Quake Wars uppdaterat, SDK på gång

Robot
Medlem
Quake Wars uppdaterat, SDK på gång

Stör mig att vissa av sakerna inte har fixats förr. Men så är det nu för tiden, spel släpps och utges för att vara "klara" men är egentligen i samma skick som sen beta.

Medlem
Skrivet av Famest:

Stör mig att vissa av sakerna inte har fixats förr. Men så är det nu för tiden, spel släpps och utges för att vara "klara" men är egentligen i samma skick som sen beta.

Tyvärr har du rätt

Medlem

Skitspel


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Skrivet av Famest:

Stör mig att vissa av sakerna inte har fixats förr. Men så är det nu för tiden, spel släpps och utges för att vara "klara" men är egentligen i samma skick som sen beta.

Fast jag tycker inte det var så mycket fel på ET:QW, iaf om jag jämför med andra spel jag spelat.

Inaktiv
Skrivet av Bill:

Skitspel

*asg*

Medlem

De kan gärna släppa detta helt fritt också, precis som de gjorde med EnemyTerritory. Tyvärr, en gång modteam, alltid modteam


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv
Skrivet av DwG-Evil_puuKE:
Skrivet av Bill:

Skitspel

*asg*

Det är dig man kan asgarva åt som tycker att ett sånt skitespel som ETQW är ett bra spel.... Herregud.

Medlem
Skrivet av Bill:

Skitspel

qft

Trodde verkligen på det här spelet, lirade beta, testade retail... its shit =/


signatur

Bara gör det.

Inaktiv

jämnfört med battlefield serien är detta spel buggfritt iaf

Inaktiv

Jämfört med BF spelen saknar ETQW gameplaykänsla, man får heller inte glömma att BF serien är roliga spel något som ETQW brutalt misslyckats med att bli.

Medlem

ETQW är något mera komplicerat än genomsnittsspelet vilket verkat leda till att många inte riktigt förstår det och kan ha roligt.

T.ex. så är det ganska meningslöst (och tråkigt) att endast springa runt och planlöst skjuta fiender. Det ger inte laget mycket och leder till många tråkiga - om än korta - stunder i väntan på respawn.

ETQW är lätt bland de roligaste spelen på min dator just nu.

Inaktiv

ETQW äger sönder.:up:


signatur

dudeldiduedldededldeududlddiididiiiii <- mitt gitarr solo.

Medlem

Försäljningssiffrorna talar för hur populärt det är

Inaktiv
Skrivet av Tigersharkswe:
Skrivet av DwG-Evil_puuKE:
Skrivet av Bill:

Skitspel

*asg*

Det är dig man kan asgarva åt som tycker att ett sånt skitespel som ETQW är ett bra spel.... Herregud.

LOL

Medlem

en del kids gillar halo andra QW


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

ET:QW är ett komplicerat spel och det tar ett tag innan man fått "the hang of it" så att säga. För dom som bara spelat betan och demot, ge det en chans till. När man väl har satt sig in i det så är det ett jävligt roligt och utmanande spel.


signatur

dare to be bold

Inaktiv
Skrivet av Proppen:

Försäljningssiffrorna talar för hur populärt det är

Precis BF2 säljer bättre än ETQW i Sverige ROFL!

URK
Medlem

har spelat båda och jag tycker att etqw är mera utmanade än att campa i bf2 eller bli sönder baserape. etqw kräver mera av en spelare och kunskap. mera olika taktiker kan man genom föra än bf2.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av Tigersharkswe:

Jämfört med BF spelen saknar ETQW gameplaykänsla, man får heller inte glömma att BF serien är roliga spel något som ETQW brutalt misslyckats med att bli.

Vilken tur att vi tycker olika då.
Så, nu har du sagt ditt, så sluta gnälla i tråden, tack.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv

Gnälla pytsan, det är närmre informationsutbyte än att gnälla skulle jag säga
Dessutom låter URK som en publichero (inget illa menat med det).

URK
Medlem
Skrivet av Tigersharkswe:

Gnälla pytsan, det är närmre informationsutbyte än att gnälla skulle jag säga
Dessutom låter URK som en publichero (inget illa menat med det).

du får tycka vad du vill men jag har mera timmar i klanmatcher i bf2 än vad jag har i puplic. det är väl 400timmar i public och 600h i klan. det jag tycker roligt är att det inte är en massa med flygcampare i qw samt det går inte ut på att åka runt och ta en massa med flagor samt obalansen inte finns i qw som i bf2. sedan går qw inte efter ett gäng fjortisar som gnäller att de inte kan döda bra spelare lika lätt som i bf2. claymore är det bara att lägga ut så har man 2 kills direkt. osv.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Största felet som SD gjorde var att dem bara tänkte på klan spelare när dem gjorde spelet. Problemet med det är att kanske 10% av alla spelare kanske är med i klaner, så SD får skylla sig själva att spelet säljer så dåligt. Dem borde ha lyssnat lite mer på pub spelare, och inte bara på klanspelare. Men som nån sade, en gång moddare, alltid moddare. Jag uttryckte min oro för det hela tiden innan det släpptes, hoppades att spelet skulle bli bra, men var orolig att det inte skulle bli det, tyvärr blev det exakt som jag oroat! Det här spelet kunde ha blivit så grymt, tyvärr blev det inte så.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Jag blir bara mer och mer nöjd med spelet, det är relativt snabbt, det har ett oerhört varierande spelsätt, teamplay är bra (precis som i w:et) samt att den där panik känslan jämt infinner sig när man sakta men säkert blir tillbakapressad mot att hålla sitt sista objective. Moi loves it!

Medlem
Skrivet av SupremacyGnu:

ET:QW är ett komplicerat spel och det tar ett tag innan man fått "the hang of it" så att säga. För dom som bara spelat betan och demot, ge det en chans till. När man väl har satt sig in i det så är det ett jävligt roligt och utmanande spel.

Word!

QW:ET styrka och svaghet är att det kräver mer av spelaren än att bara springa fram till en flagga och sitta där tills den ändrat färg. Det tar längre tid att sätta sig in i det än BF2, men när man gjort det så är det också roligare IMHO.

Det passar inte alla, men å andra sidan så är det heller inte mot lagen att inte spela det om man inte vill.

Medlem
Skrivet av RazorShard:

QW:ET styrka och svaghet är att det kräver mer av spelaren än att bara springa fram till en flagga och sitta där tills den ändrat färg. Det tar längre tid att sätta sig in i det än BF2, men när man gjort det så är det också roligare IMHO.

Tyvärr är det exakt hur dem flesta spelar ETQW, varför jag inte gillar det är just att det påminner för mycket om BF2, men mer som en billig mod kopia. Du kanske inte springer och cappar flaggor, men uppdragen är ofta exakt lika enkla som just det, cappa flaggor, så det blir inte så stor skillnad i slutändan ändå. Plus att spelet är sååå buggigt, fordonen är såå dåliga och beter sig så overkligt. Plus att spelet har inte riktigt den tempo som passar ett spel som ETQW/BF2/BF2142 mfl. Tycker det borde ha varit bara lite slöare, så som det är nu så är ju fordonen helt bortkastat med tid, du springer ju nästan snabbare än kör bil?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

HaZe303, du har tydligen inte spelat mycket etqw, för du har verkligen 0 koll, ett objective är verkligen inte som att cappa en flagga i bf2, inte ens nära. Spelet är inte buggigt som du påstår, efter 1.1 har jag inte ens sett någon bug, dom som var kvar blev tydligen fixat i 1.2, fordonen är inte alls dåliga, kör en Desocrator så ser du det. slutligen så springer man inte alls så snabbt eller nästan så snabbt eller till och med hälft så snabbt som en bil.

Spela lite mer före du uttalar dig...


signatur

http://www.rainbowsix-vegas.net - Rainbow Six: Vegas community

Inaktiv
Skrivet av Tigersharkswe:
Skrivet av Proppen:

Försäljningssiffrorna talar för hur populärt det är

Precis BF2 säljer bättre än ETQW i Sverige ROFL!

Är du 12 år?

Inaktiv

Jag tycker de e nice att lira ETQW! Kanske inte det mest revolutionerande men helt ok. BF i all ära men det är väl dax för DICE (EA) att komma med nått nytt typ BF3.

Medlem

QW är skit... move on plz Kan inte vara kul att vara en kopia av ett 2 år gamalt spel urk... Noll i spelkänsla... TF2 fyller ju tomrummet gott o väl...


signatur

Alfa Bertil

1
Skriv svar