoresolve?

Inaktiv

En strid man på battle map vinner med säg 10 % egna förluster och 95 % av fienden dödade kan med auto resolve ge totalförlust och nästan hela ens armé utraderad med generaler och allt. Så man är tvungen att jaga runt små rebellarméer om och om igen - kanske hundra gånger, en halv dag i ren tid - under en kampanj.

Man kan ju också sänka svårighetsgraden (köra utan moddar och inte på very hard) och ha oändligt med pengar och trupper så det inte spelar någon roll om man förlorar hela stacks med auto resolve då och då...

TW-spelen är trasiga på många sätt, och man inser det när man efter en tids spelande sett igenom "wow, vad fränt"-ridån.

Helt rätt och att CA fortfarande inte fixar alla problem är ett rent skrämmande tecken på total brist av respekt för sina betalande kunder.

Medlem
Skrivet av Schtraider:
Skrivet av Mr. G:

Det stora problemet är just som sagts, det är för många småslag.
Till slut tröttnar man på att tvingas slå ut tre rebell enheter mitt i riket. Bättre vore det om man konstruerade det så att det blev färre slag, men mer avgörande och större.
Därmed inte sagt att MTW2 är dåligt

Autoresolve?

Ger de mest märkliga resultaten. En klar förlustaffär.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Tidiga.

Annars är jag inget Total War-fan. Och demot av Medieval 2 var hyffsat dåligt optimerat.

Inaktiv

Jag undrar hur man får fler gubbar i armén.

För man har så här kallade "cards" där det visar vad de är för slags soldat, typ knigt å sen i högra hörnet står de oftast 150, men ja har sett på en del screenshots att de står 300 ist :S
Satt undrar om de är min prestanda som inte är tillräckligt stark.
Men är inte riktigt säker...

Hoppas att ni förstår smile1 (det som kan o spelar medieval)

Medlem
Skrivet av krillebrajj:

Jag undrar hur man får fler gubbar i armén.

För man har så här kallade "cards" där det visar vad de är för slags soldat, typ knigt å sen i högra hörnet står de oftast 150, men ja har sett på en del screenshots att de står 300 ist :S
Satt undrar om de är min prestanda som inte är tillräckligt stark.
Men är inte riktigt säker...

Hoppas att ni förstår smile1 (det som kan o spelar medieval)

Tror det finns nån inställning i options eller nåt där man ställa in vilken mängd man vill ha i arméerna eller nåt..
Tror det finns typ tre, small, normal eller large..
Vet inte om det e exakt så det heter och vet inte heller om det e exakt det som du nämner som det handlar om, men låter som att det skulle kunna vara det
Har personligen inte lekt speciellt mycket med dom inställningarna, alltid låtit det vara på normal..
Större arméer tar väl större prestanda..

Medlem

Blev väldigt imponerad av spelet när jag först spelade det. Medieval 2 TW alltså... Men insåg redan då att jag hade för dålig dator så gav upp ganska snabbt tyvärr och det tar förbannat långt tid att spela också. Man ska pausa o ställa trupper rätt varenda gång.. Trupperna man ställer upp en gång borde sparas till nästa krig eller liknande så man slipper göra denna evia omställnig varenda gång.

Givetvis är varje krig helt olika men ändå är det en klar genväg än att flytta varje gång.. Tex Bågskyttarna längst fram o spjuten precis bakom eller hur man nu vill ställa upp! Nå ja gött spel det jag spelade! Ser verkligen fram emot Empire: TW

Inaktiv

Har precis köpt orginalet och nu har jag både Rome och Medieval 2 , jag saknar några grejer från Rome men det är ändå ett väldigt bra spel och funderar på att köpa Kingdoms, är det värt det?
Kan jag köra Grand Campaing med tex aztecerna? funderar starkt på att köpa det.
:heart:

1
Skriv svar