Ingen prissänkning på Wii

Robot
Medlem
Ingen prissänkning på Wii

Enligt min mening inte heller så konstigt. De tjänar ju pengar på varje konsol såld som jag förstått och dessutom säljer Wii:n relativt bra ändå.

Personligen har jag en Wii, men den ligger och dammar efter jag slutade spela Zelda. Var tog alla lovord och bra spel vägen?

Medlem

cirka ett år av Wii o inte ett bra spel ute. kass


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jodå, Zelda är fint, men resterande är ingenting för mig. Känns som att jag har blivit lurad igen, precis som när jag köpte Xbox. Å andra sidan kanske jag borde prova nya Metroid...

Medlem

Det är nog Nintendos svagaste konsol vad gäller spelen. Metroid 3 är väl ute och Mario kommer väl innan jul. Äntligen lite spel som inte är som en alltför stor majoritet av spelen partyspel.

Medlem
Skrivet av Wingu:

Jodå, Zelda är fint, men resterande är ingenting för mig. Känns som att jag har blivit lurad igen, precis som när jag köpte Xbox. Å andra sidan kanske jag borde prova nya Metroid...

Det är väl i så fall du som lurat dig själv?

Medlem

Är bara nya Metroid jag vill ha. Så den är för dyr för det spelet bara.

Inaktiv

är nog lite knepigare att göra spel som man kan använda wii fjärren på rätt sätt, än som på tex 360 där de e mest grafik imo

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Wingu:

Jodå, Zelda är fint, men resterande är ingenting för mig. Känns som att jag har blivit lurad igen, precis som när jag köpte Xbox. Å andra sidan kanske jag borde prova nya Metroid...

Det är väl i så fall du som lurat dig själv?

Nja, snarare att jag föll offer för all hype. Vilket är 50% mitt fel

Medlem

Skrev ni inte om det här för ett tag sen?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

tycker det finns en hel del kul spel på wii.

reed steel, far cry och splinter cell spelet var helt underbart att styra med kontrollerna,

Need for Speed Carbon och exite truck är kul att köra och mario cart lär bli kul också.

partyspelen däremot fick man nog av direkt,
fick mer eller mindre gråa hår av all stress i typ raving rabid rabbitts eller vad det heter.

Inaktiv

Finns ju många skäl till att inskaffa en Wii nu eller till Jul, dessa spel kommer detta år tex.

Metroid Prime 3 - ute nu

Resident Evil - Umbrella Chronicles
Rayman - Raving Rabbids 2
Guitar Hero 3
Zack & Wiki
Mario & Sonic at the Olympic Games
Super Mario Galaxy
Medal of Honor - Heroes 2

Och dessa får vi innan jul :]


signatur

sleeplezz

Medlem

Gissar på att det blir en liten sänkning till julhandeln.


signatur

<3

Medlem

kan tänka mig att lite arcad spel lär komma där man använder zappern.
Skulle vara skönt med alla sega arcad spel som man lirade med pistolerna , typ några alien spel eller terminator , hur skoj som helst att spela dessa igen fast med zappern..

Inaktiv

har läst på några halvskumma sidor för ett bra tag sen där dom påstått att typ sega saturn spel skulle kunna downloadas på Wii retro när en hd på 8 gig släpps till Wii.

men det lät som värsta fantasierna och så är det nog också.

Medlem

tycker inte dom behöver sänka priset på wii det är redan billigt som det är.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

mjaaa..
priset borde vara på 2.000 det är en lagom summa.
fast nintendo får snart ändå börja pressa ner priset för 360s billigaste version är på 3.000 nåt om det inte redan är strax under 3.000.

och ps3 går ner i pris också och nafsar nintendo i hälarna.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

mjaaa..
priset borde vara på 2.000 det är en lagom summa.
fast nintendo får snart ändå börja pressa ner priset för 360s billigaste version är på 3.000 nåt om det inte redan är strax under 3.000.

och ps3 går ner i pris också och nafsar nintendo i hälarna.

ja om du beger dig till mediamarkt i västerås så kan du får en wii för 1900:- just nu, har varit där senaste två dagarna och storhandlat massvis med grejer. Värsta priskriget mellan dem och elgiganten och det roliga är att det är bara mediamarkt som kan leverera produkter också. men som andra har sagt så behöver wii många starka titlar och det börjar komma men tyvärr rätt segt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

mjaaa..
priset borde vara på 2.000 det är en lagom summa.
fast nintendo får snart ändå börja pressa ner priset för 360s billigaste version är på 3.000 nåt om det inte redan är strax under 3.000.

och ps3 går ner i pris också och nafsar nintendo i hälarna.

finns för 2700kr på flera ställen

Inaktiv

Wii kan köra alla gamecube spel ?
och PS3 60 gigarn kan köra cirka 80% av alla ps2 spel ?
360 däremot kan bara köra 50% av alla xbox 1 spelen ?

1
Skriv svar