Pc-patch till Team Fortress 2

Robot
Medlem
Pc-patch till Team Fortress 2

Hmm Valve borde fixa krashen jag får periodvis i HL2: Deathmatch. I CS:S/TF2 går det hur bra som helst, bara HL2:DM som buggar sig.

Inaktiv

Eh, funkar inte att tanka hem? oO Provat starta om Steam samst söka efter uppdateringar, hur gör man?

Medlem

Är det inte den som kom i förrgår? Eller har det kommit en till?

Medlem

Räcker väl ändå med att starta spelet så uppdaterar den själv ifall det behövs.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Detta är ju minst 3 dagar gammalt

Inaktiv
Skrivet av Petah:

Detta är ju minst 3 dagar gammalt

Japp, skönt att de fixade lite buggar. Oftast har ingen av buggarna hänt mig men i denna patchen fanns där flera

Medlem

Jag tycker FZ borde börja rapportera om varenda patch Valve släpper till sina spel *host* ironi *host*

Medlem

* Fixed an exploit that allowed disconnected medics to continue ubercharging their target until they timed out

Oh thats evil!


signatur

Bara gör det.

Medlem

* Engineer buildings now explode when the Engineer dies during sudden death

Meh

Medlem

Hade varit gött om dom fixade übercharge så man inte kan cappa en hel point med bara en charge samt nerfade scoutens hagelbössa. Löjligt att man kan plocka en soldier med fullt i liv med endast ett skott om man har turen att få in en crit. På tal om crit så borde man slänga den funktionen åt helvete också.

Medlem
Skrivet av raslon:

Hade varit gött om dom fixade übercharge så man inte kan cappa en hel point med bara en charge samt nerfade scoutens hagelbössa. Löjligt att man kan plocka en soldier med fullt i liv med endast ett skott om man har turen att få in en crit. På tal om crit så borde man slänga den funktionen åt helvete också.

Håller med om att dom borde ta bort crit. Soldiers rocket launcher är ju helt otroligt kraftfull när man har turen med sig =/

m1
Medlem
Skrivet av raslon:

Hade varit gött om dom fixade übercharge så man inte kan cappa en hel point med bara en charge samt nerfade scoutens hagelbössa. Löjligt att man kan plocka en soldier med fullt i liv med endast ett skott om man har turen att få in en crit. På tal om crit så borde man slänga den funktionen åt helvete också.

Utan crit kan väl en scout ha ihjäl en soldier med två perfekta skott - lika många som soldiern behöver för att ta scouten, vilket är lite sjukt. Scouten ska vara snabb och svår att träffa, vilket de har lyckats med (gillar starkt dubbelhoppet). Däremot ska den ha svårt att vinna dueller, och nu har den en rejäl chans mot de flesta klasser... Är förvånad att den inte har blivit svagare i uppdateringarna.

Medlem

Jo precis, därför man borde ta bort crit OCH nerfa bössan. Den är ju sjuk. Speciellt när man ligger i underläge som soldier eftersom det är så in i helvete svårt att träffa med raketbössan och måste byta till hagelbössan istället, och då gör man helt plötsligt halva skadan mot vad scouten gör. Det är ju inte heller särskillt svårt att komma point blank med scouten heller pga hastigheten man rör sig med.

Ett annat alternativ är att dra ner scoutens liv till kanske 75, eftersom man inte längre använder armor. Har för mig att scout hade 75/50 i originalet medan soldier hade 100/200. Kan ju dock minnas fel.

När man ändå whinar tycker jag man brinner alldeles för länge efter att pyron satt eld på en.

Medlem

Lite onödigt att rapportera om kanske? Uppdateras ju ändå automatiskt.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Fin Uppdatering
Och sjukt bra balanserat spel!

Medlem

Spelade lite TF2 igår och jag måste bara fråga; Vad gör ubercharge? N00b fråga, jag vet...

Medlem

Ubercharge gör medicen och hans target som han helar odödliga när den aktiveras tills den tar slut.

Medlem
Skrivet av Petah:

Ubercharge gör medicen och hans target som han helar odödliga när den aktiveras tills den tar slut.

10 sekunder om jag icke minns fel.

Medlem

Du minns korrekt!

Medlem

Klaga inte på soldier.. Han skjuter ju skit långsamt och rör sig som en snigel. Jätte lätt att undvika bazooka skotten. Dom går ju så himla långsamt. Plus att dom syns rätt mycket så det är ju inte direkt svårt att hoppa undan med Scouten.

En sak jag saknar dock är att demoman inte har dynamit som han har i filmen.. istället har han fått stickybombs som e värdelösa.

Inaktiv
Skrivet av n0llk0ll0:

Klaga inte på soldier.. Han skjuter ju skit långsamt och rör sig som en snigel. Jätte lätt att undvika bazooka skotten. Dom går ju så himla långsamt. Plus att dom syns rätt mycket så det är ju inte direkt svårt att hoppa undan med Scouten.

En sak jag saknar dock är att demoman inte har dynamit som han har i filmen.. istället har han fått stickybombs som e värdelösa.

Stickys äger.

Medlem

Stickybombs är ju grymma om de används rätt

Inaktiv
Skrivet av n0llk0ll0:

En sak jag saknar dock är att demoman inte har dynamit som han har i filmen.. istället har han fått stickybombs som e värdelösa.

tycker själv att just stickybombs är riktigt använbara

Medlem

stickys är ju pain in the ass verkligen irriterande när man bobbat och strafat röven av sig för att undvika en soldier och så är det en evil demo nisse som som står på lur grrr


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Pyro ftw säger jag bara, finns inget härligare än att ligga i bakhåll och se 4-5 pers springa förbi för att sedan låta dom brinna upp!

Inaktiv

tycker att det är synd att det saknas granater och annat...
detpack, concussion grenade, mirv grenade, emp, spike grenade osv...

dom har väl sina orsaker att inte ta med dem men jag hade gärna testat iaf

Medlem

imo underbart utan granater i alla online lir hittils där man har granater så blir det bara granatspam av det hela tyvärr.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

m1
Medlem

* Further crash fixes related to paged pool memory usage

Har aldrig haft det problemet förut, men nu efter patchen när dom släppt en fix för det, dök det upp här. Helt otroligt :\

Medlem

Att de inte rent av förbjöd FAILINEERS i sudden death, jevla klass som bara framkallar FAILMATES.

1
Skriv svar