Robot
Eternal Sonata

Med en allt större del av konsolmarknaden under sig är rollspelsgenren Microsofts kanske sista oexploaterade nisch. Med Eternal Sonata försöker man bryta ny mark med väl beprövade medel - för kan manga, spetsklänningar och fjärilar någonsin vara fel?


Medlem
FZ recenserar Eternal Sonata

döh! så tråkigt drygt o fjolligt spel. ladda ner demot, ni kommer ha ångest så in i......


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Så jävla underbart spel, nice att de är coop också

Inaktiv

"360-exklusiva rollspelet "

jag är rätt säker på att det ska komma till PS3

Medlem

^- Mjo, helt rätt. Dock kommer det endast släppas i japan av någon anledning har ja för mig.

Medlem

Tyckte demot var ok, men det var för mkt specialeffekter när man slogs och det tog bort en del av spelglädjen tyckte jag.

Medlem

Blä, blä och mer blä för pastellmonster, små näsor och jättefrisyrer. Kan inte mangan bara självdö så vi får uppleva lite riktiga rollspel från Japan?

Inaktiv

Trevlig recension. Kommer inte att köpa detta. Börjar inse att mina rollspels ambitioner på konsolmarknaden inte sträcker sig mycket längre än till Zelda.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Gillar inte action strider som dom har. Köpte Star Ocean till ps2 sämsta spel jag spelat. Så tråkiga stider. bara sitta och trycka på en knapp. Och alldeles för hektiskt.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Jag håller med att det börjar bli för mkt manga-spel, Jag e less vi ha riktig action ;P!

Medlem

3,5 till ett spel som beskrivs
"Är du beredd att stå ut med enahanda strider, linjär design och ett tveksamt andrahandsvärde"

känns enl. mig lite högt eller? men jag är ju inte heller nån japan-fanboy...

Medlem

Silentzio du ska nog tolka det som att spelet har dessa brister men resten av spelet är endå så pass bra pga story etc etc att det är värt 3.5. Alla spel har negativa sidor, sen är det väl bara till att välja ett spel som har negativa saker du kan leva med.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag har följt det här spelet ett bra tag nu och jag måste säga att jag är riktigt sugen på det. Själv gillade jag verkligen stridssytemet. Det här kommer hamna i min spelsamling, punkt slut. Tyvärr (om man nu kan säga så?) kommer det så mycket annat som jag prioriterar högre (Mass Effect, Assassin's Creed m.m.).


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Köpte det igår så har bara hunnit spela runt 2h~ men gillar det verkligen hittills!

Medlem

ja, herregud vad man är sugen på ett bra rollspel... men mass effect kommer helt klart högre än eternal sonata.

Medlem

Har själv spelet och måste säga det är riktigt kul, visst, stridssystemet kunde ha varit mindre.. repetivt, men det funkar!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Tycker strids systemet är helt perfekt, har inga problem med det, och bland annat mindre fast paced t.ex. en star ocean 2 som någon namngav ovan men ändå mycket action.

Själv tycker jag det enda som var spelets svaga sida var spelets längd, ca 20-25 timmar samt engelska rösterna suger något som in i fan, värst dub jag hört i mitt liv.

Spelets starkaste sidor ifall du frågar mig är just storyn, en unik story för en gång skull och inte gjorts förut alls, dessutom är storyn väldigt karaktärs fokuserad och detta får dem mycket mer liv en många andra spel.

Sedan börjat jag sååå förbannat tröttna på alla som skriker så mycket om 'linjära spel' bleh, så trött på det, sedan när var ett enda västerländsk RPG mindre linjärt? Och vad är det för nackdel med ett linjärt spel? Vill så förbaskat veta det.

Medlem

Är det endast engelska röster? Jag har för mig att jag läste att man skulle kunna välja mellan originalrösterna och de engelska rösterna? Blev det aldrig så?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

^- Det går att ändra till japanska röster i options.

Medlem

Tankade demot igår och har spelat om det minst 10 gånger nu. Blir garanterat ett köp. Mass Effect släng dig i väggen.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Det här är det absolut bästa jappse-rollspel jag spelat på mycket länge. Det är helt UNDERBART! Jag är kungligt trött på standard-typen av hjältar i japanska rollspel, men det här följer verkligen inte alls den mallen. Lugnt och resonerande. Mysigt. Unikt och toppen.

Är en bra bit genom andra spelomgången nu. Inte ofta jag spelar ett spel två gånger på så kort tid.

Inaktiv

Det här är riktigt bra! Mkt bättre än Blue Dragon (som jag också gillade).

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

sedan när var ett enda västerländsk RPG mindre linjärt? Och vad är det för nackdel med ett linjärt spel? Vill så förbaskat veta det.

Hört talas om Elder scrolls serien? M&M spelen?

Icke linjära spel ger bl.a. överlägsen livslängd då man kan spela dom på olika sätt varje gång.

Sedan känns det ju trevligt att få bestämma lite själv... annars kan man lika bra läsa en bok eller se en film...

Men det är ju bara vad jag tycker.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Hört talas om Elder scrolls serien? M&M spelen?

Icke linjära spel ger bl.a. överlägsen livslängd då man kan spela dom på olika sätt varje gång.

Sedan känns det ju trevligt att få bestämma lite själv... annars kan man lika bra läsa en bok eller se en film...

Men det är ju bara vad jag tycker.

Spelat dem ja, dock är de ju lika linjära som de andra, spelet spelas lika dant, sak samma vad du gör i spelet aka linjärt spel, Förvisso inget dåligt i det men spelet är ju inte mindre linjärt för att man har andra alternativ eller kan gå till andra ställen o.s.v. Spelet är som sagt va linjärt då det spelas på samma vis från början till slut.

Utöver det t.ex. Oblivion varade i ca 10 timmar, huvud storyn avklarad och tja vad finns kvar? tja självklart massa annat om man har lust att fortsätta men huvud storyn var ju så kort att man grät.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av SID 6.7:

Hört talas om Elder scrolls serien? M&M spelen?

Icke linjära spel ger bl.a. överlägsen livslängd då man kan spela dom på olika sätt varje gång.

Sedan känns det ju trevligt att få bestämma lite själv... annars kan man lika bra läsa en bok eller se en film...

Men det är ju bara vad jag tycker.

Spelat dem ja, dock är de ju lika linjära som de andra, spelet spelas lika dant, sak samma vad du gör i spelet aka linjärt spel, Förvisso inget dåligt i det men spelet är ju inte mindre linjärt för att man har andra alternativ eller kan gå till andra ställen o.s.v. Spelet är som sagt va linjärt då det spelas på samma vis från början till slut.

Utöver det t.ex. Oblivion varade i ca 10 timmar, huvud storyn avklarad och tja vad finns kvar? tja självklart massa annat om man har lust att fortsätta men huvud storyn var ju så kort att man grät.

jo, men det är rätt udda att bara spela main story i ett svep. själv fick jag ut ca 90h totalt ur oblivion utan att för den sakensskull drälla omkring precis överallt...

Medlem

¨nä nu börjar jag gråta, det är ju fan att den inte kommer till ps3


signatur

// FeeAC

KoP
Medlem
Skrivet av bellyman:

döh! så tråkigt drygt o fjolligt spel. ladda ner demot, ni kommer ha ångest så in i......

ni kommer ha ångest? varför sitta och anta att alla besitter samma spelsmak som du? egoist. nej du, finns säkerligen en hel massa människor som tycker tvärtemot.

Flakmonkey
Skrivet av jedi007:

¨nä nu börjar jag gråta, det är ju fan att den inte kommer till ps3

Namco har bekräftat att det kommer till PS3...

Medlem

Synd bara att PS3 versionen inte kommer förrens 2008... Aja, vi ska iaf få fler events, karaktärer och annat smått och gott. ^^

Inaktiv

haha jag förstår inte tjusningen med sånna spel? Vem spelar det?:&

12
Skriv svar