Resident Evil 4 passerar en miljon

Robot
Medlem
Resident Evil 4 passerar en miljon

Spelet passar ju bara så jäkla bra till Wii. Hade hur skoj som helst när jag lirade det!

Medlem

RE4 är det bästa RE spelet som har gjorts. Kanske blir RE5 bättre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Synd att vi Wii-ägare inte får ta del av RE5.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

RE4 var inte dåligt men min favorit var nog RE2


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Nämen, våldsamma, icke-casual spel kan alltså sälja på konsolen?

Vilket jäkla överraskning. Utgivare, var är ni?

Medlem

RE4 var gryyyymt! hoppas dom gör nåt mer spel i den stilen... UC verkar ju vara sådär..säkert kul med nån polare lr när man ska toppa scores på nån bana

Medlem

Inte ens 0.1% förvånad. Resident Evil serien klassar jag som en av världens bästa spelserier tillsammans med Devil May Cry och Half-Life 2 + lite annat.

Jag har älskat Resident Evil serien sen min storebror spelade det på Playstation. Det var då det första spelets släpptes vilket var runt 1996-1998.

Följande spel har jag klarat av/varvat:

Resident Evil (1900-talet) (Playstation)
Resident Evil 2 (PC)
Resident Evil 3 (PC)
Resident Evil Code Veronica X (Playstation 2)
Resident Evil (REMAKE) (Gamecube)
Resident Evil 0 (Gamecube)
Resident Evil 4 (både på playstation 2 och PC!)

Resident Evil 4 till PC hade inte så dåliga kontroller som jag hade fått för mig från allt gnäll ifrån dom flesta. Jag har klarat av spelet på PC (också) och det var inte så värst svårt, kontrollerna får godkänt men grafiken däremot kunde varit lite bättre.

Jag är kanske en mästare på att hantera tangentbord? Då jag körde och varvade Devil May Cry 3 till PC också (med tangentbord).

Väntar på att Resident Evil 5 ska komma till PC!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

RE4 är det enda RE spelet jag inte orkat ta mig igenom, var OK i böran men sen spårar den totalt ut.

Serien saknar totalt allt som gjorde de äldre spelen bra, speciellt pussel och annat som gjorde att man behövde tänka o.s.v, detta saknas totalt i RE4 och bara en total hjärndöd shooter :/

Medlem

Varvade Wii verran av RE4 ikväll faktiskt, toppen lir tycker jag!
Nu har jag börjat nosa lite på extra materiallet, verkar vara trevligt, speciellt Mercenaries delen

Väntar glatt på UC nu, skall bli skoj att panga zombiesar i sällskap helt klart!

Medlem

RE4 va kul... Min favorit är nog remaken till gamecube faktiskt... Tyvärr laggar filmklippen, men ett skönt spel

Medlem

Tja, kanske är för att det är ett av de enda spelen värt att köpa till Wii.. nu när alla tröttnat på att spelat Wii-sports i ett år


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Även om RE4 inte var något klassiskt RE-spel så hade det iaf en jäkligt bra känsla.

Medlem

För övrigt har en polare varvat RE4 19 gånger. Om han inte klarat det några fler gånger sen jag pratade med honom sist.

Inte alla gånger på samma system dock, men big difference

1
Skriv svar