LucasArts och BioWare skapar spel ihop

Robot
Medlem
LucasArts och BioWare skapar spel ihop

mmorpg

Medlem

Ryktet ang. att det skulle vara ett nytt SW mmorpg verkade väldigt osannolikt innan det här men nu vågar man ju nästan hoppas, så länge det inte går samma väg som SW:G gjorde :S

Medlem

kotor3?


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Bioware fortsätter att ge oss underbara titlar, måste säga att de nog har givit mig flest timmars underbar underhållning än någon annan dev. Speciellt kotor 1&2

hoppas verkligen på ett nytt kotor eller nytt ip, men dock inget MMORPG.. har sååå tröttnat på den genre...

Medlem

*Ber om KOTOR 3* Notera: Inte religiös!

Inaktiv

Något säger mig att det kommer bli ett ännu jobbigt mmorpg spel. Hoppas hellre på att det blir Kotor III

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Bioware fortsätter att ge oss underbara titlar, måste säga att de nog har givit mig flest timmars underbar underhållning än någon annan dev. Speciellt kotor 1&2...

Men, Bioware står inte bakom Kotor2, det gör Obsidian Entertainment.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Medlem
Skrivet av Tpiom:

Något säger mig att det kommer bli ett ännu jobbigt mmorpg spel. Hoppas hellre på att det blir Kotor III

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Bioware fortsätter att ge oss underbara titlar, måste säga att de nog har givit mig flest timmars underbar underhållning än någon annan dev. Speciellt kotor 1&2...

Men, Bioware står inte bakom Kotor2, det gör Obsidian Entertainment.

det e sant


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Det är ju deras studio i Austin som utvecklar spelet, så ett onlinespel måste det ju vara. Det enda realistiska alternativet är ett Star Wars-MMORPG.


signatur
Medlem

Lär bli ett mmorpg. Räcker att de sneglar lite på hur mycket Blizzards drar in varje månad och sen tittar på vad de har att jobba med så ser de ett STORT dollartecken.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Något säger mig att det kommer bli ett ännu jobbigt mmorpg spel. Hoppas hellre på att det blir Kotor III

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Bioware fortsätter att ge oss underbara titlar, måste säga att de nog har givit mig flest timmars underbar underhållning än någon annan dev. Speciellt kotor 1&2...

Men, Bioware står inte bakom Kotor2, det gör Obsidian Entertainment.

kom på det när du säger det hehe men kotor 2 var ju "sämre" än ettan så det märks

Inaktiv

MMO, MMO, MMO...

*håller tummarna*

Medlem

Hoppas det blir ett Star Wars mmo.

Medlem

klart det blir ett mmorpg till, som nån sa tidigare, dom vill väl också ta del av kassakon..
tyvärr..
men jag lever på hoppet och skulle mer än gärna se ett kotor 3..

Medlem

Yes! Det blir säkerligen ett MMORPG. Grymt trevligt!!

Medlem

Om några år kommer väl alla företag bara göra MMORPG's och hundratals expansioner.

Vilken mardröm...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Det är väldigt sannolikt att det är spelet som Austin-studion arbeter med, vilket är ett MMORPG (annonserades ju för ett par år sedan). Själv hoppas jag verkligen på ett Star Wars MMORPG som kan bygga vidare på det konceptet som används i SWG till en början.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

När Star Wars Galaxies var bra (innan Lucasarts förstörde det med ett antal kassa patchar) hade jag den åsikten att jag aldrig skulle betala en månadsavgift för ett spel. Nu har jag ju ändrat mig och Star Wars Galaxies suger. Så ett nytt välgjort Star Wars-MMO vore underbart.

Det vore en annan sak om det redan fanns flera bra Star Wars-MMO. Men nu gör det inte det.

Medlem

Precis som en del sagt innan mig, snälla ge mig ett nytt kotor...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Vila i frid

Ett MMORPG-kotor vore ju kungligt. Så länge de inte förstör nått.
Våga skapa Star Wars utan jedis.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

KOTOR har ju en rätt så SWG lik stridsmotor,
klart man inte ska pausa så fort man hamnar i strid
men systemet i orginal SWG med 5 sekunders
"turns" var lysande, gav ju spelaren möjlighet att
arbeta aktivt, att t.ex ducka för en attack osv.

Jedis vara eller inte, i KOTOR finns det ju en hel del Jedis, tycker man kan släppa Jedis fritt men att det
ska vara en klass som finns i bakgrunden att man
får välja force sensitive mot att förlora lite
i starten och sedan vara en nerfad vanlig klass till
man börjar komma upp i jedi klasser med de enkla
första skillsen.

Som det är i kotor, där man knappt använder Jedi
skills i början.

En skillad annan fighter ska ju ta en Jedi som är nåra
snäpp sämmre och med lite taktik even en lika bra Jedi. Sedan ska en jedi master vara riktigt svår för
en icke Jedi så klart, men inte omöjlig.
Jango Fett t.ex är ju en rejäl match för en Jedi Master, så ska det vara...

Medlem

Kan ju tällägga att en spelare inte ska kunna bli en ny Darth Vader
i spelet, känns som att det skulle göra alla till Jedis, man blir
mer eller mindra "medelmåttor" vad gäller force sensitives

Nog med nerdspråk hehe...

Inaktiv

Hoppas på ett mmo

Inaktiv
Citat:

Har BioWare fått i uppdrag att göra ett ny Star Wars-titel?

Bör nog fixa felet i den här meningen. Ser lite dumt ut
med "ett ny Star Wars-titel", syftar på ordet "ett" där.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

hoppas det blir ett mmo som även vi konsolägare kan ta del av isåfall:)


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Inaktiv
Skrivet av impact:

hoppas det blir ett mmo som även vi konsolägare kan ta del av isåfall:)

Tror knappast det, om du har 100% tur kanske din 360 kan. Men det är inte så troligt!

Lika bra att spara till en ny dator


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Då chansen att BioWare skulle konkurera med sig själv och göra KoToR III är högst osanolik (då de har bestämt sig för att göra Mass Effect trilogin) så är nog enda alternativet att de håller på med ett Star Wars MMO.

Tack och lov så är det deras Austin studio som pysslar med denna titel och ingen mankraft går bort från att fortsätta göra underbara SP spel! MMO är tyvärr totalt ointressant då jag har ett helt eget liv att leva vilket oftast inte går så bra ihop med MMOs, om nu inte alla ens kompisar oxå håller på med det, vilket jag har turen att de inte gör.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av LocSin:

Då chansen att BioWare skulle konkurera med sig själv och göra KoToR III är högst osanolik (då de har bestämt sig för att göra Mass Effect trilogin) så är nog enda alternativet att de håller på med ett Star Wars MMO.

Tack och lov så är det deras Austin studio som pysslar med denna titel och ingen mankraft går bort från att fortsätta göra underbara SP spel! MMO är tyvärr totalt ointressant då jag har ett helt eget liv att leva vilket oftast inte går så bra ihop med MMOs, om nu inte alla ens kompisar oxå håller på med det, vilket jag har turen att de inte gör.

Ja jag håller med! onlinespel är skitkul, men tar alldeles för mkt tid oavsett i vilken form de har. Mmorpg eller fps så måste man ju lira massor för att bli bra och ha kul...

Medlem
Skrivet av Silentzio:

Ja jag håller med! onlinespel är skitkul, men tar alldeles för mkt tid oavsett i vilken form de har. Mmorpg eller fps så måste man ju lira massor för att bli bra och ha kul...

Mja, gällande fps behöver man inte spela så väldans mycket bara för att ha kul, men i en del mmorpgs så är det fasligt mycket grinding däremot.

12
Skriv svar